Maryna

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Maryna's trofeeën

  1. Beste ervaringsdeskundigen, Ik heb een vraag over de juiste manier van het factureren. Ik verleen diensten als psycholoog in een praktijk en stuur hiervoor een factuur. De afspraak is dat een bepaald percentage van mijn verdiensten wordt ingehouden voor o.a. gebruik van ruimte en verbruikskosten. Tot nu toe stuurt de praktijkhoudster mij een factuur voor dat percentage en houd dit in op het uit te betalen bedrag. De praktijkhoudster wil dit nu anders nl. dat ik een factuur naar haar stuur waarop staat: 1 het totale door mij te factureren bedrag 2 het in te houden percentage Boekhoudtechnisch is het voor haar zo handiger, zegt ze. Scheelt haar administratie en anders word bij haar ‘dubbel gerekend door de fiscus…’ (Heb geen idee hoe dit bedoelt word maar tips zijn welkom!) Ik dacht dat het voor de boekhouding en de belastingzaken aan het eind van het jaar juist beter is om twee aparte facturen te maken en vraag me af of ik zo nog het percentage wat ik betaal als kosten kan opvoeren in mijn administratie. Wie weet wat juist is?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.