langen1

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

langen1's trofeeën

  1. Bedankt voor het antwoord. Is duidelijk. Topic kan gesloten worden.
  2. In hoeverre pas ik als kleine zelfstandige (met een kleine boekhouding) permanence in mijn boekhouding toe? Een vb. Ik ontvang een factuur voor een jaarabonnement webhosting lopend van mei 2013 tot mei 2014. Als ik het goed wil boeken, boek ik op moment van ontvangst factuur: 1..Vooruitbetaalde bedragen 1..Te vorderen btw a/ 1..Crediteuren En elke maand: 4..Webhostingskosten (promotiekosten) a/ 1.. Vooruitbetaalde bedragen Maar volstaat het voor mij niet om alleen aan het einde van het jaar de kosten eruit te filteren die betrekking hebben op 2014, dus: Bij ontvangst factuur: 4..Kosten 1..Te vorderen btw a/ 1..Crediteuren En per 31/12/2013 1x een memoriaalboeking: 1..Vooruitbetaalde bedragen (4 maanden 2014 x maandbedrag) a/ 4..Kosten Kan iemand mij aangeven waar de grens ligt? Of is 'maandelijkse permanence' ongeacht de grootte van de onderneming alleen voor jezelf om een duidelijker beeld te krijgen van je kosten/opbrengsten per maand en dien je (fiscaal gezien) alleen de overlopende jaarposten eruit te filteren?
  3. Dank je voor jullie feedback. Heb ik nog een paar aanvullende vragen: Binnen het boekhoudprogramma dat ik gebruik zit een mogelijkheid om binnen de diverse grootboekrekeningen kostenplaatsen te definiëren. Een project moet ik dan eigenlijk gewoon zien als een kostenplaats (of niet?). Dus dan kan ik binnen de rubriek 8 bijv. aan rekening "omzet btw hoog" als kostenplaatsen de individuele projecten hangen en: 1) heb ik totaalopbrengst van rekening "omzet btw hoog" in mijn w&v-rekening 2) kan ik binnen de rekeningen een selectie op projectniveau/kostenplaats maken (indien gewenst). En voor direct aan project toe te wijzen kosten kan ik onder de diverse rekeningen in rubriek 4 dan hetzelfde doen. Heb ik lijkt mij ook geen problemen meer met de loonkosten, want de werkelijke loonkosten blijven dan als totaalkosten op de rekening "loonkosten" staan en binnen deze rekening voor zover toe te wijzen aan een project voor een deel opgesplitst per project. Of denk ik nu te simpel?
  4. Beste mensen, Ik heb een aantal vragen over het voeren van een projectadministratie: 1. Hoe kan ik het beste kosten (uitbestede uren, overige kosten, eigen uren) en opbrengsten (gefactureerde uren) per project gaan boeken in mijn administratie, zodat ik een duidelijk beeld krijg van mijn resultaten per project? - dus inclusief uren eigen mensen x kostprijs per uur 2. En hoe bepaal ik dan die kostprijs per gewerkt uur? 3. En tenslotte hoe moet ik die totale kosten van de eigen mensen dan weer vereffen met de totale loonkosten in mijn w&v-rekening (anders toch dubbele kostenboekingen) of niet? Wie kan mijn vragen duidelijk beantwoorden, want verder speurwerk op internet met betrekking tot bovenstaande zaken levert mij tot nu toe niet zoveel op.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.