Quarantain

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

Quarantain's trofeeën

  1. Joost, dank voor de genomen moeite. Ik heb inmiddels via accountants in het VK het volgende meegekregen. Wellicht dat anderen daar ook hun voordeel mee kunnen doen. Ad 1. Ja, mits er een adres is t.b.v. de inschrijving. Dit kan zijn of het gehuurde appartement of een gehuurd virtueel kantoor. Ad 2. Ja, zo lang het primaire adres in NL zit (gezin). Ook de kosten van heen en weer reizen zijn aftrekbaar MITS deze situatie niet langer duurt dan 2 jaar duurt. Duurt deze situatie langer dan 2 jaar, dan wordt het adres in het VK als permanente adres gezien en zijn de kosten van heen en weer reizen niet langer aftrekbaar. Ad 3. Ik zal in de VK belast worden (geen keus). Dan resteert de rest van vraag 3 en 4 over welke de Britten geen uitspraak kunnen doen. Ik zal morgen\volgende week informeren bij de belastingdienst. Q.
  2. Zoals ik het voor me zie ben ik hopelijk 260 dagen in het VK (ervan uitgaande dat ik werk kan vinden). Ik kom dan elke twee weken voor het weekend naar NL alsook met de verjaardagen van de kinderen, de feestdagen en de vakanties. (Ja, niet echt ideaall maar je huis kwijt raken is nog erger). Ik hoop dat deze sitiuatie, als het al succesvol is, niet langer duurt dan twee jaar. Ik wil daarna weer in NL aan de slag en dan laat ik het VK achter me.
  3. Beste forumleden, Ik heb een complexe casus waarmee ik hoop jullie mij hopelijk kunnen helpen. De NL markt biedt momenteel niet veel kansen dus wil ik in het VK aan de slag. Een van de opties is om dat te doen als ZZPer. Mijn vrouw werkt door in loondienst in NL en blijft achter met de kinderen. We hebben een koopwoning met hypotheek. Ik stel me voor dat ik een Ltd. opricht in het VK en VAT-registreer bij de VK fiscus. Vervolgens, met een contract factureer ik aan de klant net als in NL. [P.S. Om als NL rechtspersoon in VK aan de slag te gaan en te factureren aan VK klanten met 0% BTW tarief is niet haalbaar gelet op de te verwachten tarieven; de belasting druk in NL wordt te hoog.] Kunnen jullie me helpen met de volgende vragen? 1. Kan ik een Ltd. oprichten in het VK terwijl ik ingeschreven sta in Nederland? 2. Kan ik de kosten van een appartement in het VK opvoeren als bedrijfskosten net zoals ik dat zou doen met een hotel hier (veronderstellend een factuur met VAT specificatie)? 3. Kan ik me in het VK laten belasten (lagere belastingdruk) maar via mijn vrouw de hypotheekrente van onze woning volledig laten aftrekken? Gemakshalve: inkomen vrouw bruto 60K, omzet ZZP VK 100K, belasting VK 35K dus take away 65K (rekent makkelijk, veronderstel 1GBP=1EUR). Hypotheek rente 25K. 4. Kan ik dan de 100K opvoeren als mijn bruto inkomsten en vervolgens 100K/165K vrijstelling claimen i.v.m. voorkomen dubbele belasting? 5. Zijn er jullie inziens andere aandachtspunten die ik moet meenemen in de uitwerking van mijn plannen? Gr., Q.
  4. Overigens: "De LLP heeft geen organen en kent alleen members die zowel kapitaalverschaffer als bestuurder zijn. Onderscheid kan worden gemaakt tussen members en designated members, waarbij de laatsten verantwoordelijk zijn voor inschrijving van belangrijke wijzigingen (naamswijziging, toe-/uittreding van members) en voor de deponering van de jaarcijfers. De LLP wordt aangegaan en functioneert op dezelfde wijze als een traditionele maatschap."
