level2000

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

level2000's trofeeën

  1. @ StevenK, Bedankt. Klopt, de prijs die nu wordt betaald wordt ook gedekt als de prijs (voorlopig) niet verhoogt wordt. Die kortingen worden na het lezen van jullie berichten wel een minder groot probleem. Ik zal gewoon eerst een vertrouwen moeten winnen en mij niet gelijk de luxe op de hals moeten halen te denken de kortingen af te willen schaffen of te willen verminderen. Ik denk voor nu dat vertrouwen opbouwen nummer een is. @ Nico Schouten Dit is wel een verschil met wat je hiervoor zei of lees ik dat nu verkeerd?
  2. Ja, ik begrijp wel wat je zegt en er zit wat in. Kijk ik heb ooit een eigen kleine 'winkel' gepacht. Ook binnen de dienstverlening en daar had ik binnen de eerste drie maanden rond e 9 vaste klanten opgebouwd die wekelijks terugkwamen. Niks zul je zeggen maar dat gaf mij toch wel een kick. Maar daar houdt het verder voor mij op. De eigenaar toendertijd heeft er de brui aan gegeven omdat hij zelf de huur niet betaalde. Pech gehad. Verder inderdaad geen ondernemersachtergrond, maar dat mag de pret toch niet drukken? Verder heb ik de hele wereld rondgereisd door de baan die ik lang heb gehad. Ik heb eigenlijk goed advies nodig en feedback op mijn ideeen. Bedankt voor de fijne antwoorden en ga hier iets mee doen! Dank U
  3. Bedankt voor de fijne antwoorden en de vragen die het ook weer met zich meebrengt. Maar dat kan alleen maar goed zijn. @ Twabla, Het bedrijf wordt gesplitst en er komen voorlopig twee a drie man personeel mee. Waarvan allen goede en trouwe harde werkers. @ Nico Schouten, Dit is inderdaad mijn eerste kennismaking met zelf ondernemen. Wat ik zou willen aanpakken zijn de volgende dingen: Op nr 1 staat: Communicatie die vaak onduidelijk is. Naar de klant toe en naar het personeel. Het personeel is daar ontevreden over en heeft dat aangegeven. De huidige eigenaar heeft daar ook wat moeite mee en dat is voor hem de reden ermee te willen stoppen. Althans met die tak van de onderneming. Compromisen sluiten vind hij lastig en onderhandelen ook. Nu is er naar mijn idee te veel naar de klant toe onderhandelt en deze is daar zelf (omdat het ook mogelijk was) op geheel eigenwijze mee aan de haal gegaan. Dat kon ook en dat zou ik graag anders willen zien. Het ondoorzichtige aan het prijsbeleid vind ik dat klanten het op de een of andere manier voor het zeggen hebben over de kortingen en dat de eigenaar daar tot op heden heeft aangepast. Dan denk ik zelf: wie heeft het hier nu voor het zeggen. Tegelijkertijd is dat ook een sterke kant want het heeft hem behoorlijk trouwe, loyale klanten opgeleverd. Maar hoe logisch is dat dan, vraag ik mij af. Ik zou de bestaande klanten niet meer willen laten betalen maar wel een duidelijke strakke lijn willen laten zien. Zo van tot hier en niet verder. Bij mij kun je dus niet over de grens heen gaan die niet meer als 'eerlijk' aanvoelt. Dat is er bij de huidige eigenaar een beetje bij ingeschoten. Te lief zeg maar, te vriendschappelijk en te persoonlijk. Aan de andere kant is dat ook weer de kracht die wel aanspreekt in deze tak. Kortingen zou ik best wel willen blijven geven, maar niet oeverloos willen onderhandelen hierover (precies wat de huidige eigenaar nu zat is) en een duidelijke lijn willen trekken wanneer wel en wanneer niet. De produkten worden soms in bulk afgenomen en geretouneerd. Er is dus sprake van een verhuur van produkten. Ik denk dat het bedrijf mede populair is door de lagere prijs en ik denk ook dat er aan de kwaliteit van het produkt het een en ander kan verbeteren. Vooral de uitstraling (soms rommelig) naar