Bedrijfs- of organisatieomschrijving
Sales Trainingen met de focus op het individu. Ik hoor het te vaak, waarom moet ik aan mijn personal branding werken Ernst, ik ben in loondienst van een bedrijf. Het gaat niet om mij, maar om mijn producten en diensten en het bedrijf waarvoor ik werk. Dream on, denk ik dan. Natuurlijk gaat het ook om jou, jij bent als verkoper het visitekaartje van het bedrijf waarvoor jij werkt. Jouw successen en ervaringen tellen, dus maak het via Social Media bekend. Mensen met wie jij zaken doet zijn ook geïnteresseerd in jou, de verkoper. Ze googelen niet alleen het bedrijf dat jij vertegenwoordigt maar ook jouw naam. En wat denk je, wanneer je gaat solliciteren? Gaat het bedrijf, waar je solliciteert, echt je school van vroeger bellen en informeren naar jouw prestaties? Of, je vorige werkgevers bellen? Of de referenties die je hebt opgegeven? Denk het niet hè. Ze googelen je naam en willen wat over je vinden. Besta je wel of besta je niet. Maar even los van de sollicitaties die je in de toekomst gaat doen, ook jouw klanten en prospects willen weten met wie ze te maken hebben. Heb je Blogartikelen geschreven over jouw expertise? Heb je reacties geplaatst op andere blogartikelen die over jouw vakgebied gaan? Sta je op de foto van je klanten waar je een presentatie hebt gegeven? Uiteindelijk gaat het om het volgende: “In sales it’s not who you know; in sales it’s who knows you.”