  5. Na enig beraad kwamen wij, een klein groepje professionals, tot de conclusie dat een Engelse Limited Liability Partnership de meest geschikte rechtsvorm voor onze adviesorganisatie zou zijn: - berperkte aansprakelijkheid - relatief makkelijk om in en uit te stappen oftewel de BV en de VOF gecombineerd. De Engelse LLP wordt vervolgens ook nog gekenmerkt door: - rechtpersoonlijkheid - 'fiscaal transparant', i.e. dat de LLP niet zelfstandig belastingplichtig is, maar dat de partners zelfstandig belastingplichtig zijn ofwel IB in plaats van VPB indien er sprake is van natuurlijke personen. - E.e.a. kan/moet geregeld worden tussen de partners Toch heb ik een aantal vragen waarvan de antwoorden zich niet makkelijk laten Googlen: - Is er een (model)overenkomst ergens te vinden in welke de vennoten afspraken met elkaar kunnen vastleggen? Zo ja, waar kan ik die vinden? - Is er een redelijk overzichtelijke verzameling van items die in deze overeenkomst moeten worden behandeld of is het puur wat de partners zelf denken onderling te moeten regelen? - Als er een dergelijke (model)overeenkomst niet direct voor handen is, zou een modelovereenkomst voor een maatschap (KvK) een adequate basis kunnen bieden om op verder te bouwen? - Gegeven, enerzijds, de rechtpersoonlijkheid en (mijn assumptie) dat leveranciers incl. de bank leveren aan de LLP en klanten zaken doen met de LLP en, anderzijds, het aspect van fiscale transparantie (LLP zelf is niet belastingplichtig),wat zijn de implicaties voor een administratie? I.e. aan de ene kant heb je de kosten en inkomsten van de opdracht (voor discussie doeleinden wordt die opdracht uitgevoerd door 2 van de 6 partners), aan andere kant heb je ook nog overeengekomen deling van algemene overheadkosten... moet ik een administrateur hebben die in een LLP is gespcialiseerd of kan elke administrateur dat? - Hoe zit het met in en uitstapmomenten? - Welke interne controles moet je regelen? Een hoop vragen. Ik hoop dat er mensen zijn die er ervaring mee hebben en die die eravring willen delen. Q.
  6. Dank voor de snelle reactie. Ik had er wellicht het volgende bij moeten vermelden. De reden waarom de voorkeur uitgaat naar een LLP is dat er enerzijds sprake is van beperkte aansprakelijkheid (vergelijkbaar met een BV) maafr anderzijds er zonder al te veel gedoe partners in en uit kunnen stappen. Vazelfsprekend zou de situatie zich kunnen voordoen dat ik als medeoprichter er uit stap om andere (soort) activiteiten te ontplooien onder QWERTY BV en/of (de eenmanszaak) QWERTY. Daar zou het weleens onhandig kunnen als er 3 toko's zijn die de zlfde naam hanteren maar twee niets te maken hebben met de derde behalve en stuk geschiedenis. Om nog niet te speken over gedoe met domein namen.
  7. Beset mede ondernemers en ondernemenden: Ik laat me graag bedienen door aanwezige expertise. Mijn probleem/uitdaging is als volgt. In de aanloop tot het eigen bedrijf heb ik een B.V. opgezet (QWERTY B.V.) en daarnaast een eenmanszaak (QWERTY), beiden (gaan) opereren met de handelsnaam QWERTY. Het marketing materiaal is op de handelnaam gericht (brochures, logo, visitekaartjes enz. enz.). Nu heb ik een aantal eensgezinden gevonden die gezamenlijk verder willen gaan. Na enige discussie lijken we uit te komen op een LLP als de meest geschikte rechtsvorm. Echter, we willen bij de LLP wel het ontwikkelde marketing materiaal gebruiken en het liefst ook de QWERTY (handels)naam. Welke optie zijn er volgens jullie? Kan ik bijvoorbeeld de naam van de BV en de eenmanszaak (eenvoudig en met beperkte kosten) aanpassen naar WASZX BV met daarnaast de eenmanszaak WASZX? Is het een idee om QWERTY LLP op te richten en QWERTY BV en de eenmanszaak te laten staan. Kom ik/wij later dan niet mogelijkerwijs met elkaar in de knel? Wat kunnen jullie adviseren? Bijvoorbaat dank voor de bijdragen. Ik heb helaas al vier kantoren gebeld en ik wordt z.s.m. teug gebeld maar inmiddels wacht ik al bijna een hele werkweek! Q.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.