de klant toe. Er zal geen weerstand van het personeel te verwachten zijn omdat deze het eens zijn met duidelijke communicatie en een strakker prijsbeleid. Daar heb ik hen uitvoerig over gesproken. De overname lijkt mij passend omdat er nog zoveel aan te doen valt en ik het gevoel heb er nog veel te groeien valt. Ook kan ik diensten gaan aanbieden die niet eerder zijn aangeboden wat het een stuk makkelijker kan maken voor de afnemer. IK WIL ZO GRAAG maar wil het respect wat is opgebouwd niet kapot maken. Aan de andere kant mag er wel iets meer respect worden opgebouwd vanuit de zijde van de klant. En daar bedoel ik dus mee, minder voor een kwartje op de eertste rij willen zitten. Er zijn niet zo heel veel van dit soort bedrijven op de markt dus ik heb het gevoel dat ik er wel meer in kan stoppen en meer uit kan halen. Het is gewoon een ontzettend boeiend bedrijf eigenlijk! Dank jullie wel, het lucht ook ontzettend op antwoorden te lezen van mensen die ervaren zijn. Bedankt hiervoor!
  4. Okay! Ontzettend bedankt voor je antwoord! Heel erg bedankt want ik zit er echt mee in mijn maag en wil het gewoon goed doen maar wel met een strakker beleid. Bedankt en als er nog meer tips zijn dan ben ik daar echt heel erg mee geholpen en blij mee. Mvg.
  5. Bedankt voor je verhelderende antwoord. Dit zijn dus vragen die mij ook meer duidelijkheid kunnen verschaffen. Afspraken zijn niet contractueel vastgelegd. Het -bedrijf, de eigenaar dus niet de boekhouding)zelf heeft mij verteld dat ik dit soort zaken zoals prijsverhogingen en klantenkortingen (inderdaad veelal aan specifieke klanten) maar ook aan willekeurige klanten kan doorvoeren want er zit nu weinig structuur in wie wel en wie niet. Maar ik ben vooral huiverig dat mensen (mij, de nieuwe eigenaar die uit een totaal andere branche komt) de rug zullen toekeren en mij een eigenweis bemoeizuchtig iemand gaan vinden die 'de boel wel eventjes komt omgooien'. Niet te vergeten, de goede band die er is opgebouwd met de clienten wil ik absoluut niet kapot maken. Het is een bedrijf waar keihard gewerkt wordt en waar ik vind dat respect ook echt van beide kanten moet komen, dus ook van mij. De administratieve organisatie is goed en 'gezond' maar dus door kortingen die aan de een wel en aan de ander niet worden gegeven chaotisch. Daar wil ik erg graag structuur in aanbrengen. Het spijt mij voor mijn ignorance maar wat is een 'standaardrabat'? Je ziet ik moet ook nog heel veel leren ;)
  6. Hallo allemaal, Ik heb een vraag die mij nu op dit moment erg bezig houdt. Op dit moment sta ik op het punt een beslissing te nemen een bedrijf over te nemen. Het is een x aantal jaren bestaand en gezond bedrijf. Nu wordt er binnen het bedrijf (dienstverlenend) hoge kortingen aan bestaande vaste klanten gegeven. Zelf ben ik het er niet helemaal mee eens en vind ik dat er best wel chaos van komt omdat en mensen er (naar mijn idee) een (klein beetje) misbruik van kunne maken. Ik kan niets over het bedrijf kwijt want ik wil niemand voor de kop stoten. Na jarenlange kortingen vind ik dat er meer structuur in kan worden gebracht en bepaalde kortingen verlaagt kunnen worden of kunnen worden opgeheven. Nu begrijp ik heel goed dat het een erg moeilijke tijd is en dat clienten enorm kunnen schrikken en misschien weg zullen blijven. Hoe het best dit aan te zullen pakken? Mag je zomaar wanneer je iets overneemt dit soort regels veranderen en in wat voor een tijdsbestek zou ik dit langzaam kunnen afbouwen of eventueel kunnen stoppn? Alvast bedankt voor je antwoord of tips. Mvg en alvast een prettig en gezond nieuwjaar!!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.