Bart-nwr

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Bart-nwr's trofeeën

  1. Beste forumleden, Het wordt nu toch echt even tijd in te grijpen. Aangezien er enkele misverstanden dan welke verkeerde veronderstellingen in het topic staan vermeld en enkele leden hun oordeel blijkbaar al klaar hebben zonder de moeite te nemen de werkwijze van het register goed te bestuderen, volgt hier uitleg en achtergrondinformatie over het register (veel van deze informatie is overigens ook gewoon terug te vinden op de website). Achtergrond. Wanbetaling is een groot probleem in Nederland. De jaarlijkse schade bedraagt miljarden euro`s en wanbetaling vormt daarnaast een van de belangrijkste redenen voor faillissementen van ondernemingen. Aangezien wanbetaling pas achteraf duidelijk wordt, is er een grote behoefte aan een platform waar ondernemers elkaar kunnen waarschuwen voor niet of slecht betalende organisaties. Het Nationaal Wanbetalersregister voldoet aan deze behoefte. Betekent dit dat ieder bedrijf dat een keer zijn rekening niet op tijd betaald kan worden geplaatst? Nee! Aan een plaatsing zijn diverse strikte voorwaarden verbonden, daarnaast doet het register een beroep op de plaatster om alleen bedrijven aan te melden die geen enkele moeite doen om tot een betalingsoplossing te komen. Doel. Door andere bedrijven te waarschuwen voor wanbetalers vervult het Nationaal Wanbetalersregister een belangrijke functie in het economisch verkeer. Vertrouwen is een belangrijke basis in het zaken doen, het is dan ook van groot belang om ondernemers te waarschuwen voor bedrijven die misbruik maken van dit vertrouwen, zodat schade kan worden voorkomen en de veiligheid in het handelsverkeer gewaarborgd blijft. Dus ook al betaal je, je wordt niet verwijderd Iedere wanbetaler wordt na het voldoen van zijn schuld zo snel mogelijk, in ieder geval binnen een periode van 4 weken, kosteloos verwijderd. Het beleid van het register is zo opgesteld, dat een geplaatste debiteur wordt gestimuleerd alsnog tot betaling over te gaan. Op de meeste internetfora is het niet mogelijk topics te verwijderen. Ook voor aangemelde wanbetalers op het register zou je goede redenen kunnen aanvoeren om een debiteur na het voldoen van de vordering definitief op de website vermeld te laten staan, wanbetaling zit immers vaak in de cultuur van een onderneming. Het register heeft er echter bewust voor gekozen de publicatie na het voldoen van de vordering te verwijderen. Deze mogelijkheid is immers een grote stimulans voor een wanbetaler om alsnog aan zijn verplichtingen te voldoen. Iedereen kan het formuliertje invullen om een wanbetaler aan te melden, en hatsekidee. Zie FAQ: Welke waarborgen biedt het Nationaal Wanbetalers Register om misbruik tegen te gaan? Het Nationaal Wanbetalers Register biedt meerdere waarborgen om misbruik te voorkomen. Allereerst hecht het register veel waarde aan hoor en wederhoor. Iedere wanbetaler wordt middels e-mail en/of sms en in sommige gevallen zelfs telefonisch gewaarschuwd over de plaatsing. Zo wordt uw debiteur in de gelegenheid gesteld te reageren. Mocht blijken dat de vordering betwist wordt of wellicht zelfs geen sprake is van een vordering, dan kan uw debiteur dat kenbaar maken waardoor een plaatsing kan worden voorkomen. Daarnaast dient iedere crediteur die een vordering indient akkoord te gaan met de voorwaarden. Een van de voorwaarden is dat het register gerechtigd is een boete van € 250,- op te leggen, indien blijkt dat een valse melding wordt gedaan, opzettelijk dan wel per ongeluk. Op deze wijze biedt het register preventieve maatregelen teneinde misbruik te voorkomen. Wat is volgens jullie (andere deelnemers aan dit forum) een goeie opzet voor een wanbetalersregister? Wat houdt de tegenstrijdige belangen goed in balans? Goede vraag Twabla. Het register heeft zijn beleid met de grootst mogelijke zorg samengesteld, maar staat uiteraard altijd open voor feedback en is mogelijk bereid zijn beleid aan te passen, indien hier vanuit de doelgroep vraag naar is. Aangezien het forum van Higher Level perfect aansluit op de doelgroep, biedt dit een goede kans de werkwijze van het register te optimaliseren. Een register als dit kun je alleen betrouwbaar en verantwoord opzetten met hoor en wederhoor. Op zijn minst zal het register *voor* publicatie de vermeende wanbetaler een kans moeten geven te reageren. Helemaal juist StevenK. En dat is nu precies de werkwijze van het Nationaal Wanbetalersregister. Tot slot nog even een afsluitende opmerking. Twabla merkte al terecht op: Mijn wanbetaler is jouw toekomstige klant. Het register is er voor jullie: Het is een platform voor en door ondernemers. Steeds meer bedrijven weten de weg naar het register te vinden. Het is een eenvoudig maar krachtig en zeer effectief concept. Samen staan we sterk in de strijd tegen wanbetaling. Ideeën en tips om de kwaliteit te verbeteren zijn altijd welkom. Neem contact op via het contactformulier van de website of kijk op www.nationaalwanbetalersregister.nl voor meer informatie.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.