KeesH

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

KeesH's trofeeën

  1. Hallo leden van dit forum, Ik wil graag wat met jullie bespreken. Ik ben bezig met mijn boekhouding. Nu kom ik een factuur tegen die betrekking heeft op 2013. De factuurdatum is wel in 2014. Nu begreep ik dat de btw wel in 2014 aangeven moet worden, maar de kosten in 2013 aangegeven moet worden. Ik wist echter niet dat deze kosten nog kwamen. De aangifte IB is ook al ingediend. Hoe kan ik dit nu oplossen? Gewoon in 2014 meenemen als kosten? Het gaat om een bedrag van 250 euro. Gebeurd dit niet veel vaker bij bedrijven? Je kan toch niet overal rekening mee houden. Soms krijg je onverwachte kosten over een jaar wat al is afgesloten. Daarnaast wil ik graag weten of het verstandig is om mijn boekhouding uit te besteden. Vanaf het begin heb ik het altijd zelf gedaan. Omdat ik een eenmanszaak heb leek me dit vrij makkelijk. Ik moet eerlijk zeggen, dat is het ook. Alleen gaat het me steeds meer tegenstaan. Alleen twijfel ik wat de meerwaarde is van een administratiekantoor. Iedereen kan facturen inboeken, een debiteurensaldo en crediteurensaldo controleren, een btw aangifte indienen etc. Daarnaast is er veel info te vinden via het Internet zoals de FOR, btw, auto zakelijk of prive, etc. Dus, wat is de meerwaarde van een administratiekantoor naast dat ze je administratie uit handen nemen ( inboeken)? Ik kan ook kiezen voor een accountant, alleen lees ik op veel sites dat je zelf de facturen moet inboeken. Dit is helemaal vaag. Dit is toch de reden om je administratie uit handen te geven? Dus, wat is de meerwaarde van een accountant? Met vriendelijke groet, K. Hooi
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.