Ik ben erg blij met jullie adviezen, alleen in de praktijk kamp je met een aantal beperkingen.
Ten eerste als je met zelfstandige agenten gaat werken kan je die niet sturen, je kan weliswaar zeggen dit is mijn collectie en dit zijn de prijzen en de marges voor de klant en voor jouw, maar je kan ze niet sturen wat ze moeten doen, ze zijn zelfstandig.
Ook zullen ze je zeker niet meenemen naar hun klanten.
Verder betreft wat je wil laten zien op face book, dat mag (volgens de agenten) alleen maar zijn wat je nu op stock hebt, nieuwe afbeeldingen mag je voor een korte termijn label (wat ik ben) pas laten zien als het ook werkelijk binnen is. Dus wat betreft de huidige modellen op de site, dat is wat we nu hebben, de nieuwe modellen komen er pas op als ze binnen zijn (ook betreft con-collega’s is dat niet helemaal onverstandig, kopiëren)
Verder (Ik ben volledig eigenaar van mijn label) luister ik natuurlijk heel goed naar wat de agenten zeggen ( kleuren, modellenen) zij hebben het directe contact met de klant, maar ik probeer een behoefte van de winkelier in te vullen met een “korte termijn collectie” zoals dat heet.
Dus niets van wat andere merken juist als eis stellen tw; min. half jaar vooruit een bestelling plaatsen, min order grootte bijv. 5ooo,- . Gehele en alle collecties kopen anders geeft het geen goed beeld van wat het label is, betalen binnen 10 dagen etc. Een hoop wordt door de grote merken gedicteerd aan de ondernemers. Willen ze niet dan helaas gaan ze naar hun collega in de straat. Deze dingen vraag ik juist niet. Maar om mijn hele verhaal haalbaar te maken, tw 3,0 marge voor de winkelier, 30 dagen betalingstermijn, 10% korting bij snel betalen, en +15 % marge voor agenturen, moet ik dus wel aan min omzet zien te komen anders kan ik de modellen niet maken omdat ik geen 20 stuks van een model kan maken.
En natuurlijk is een website belangrijk maar je kan en wil je de klant ook niet direct in zijn vaarwater zitten.
Gezien de adviezen zijn er zij nu div. aanpassingen uitgezet (website) Maar de vraag blijft moet je als ondernemer met een nwe idee dan maar wachten op de agenturen en iedere keer maar weer de gegeven targets gaan bijstellen omdat het ‘weer’ in Nederland tegenvalt en of de klant is ff op vakantie o.i.d?