Kbroeren

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Kbroeren's trofeeën

  1. Geachte, Ik ben samen met een compagnon een BV begonnen en helaas bij onze eerste dienst al in de problemen gekomen met een verhuurbedrijf. +/- een maand geleden hebben wij bij bedrijf X uit België een aantal goederen gehuurd. Van tevoren is alles schriftelijk via de mail afgesproken. Hierbij zijn een aantal onderdelen gedetailleerd besproken en wij gingen er vanuit dat het in orde was. We zouden de goederen huren van Vrijdag tot en met Zondag. Toch ook nog even gevraagd of ze zonder B.T.W konden factureren met de verlegging regeling, ook dit was geen probleem. Een huurovereenkomst getekend en opgestuurd, en meteen de betaling gedaan voor een snelle afhandeling. Toen begonnen de problemen. Op de website van de verhuurder en de verhuurovereenkomst die we hebben getekend staat overal een bedrijfsadres in Antwerpen. Wij zitten zelf gevestigd in het zuidwesten van Nederland aan de grens met België, dus wij hebben deze firma mede gekozen door de geringe reis afstand om de spullen op te halen. Uiteindelijk vermeldde het verhuurbedrijf ons dat we de spullen op een andere locatie moesten ophalen (locatie B), dit ligt 100KM verder dan het adres wat overal vermeld staat. Dit kost ons dus 400KM extra om de spullen op te halen en weer terug te brengen, we moesten nu totaal dus 600KM rijden in plaats van 200 voor onze gehuurde spullen. We hebben hierbij contact opgenomen met het verhuurbedrijf en het enige wat we terugkregen was dat hun opslag plaats op locatie B was en in Antwerpen slechts een “Showroom”. We hebben hun direct erop geattendeerd dat in de huurovereenkomst enkel het adres van Antwerpen erop staat. Hierop hebben wij een arrogante mail terug gekregen dat we de goederen op Locatie B moesten ophalen en dat deze vanaf Vrijdagmiddag 16:30 gereed zouden liggen, maar wij hadden deze spullen op vrijdag al nodig. We konden de spullen ook niet vroeger dan 16:30 afhalen maar we hebben wel betaald voor een gehele dag ? Onze planning kwam hierdoor ernstig in gevaar en hebben uiteindelijk de goederen zaterdagmiddag opgehaald. Toen we het e.e.a aan het factuur gingen controleren zijn ons direct nog een paar dingen opgevallen. De prijzen die ons gerekend zijn, zijn duurder dan in de prijslijst die op hun website staat, en op het factuur staat onderaan de tekst “B.T.W Verlegd” maar wanneer wij de afgesproken prijzen bij elkaar optellen komt er toch op neer dat bij het totaalbedrag 21% BTW gerekend is, terwijl bij het kopje BTW gewoon 0,00 euro staat berekend op het factuur. Via de telefoon contact gehad met het verhuurbedrijf en dat zou allemaal in orde komen. Oké wij weer gerust en zaterdagmiddag de goederen opgehaald. Wat blijkt nu, we hebben 2x 50L vloeistof besteld voor de goederen en hebben slechts 2x 10L afgeleverd gekregen, en de slangen die bij de goederen zaten was vooraf schriftelijk afgesproken 10 meter per stuk en deze waren maar 3 meter. Een collega van mij welke niet echt van de zaken afwist is de spullen gaan halen en stond er ten tijde van het afhalen niet direct bij stil. Bij aankomst bij ons klant constateerde ik al snel dat de gehuurde goederen niet kloppen. Er was helaas geen tijd meer om nieuwe spullen te regelen dus we hebben het er maar mee gedaan. Tijdens het testen van de goederen bleken de gehuurde spullen al niet te werken / defect te zijn. Ook bij 1 van de apparaten was de toevoerslang lek voor de vloeistof. Toen we toch 1 apparaat aan de praat hebben gekregen bleef er een klep hangen van de hogedruk toevoer van de vloeistof, hierdoor ontstond ook nog eens een gevaarlijke situatie. We hebben helaas onze klant het door ons gefactureerde bedrag moeten terugstorten omdat wij onze diensten niet hebben kunnen nakomen door de defecte gehuurde apparatuur. Deze was enorm teleur gesteld en de vraag is nog of we hier ooit nog mogen terugkomen. Uiteindelijk de apparatuur zondagmorgen om 8:00u in de ochtend terug gebracht naar het verhuurbedrijf. We hebben de goederen dus nog geen 24u in bezit gehad. We hebben het verhuurbedrijf vriendelijk gevraagd om een deel van het factuurbedrag te crediteren i.v.m. de defecte goederen maar dit is tot op heden nog niet gebeurd en we krijgen ook geen reactie meer op welk contact dat wij met hun opnemen ook. Nu is mijn vraag wat kunnen wij het beste doen nu. Wij zouden toch graag een deel van het bedrag terug ontvangen omdat we beginnend ondernemers zijn hebben we het natuurlijk al niet breed. We hebben al wel gehoord dan een in gebreke stelling een optie is maar ik weet niet of die alleen voor particulieren geld of ook door bedrijven gedaan kan worden. Wij willen dit graag correct oplossen. Alvast bedankt, Met vriendelijke groet, Kevin Broeren
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.