X!

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    s
  • Achternaam
    guler

Bedrijfsinfo

  • Branche
    32
  • Branche 2
    30
  • Branche 3
    29

X!'s trofeeën

  1. Ik ben erg blij met jullie adviezen, alleen in de praktijk kamp je met een aantal beperkingen. Ten eerste als je met zelfstandige agenten gaat werken kan je die niet sturen, je kan weliswaar zeggen dit is mijn collectie en dit zijn de prijzen en de marges voor de klant en voor jouw, maar je kan ze niet sturen wat ze moeten doen, ze zijn zelfstandig. Ook zullen ze je zeker niet meenemen naar hun klanten. Verder betreft wat je wil laten zien op face book, dat mag (volgens de agenten) alleen maar zijn wat je nu op stock hebt, nieuwe afbeeldingen mag je voor een korte termijn label (wat ik ben) pas laten zien als het ook werkelijk binnen is. Dus wat betreft de huidige modellen op de site, dat is wat we nu hebben, de nieuwe modellen komen er pas op als ze binnen zijn (ook betreft con-collega’s is dat niet helemaal onverstandig, kopiëren) Verder (Ik ben volledig eigenaar van mijn label) luister ik natuurlijk heel goed naar wat de agenten zeggen ( kleuren, modellenen) zij hebben het directe contact met de klant, maar ik probeer een behoefte van de winkelier in te vullen met een “korte termijn collectie” zoals dat heet. Dus niets van wat andere merken juist als eis stellen tw; min. half jaar vooruit een bestelling plaatsen, min order grootte bijv. 5ooo,- . Gehele en alle collecties kopen anders geeft het geen goed beeld van wat het label is, betalen binnen 10 dagen etc. Een hoop wordt door de grote merken gedicteerd aan de ondernemers. Willen ze niet dan helaas gaan ze naar hun collega in de straat. Deze dingen vraag ik juist niet. Maar om mijn hele verhaal haalbaar te maken, tw 3,0 marge voor de winkelier, 30 dagen betalingstermijn, 10% korting bij snel betalen, en +15 % marge voor agenturen, moet ik dus wel aan min omzet zien te komen anders kan ik de modellen niet maken omdat ik geen 20 stuks van een model kan maken. En natuurlijk is een website belangrijk maar je kan en wil je de klant ook niet direct in zijn vaarwater zitten. Gezien de adviezen zijn er zij nu div. aanpassingen uitgezet (website) Maar de vraag blijft moet je als ondernemer met een nwe idee dan maar wachten op de agenturen en iedere keer maar weer de gegeven targets gaan bijstellen omdat het ‘weer’ in Nederland tegenvalt en of de klant is ff op vakantie o.i.d?
  2. Bedankt voor jullie de reacties. Ik ben trouwens een 100% NL man. Alle opmerkingen hebben veel waarde voor mijn vraag , maar ze zijn in veel gevallen ook te theoretisch. Je zit natuurlijk met een aantal praktische dingen als je aan ‘eigen’ productie begint. Je kan namelijk niet als je een eigen ontwerp wil produceren 20 stuks laten maken. Daar zitten min. order aantallen aan vast. (MOQ). In Turkije ligt dat op ca 300-500 stuks afhankelijk van de kwaliteit stof en uitvoering. Verder zal een collectie uit meerdere-en op elkaar aansluitende modellen moeten bestaan. Anders is het geen collectie maar zijn het losse modellen die in mijn verhaal niet zijn te verkopen. De collecties bestaande uit ca 20-30 stuks en zijn een precieze afspiegeling van wat de klant later krijgt. Ze worden vooraf gemaakt een aan het zelfstandige agentuur (gratis) gegeven om deze in de mogelijk te stellen dat ze iets kunnen laten zien en orders te kunnen schrijven. Wetende dat je uiteindelijk een min. aantal nodig hebt om een bepaald model te kunnen laten maken zal er dus ook een bepaalde afzet moeten zijn. (dus wat betreft omgekeerde volgorde?). Betreft financiën, er zijn in de huidige tijd geen leveranciers meer te vinden die zonder vooruit-betaling goederen gaan afsturen naar een Hollander met een mooi verhaal , dus….. Nu doe ik om de kosten binnen de perken te houden zo’n beetje alles zelf, ik bedenk het, ik teken de modellen, zet de productie uit, doe de controle ter plekke, en doe de logistieke verdeling in Nederland en Duitsland . (heb trouwens ook zelf de site gebouwd en de foto’s gemaakt), maar buiten mijn beperkingen hangt het succes van een merk in mijn mening toch in grote mate af van de aandacht en energie van het agentuur dat het label verkoop. Er van uitgaand dat een agentuur geen merk gaat opnemen waarin hij geen mogelijkheden ziet voor verkoop aan zijn bestaande klanten, toch? We kunnen prachtige sites maken met pakkende afbeeldingen, maar ik kan zo 2 voor beelden geven van merken met een idem lijkende site en “gekke” naam die toch veel sneller groeien als ik, en dan blijft mijn vraag ‘hoe doen ze het’ en dat blijft frustreren. Bedankt allemaal voor de input. X!
  3. Dank voor het bericht, Ik werk met zelfstandige agenten met een eigen rayon (N-Z-O) in Nederland en Duitsland welke meerdere labels verkopen waaronder dit label. Verkoop targets worden wel aangegeven maar niet gehaald. De productie daarnaast loopt wel door dus er blijven voorraden staan. Het label wordt verkocht in het hoge segment, er is bewust gekozen voor geen webshop van het label omdat winkeliers geen nieuw label willen opnemen als het ook al direct via een eigen webshop te koop is. Natuurlijk is er concurrentie in het hoge segment maar het label wordt goed ontvangen het heeft een goede doorverkoop met een marge van 3.0 en verder is het label een ‘kort termijn’ label en vult daarmee een extra behoefte van de winkelier in. (er worden steeds meer budgetten gereserveerd om later in het seizoen te kunnen bijkopen op het moment dat het qua weertype wenselijk is voor de winkelier) Korte termijn houdt dan dus ook in dat er meerdere collectie per jaar gemaakt worden (5) die in een relatief korte te tijd verkocht moeten worden. De productie van de collectie start op het moment dat de verkoop ook start anders kan je niet in ca 6 weken leveren. Het komt dus echt op de verkoop aan om in een nieuwe ronde voldoende klanten te verzamelen en te binden om de ingezette productie volledig te kunnen verkopen. De commissies voor de agenten liggen hoog >15% en de klant krijgt 10% korting op snelle betaling etc. Dit concept kan alleen draaien met voldoende afzet omdat je productietechnisch bepaalde aantallen nodig hebt om het e.a. haalbaar te houden, dus de verkoop is een zeer belangrijk onderdeel van het concept. Tegen mijn verwachting in zijn alle boven besproken zaken geen garantie dat nieuwe concepten snel kunnen worden uitgerold. Creativiteit is er voldoende maar verkoop is een heel ander ding.
  4. Ik ben 53 jaar, zelfstandig ondernemer en heb 25 jaar ervaring met de productie van kleding. Heb alle lagen van de kleding branche doorlopen, van vertegenwoordiger, Multi winkel eigenaar, groothandel, en productie. Ben nu 2 jaar bezig om een dames label van de grond te krijgen en kom geen stap vooruit, telkens laat de verkoop het afweten. Hoe krijg ik een professioneel sales team bij elkaar en hoe vind ik de professionele commerciële/marketing partner met verstand van zaken?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.