rowen40

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

rowen40's trofeeën

  1. In aanvulling op het antwoord van Joost: Schoenmaker, blijf bij uw leest! Daarmee bedoel ik dat, als je verhuurders wil helpen met ondersteunende diensten, je jezelf dan ook eigenlijk dáár op moet toeleggen. Het geven van fiscaal advies lijkt me namelijk niet te horen bij het takenpakket van degene die de handdoeken strijkt. Het is simpelweg je taak niet voor de prijs die je vraagt (neem ik even aan) en bovendien mogen klanten dat ook niet van je verwachten. Dat belastingadvies hebben je klanten simpelweg al moeten inwinnen voordat ze jouw in de arm namen voor ondersteunende verhuurdiensten, namelijk bij het kopen of (starten met) aanbieden van hun (vakantie)woning - niet daarna pas! Maar het lijkt me zaak dat je vooral je eigen fiscale zaken op orde hebt, en dat je niet je handen brandt aan het geven van (verkeerd) fiscaal advies (aansprakelijkheid!). Ter info: Het onderstaande document vond ik overigens begin dit jaar op de website van Moore Stephens EDO Registeraccountant en Belastingadviseurs. Dit pdf-je lijkt een aardig fiscaal aanknopingspunt te bieden voor bijvoorbeeld het verhuren van vakantiehuisjes door particulieren (dus niet voor het verhuren van de eigen woning via Airbnb ofzo). Er zullen op het internet vast wel meer van dit soort documenten te vinden zijn. Laat je klanten hier gewoon zelf naar zoeken of informeren bij hun eigen boekhouder/fiscalist! Fiscale informatie over vakantiewoning in Nederland http://www.edo.nl/files/page/fiscale-informatie-over-vakantiewoning-in-nederland-februari-2015.pdf Hallo joost en prinsRashid, Bedankt voor jullie advies. Ik had gehoopt dat de regelgeving eenvoudig zou zijn. Boodschap is duidelijk. Bedankt, Rowen
  2. Hallo joost, Bedankt voor je advies. Ik had gehoopt dat in dit geval de regelgeving eenvoudig zou zijn. Boodschap is duidelijk. Bedankt, Rowen
  3. rowen40

    Box1 of Box 3?

    Beste, Een week of 3 geleden heb ik de belastingdienst telefonisch een vraag gesteld. Helaas kon mijn vraag niet beantwoord worden en werd er gezegd dat ik deze vraag beter schriftelijk kan stellen. Zo gezegd zo gedaan. Nu krijg ik een antwoord van de belastingdienst waarin ze zeggen dat de belastingdienst geen advies mag geven en dat ik dus het best een belastingadvieskantoor in de kan arm nemen... M.a.w. ik weet nog steeds niets. Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Wij zijn in oprichting van een bedrijf waarmee we hulp willen bieden bij vakantieverhuur/bed & breakfast van woningen in Amsterdam. Wij maken een advertentie (copy tekst en foto's maken) die we plaatsen op verschillende boekingsites zoals airbnb. Wij beheren de kalender, beantwoorden emails, in-/uitcheck van gasten, schoonmaak van woning, linnen en handdoeken reinigen en strijken. Wij zijn voor de gasten het aanspreekpunt. Verhuurder woning heeft geen omkijken. Om onze toekomstige verhuurders van advies te kunnen voorzien is het belangrijk om te weten of de huur inkomsten, die onze verhuurders ontvangen, belast wordt in box 1 of in box 3. De belastingdienst weet wel te vertellen dat het verschil maakt of het een eigen woning of een gehuurde woning is. Maar ook dat het afhangt van de werkzaamheden die worden verricht en werkzaamheden die uit handen worden gegeven. Als laatste geeft de belastingdienst nog mee dat; als u meerdere mensen en bureaus ingeschakeld om werkzaamheden uit handen te nemen, dan kan nog steeds sprake zijn van zogenaamd "meer dan normaal vermogensbeheer" , hetgeen de activiteit kan verplaatsen van box 3 naar box 1... Is er iemand die mij kan adviseren? Vast bedankt Rowen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.