Veenk

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Veenk's trofeeën

  1. Wij zijn uiteindelijk geen Payment Service Provider. Maar een service platform die het mogelijk maken een fysiek of digitaal product te verkopen met alle afhandeling, communicatie e.d. Uiteindelijk rekent een Payment Service Provider ons ook 21% btw over de kosten van iDeal of Credit Cards. (bijvoorbeeld Mollie of Pay.nl) Wel zijn we met een vergunning/ontheffing bezig. Het stuk over de daadwerkelijke transactie kosten volgens PSD2 is wel interessant. Want ik kan zo 10 bedrijven opnoemen die dit uiteindelijk doen. Daarnaast is dit het model van een Payment Service Provider. Die kopen immers iDeal betalingen in en verkopen het voor een hoger tarief.
  2. Ik heb de volgende casus. Wij hebben een SAAS (Software as a service) platform die klanten (doorgaans bedrijven) in staat stelt producten zowel digitaal als fysiek te verkopen via ons platform. Wij doen daar uitsluitend de organisatorische en financiële afhandeling van. Kortom wij verwerken de transactie en betalen de inkomsten uit aan het bedrijf. Kortom de klant doet zaken met onze eindklant wij zitten daar puur tussen. Voor Nederlandse klanten niet zo boeiend. Prijs product 10 euro incl btw. Service kosten 1 euro incl btw (onze marge) Transactie kosten 0.25 euro incl btw. Totaal 11.25 euro Btw: 1.95 euro Wij keren de klant 11.25 euro uit incl btw minus onze kosten per factuur 1.25 euro is. Maar nu de andere casus. Onze klant is een Duits bedrijf met BTW nummer die bij ons bekend is. Dan neem ik aan dat ze 19% rekenen over de kosten van 10 euro. Zij rekenen uiteindelijk ook de 1 euro servicekosten (ook 19%) en de 0.25 euro zijn ook hun transactie kosten dus 19% Wij gaan vervolgens de klant een factuur sturen niet voor 1.25 incl 21%. maar 0,83 + 0,21 voor 0% (ICP) Kortom wij betalen de klant 10,21 uit. Heb ik dat juist?
  3. Dan zou ik toch maar ietsiepietsie beter zoeken, want die informatie is breed voorhanden. Zomaar een propositie of nieuwsbrief e-mailen mag niet, uitsluitend met vooraf verkregen toestemming. Dat is zo'n beetje de hoofdregel, zowel voor B2B als B2C. Succes en groet, Hans Haha ja, dat is de ontzettend brede grote regel, Maar gericht iemand advies geven die relevant is op een persoonlijke situatie met de vraag of we iets meer voor elkaar kunnen betekenen, val dat onder die regel.
  4. Ik zoek me eigelijk al maanden rot, om een goede definitie te krijgen van b2b spam. Tuurlijk ongevraagd aanbiedingen / reclame te sturen naar mensen die je niet kent is spam en mag niet, is ook 0,0 relevant en werkt in meeste gevallen totaal niet. Echter wat ik geregeld doe is hele gerichte e-mails sturen naar partijen die baat kunnen hebben bij mijn dienstverlening, ik zoek uit wie ik moet hebben, en stuur een inhoudelijk goed bericht toe gespitst op hun situatie, en hoe ik daar bij kan assisteren. Ik verkoop niet direct dienst X of Y, wil alleen aan tafel te komen omdat ik oprecht denk dat ze mijn diensten kunnen gebruiken. Is dit ook spam? Als ik naar de cijfers kijk, heb ik zo'n 50 emails van dit soort gestuurd, waarvan 42 een reactie hebben gegeven en meer dan 20 afspraken uit zijn gekomen. Kortom erg waardevol voor mij, maar doe het weinig omdat ik toch zorgen maak over de spam wet. Benieuwd naar jullie idee hierover. Alle artikelen en informatie op internet gaat over hele commerciële / onpersoonlijke e-mails.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.