AlbertV

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

AlbertV's trofeeën

  1. Erg bedankt voor de reacties. Door Roels uitleg zijn zaken me nu een stuk duidelijker. Het is wel een heel gedoe, maar in feite is het makkelijk opgelost als ik een factuur krijg waar de BTW verlegd is, simple as that. Als ik het ook goed begrijp, dan betekent dit dat als ik een product binnen de EU aanschaf de prijs die ik betaal in feite ex-BTW is. Met andere woorden: Product A (in Nederland) voor €450 incl. is een betere deal dan een aankoop waarbij de BTW wordt verlegd op Product B voor €425. Of kan ik in dit voorbeeld er vanuit gaan dat de leverancier mij het product voor de prijs ex-VAT (b.v.) levert? Correct?
  2. Beste iedereen, Ik ben als ZZP'er in de situatie dat ik onderdelen uit de rest van de EU aanschaf welke ik verwerk in een eindproduct hier. Als ik het goed begrijp moet ik, als de BTW naar mij verlegd wordt, bij mijn opgaaf de prijs van dit onderdeel+21% opgeven. Op deze manier kan het product zoals elke andere binnenlandse aankoop worden ingevoerd. Klopt dit zo? Wat moet ik doen in het geval van een aankoop uit het buitenland waar b.v. VAT al aangegeven staat? Als ik de 21% er niet bij op tel dan lijkt mij dit te schaden, omdat ik de BTW aftrek van het product niet kan afzetten tegen de BTW van de verkoop van het eindproduct, waardoor ik effectief meer belasting moet betalen? Ik geloof dat ik hier iets niet snap, en zou er graag een licht op laten schijnen. Alvast bedankt, A.
  3. Beste HL'ers, Op het moment ben ik bezig met het uitzoeken van afspraken die ik kan maken met een mogelijke partner in Kroatië. Deze partner heeft geen bedrijf, maar is ZZP'er. Omdat Kroatië buiten de EER (Europese Economische Ruimte) valt, kan hij mij niet simpelweg factureren en/of geld van mij ontvangen, en vice versa, geloof ik. Hij heeft al vaker werk verricht buiten Kroatië, en moest dit dan via een netwerk als Elance doen, welke een redelijk stevig commissiepercentage vraagt. Dit willen we graag omzeilen, door zelf de nodige stappen te zetten om onze samenwerking zonder (teveel) tussenkomst van derden te verrichten. Het gaat om webdesign wat hij via mijn website kan aanbieden. Ik neem de klanten aan en ben de tussenpersoon. De vraag wie de facturering doet e.d. is een waar we nog geen duidelijk zicht op hebben, i.v.m. bovenstaande omstandigheden. Mijn vraag is dus eigenlijk in het kort: Kunnen wij direct zaken doen, zonder tussenkomst van derde partijen en, zo ja, hoe? Zo niet, wat zijn onze beste opties? Het is een langetermijn plan, dus geen eenmalige opdracht. Wij zijn beiden ZZP'ers met weinig vermogen maar veel ambitie. Alvast hartelijk bedankt voor mogelijke reacties en hulp! Groet, Albert
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.