MPO

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. OK, dan ontstaat er dus een vreemde situatie dat wij als NL bedrijf onze particuliere klanten in EU met UK vat factureren, iig totdat de drempel van de afstandverkopen is overschreden. Overigens is het zo dat op ons NL- BTW nummer wordt geimporteerd (EORI) in de UK, als er dan toch een registratei in de UK moet plaatsvinden kunnen wij net zo goed op dat nummer importeren, dan is het eenvoudiger om de betaalde VAT terug te krijgen, lijkt mij.
  2. En de goederen worden in de UK geleverd rechtstreeks vanuit China. De transporteur regelt voor ons de import en wij krijgen van hem een factuur met de verschuldigde VAT en duties.
  3. Wij gaan producten verkopen via een webshop. De webshop is gevestigd in Nederland, echter de producten worden verzonden vanuit de UK via Shipwire aan voornamelijk particulieren. Nu zitten we met een BTW vraagstuk, volgens de Nederlandse regels is Nederland niet heffingsbevoegd omdat de verzending aanvangt in de UK. Nu speelt de vraag of wij dan vanuit Nederland moeten factureren met Engelse VAT (BTW). Of hanteert Engeland andere regels? Het is vooralsnog niet de verwachting dat wij de drempelbedragen van de regelgeving mbt de afstandsverkopen zullen overschrijden. (Edit: titel verduidelijkt)
  4. De reden dat wij het op deze manier willen doen is als volgt: Dit product is nog niet op de markt verkrijgbaar, Hong Kong is nu druk bezig om internationaal distributeurs te zoeken. Aanvankelijk is als uitgangspunt genomen dat elke distributeur een minimale order kan plaatsen van 1000 stuks, hierop is ook doorgerekend mbt de prijzen. Nu zijn er tal van geïnteresseerden maar bestaat bij veel van hun de wens om aanvankelijk een kleinere hoeveelheid af te nemen om te zien hoe de markt op het product reageert. En een ander voordeel is dat wij met een dergelijke constructie sneller kunnen leveren in EU. Indien alles goed uitpakt zal dit alles van tijdelijke aard zijn. Om hiervoor een hele structuur op te tuigen in EU (bijv.NL) is eigenlijk niet wenselijk, omdat dit tal van extra werkzaamheden met zich meebrengt, voor iets wat eigenlijk enkel dient om de distributeur tegemoet te komen.
  5. Nog even wat aanvullende informatie omtrent de hoeveelheden, het gaat in eerste instantie om 1000 stuks per vliegtuig en 3000 per schip. Vanuit het depot zullen dan hoeveelheden van plusminus 200 stuks worden geleverd per keer. De goederen worden verkocht voor US$ 22,50 ex importfee (plusminus US$ 4,50)
  6. Ik lees trouwens net op de site van de Belastingsdienst dat het opslaan onder douane toezicht mogelijk is onder de volgende voorwaarden: 1.in de EU binnen te brengen, om daarna 2.binnen de EU een bepaalde behandeling te laten ondergaan, en tot slot 3.de behandelde goederen in het vrije verkeer of onder een andere douanebestemming te brengen http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/douane_voor_bedrijven/invoer/douanregelingen_invoer/behandeling_onder_douanetoezicht/ De goederen i.c. zullen echter geen bepaalde behandeling ondergaan, dus de vraag is in hoeverre deze optie tot de mogelijkheden behoort.
  7. Hallo Logic4L en BJM, dank voor de reacties. Vooralsnog is er geen keuze gemaakt mbt tot de gestelde vragen. De voorkeur geniet de gemakkelijkste en goedkoopste manier (de vraag is in hoeverre deze i.c. hand in hand gaan...) Wellicht dat het opslaan onder douane toezicht een eenvoudige oplossing is, wat zijn de kosten hiervan en hoe gaat dit in zijn werk?
  8. Het is mogelijk als buitenlandse entiteit (buiten EU) een EORI nummer aan te vragen om te kunnen importeren binnen de EU. Zijn er fiscale gevolgen een Hong Kong Limited die in EU een EORI-nummer aanvraagt, teneinde goederen reeds in Europa te importeren om vervolgens sneller haar klanten te kunnen bedienen en hierdoor ook betaalbaar kleinere hoeveelheden te kunnen leveren. De goederen zouden dan opgeslagen kunnen worden in een eigen goederendepot of van derden (Shipwire bijvoorbeeld) en op afroep uitgeleverd kunnen worden aan de distributeurs in Europa. Het betreft een goederendepot en er wordt feitelijk nog niets verkocht, het wordt pas verkocht (vanuit Hong Kong) op het moment dat een distributeur goederen besteld. Heeft dit gevolgen voor de import/inklaren van de goederen? Wie heeft hier ervaring mee en wat zijn eventuele valkuilen die je tegen kan komen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.