fransientje82

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

fransientje82's trofeeën

  1. Hai Joost Bij ' toon ons de facturen en bankafschriften' horen zeker ook nog de kasbladen? Met andere woorden, ik laat een uitdraai zien van alle facturen op nummer volgorde, ik laat ze alle afschriften zien en alle kasbladen? Over de voorraad: de boekhouder geeft aan dat hij alles op de inkopen heeft geboekt. Eind van het jaar vraagt hij de inkoopwaarde van de spullen die nog aanwezig zijn. Deze waarde geef ik hem door. Hij verwerkt dit dan op 31-12 op de voorraad balans. In het grootboek staat op 3000 een bedrag geboekt. Kunnen ze aan de hand hiervan niet zien of het klopt? Hoe berekenen ze zoiets, ze kunnen toch gewoon de omzet (8000) - inkopen (7000) doen? Of is daar geen formule voor. Het bedrag van de omzet wat bij de btw aangiftes is aangegeven is wel wat anders dan bij de aangifte inkomstenbelasting zie ik. Heeft dit te maken met een freelanceklus wat ik in 2011 er naast heb gedaan maar pas in 2012 heb gefactureerd. Er staat op de balans namelijk 1501 nog te factureren 1250 euro. Kan dit? Zojuist het boek, boekhouden voor dummies gekocht. Ga me er toch zelf meer in verdiepen! Xx
  2. Ik ga het uitbesteden. Dat is zeker. Alleen nu nog een goede! Hoe het nu gaat is zo: Omdat ik via de bank en kas dingen verkoop zitten de facturen niet op volgorde in de map. Het kan dus zijn dat 1,3,5 en 8 in de bank map zitten en de facturen 2,4,6 en 7 in de kas map. Zo moest het van mijn boekhouder. Ik zie het grootboek nu in, en zie nergens de factuurnummers staan. In het grootboek 8000 omzet staan dan ook geen factuurnummers. Als omschrijving bij de omzet via de kas staat alleen omzet week.... Via betalingen van de bank staat omzet dag..... Wel kan ik nog alle facturen uitdraaien. Wat voor een vraag kan ik verwachten over het bewijs van omzet? Over de voorraad kan ik kort zijn. Er wordt geen administratie bijgehouden. Op 31-12 tel ik de omzet. Deze waarde moest ik doorgeven. Wel zie ik in het grootboek een inkoop nummer staan en ook een voorraadnummer. Wat voor een vraag kan ik hierover verwachten? Kijken ze ook naar de omzet wat is aangeven bij de btw in verhouding bij de inkomstenbelasting?
  3. Nou, nee om eerlijk te zijn. Omdat ik een andere ga zoeken wil ik weten wat mijn en zijn verantwoordingen zijn. Ik huur hem in, en ga er vanuit dat alles goed gaat. Wanneer ik wel wat onderteken, dan is hij helemaal niet meer verantwoordelijk? Als dat zo is, dan kan ik het toch beter zelf gaan leren en doen??
  4. Hallo allen, Was ik weer. Wat mij verbaasd is dat er nooit een handtekening door mij is gezet voor het indienen van de aangifte. Dat kan toch niet zomaar? Doen alle boekhouders dat?
  5. Het gaat mij erom dat het kantoor mij wel op de hoogte kon brengen dat mijn administratie niet goed was. Ik heb nooit wat gehoord. Er zijn dingen opgevoerd waar ik helemaal geen bewijs van heb. Als je iemand betaald voor je boekhouding mag je er toch vanuit gaan dat je het juiste advies krijgt? Dit kantoor komt hier dus gewoon mee weg
  6. Hallo Marcel, Ik heb alleen de aangifte in de mail ontvangen. Hoezo?
  7. Goedenavond iedereen van het forum Al een tijdje zit in met vraagtekens in mijn hoofd vandaar mijn registratie. Ik heb een brief gekregen van de belastingdienst dat ze mijn administratie willen doornemen. O.a. moet ik mijn jaarrekening klaar leggen, het grootboek, de balans en winst- en verliesrekening. Het gaat over 2011.Toen der tijd had ik een administratiekantoor die mijn administratie deed. De aangiftes deed hij altijd op tijd en in mijn ogen was er ook niks aan de hand.Alleen nu ik mijn administratie over 2011 aan het zoeken ben kom ik er achter dat het niet echt klopt.De factureren lopen niet nummerend door en in het grootboek zie ik wel enkele kosten staan waar helemaal geen bon van is L. Dit bedrag is wel afgeschreven van de bank, maar de bon ontbreekt.Ik weet nu dus al dat er niet veel van klopt.Een kennis van me zei dat ik ook vast mijn urenregistratie erbij moest pakken. Hier gaan ze in het eerste jaar ook vragen over stellen. Ik wist niet eens dat deze man had aangegeven dat ik aan het urencriterium voldeed. Ook had ik dat jaar maar een opdrachtgever. De kans is dus ook nog aanwezig dat ik geen ondernemer was in 2011 werd me verteld. Is er een manier om dit administratiekantoor hiervoor aansprakelijk te stellen. Ik heb ze immers betaald, en nooit een seintje gekregen dat mijn boekhouding niet klopt. Er is zonder mijn toestemming aangegeven dat ik 1225 uur heb gewerkt, en er is me nooit verteld dat ik meer dan 1 opdrachtgever moest hebben. Ik ga er toch wel vanuit dat ze me daarop wijzen. Overigens heb ik ook nooit een handtekening gezet voor akkoord van de jaarrekening. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met dit soort bedrijven.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.