Grootje

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Grootje's trofeeën

  1. Klopt maar ik loop wel 210 euro mis in vb 2 omdat ik met btw verlegd moet factureren. Nu dus weer tegenstrijdige antwoorden. >;( Brood, indirect ontvang ik het wel van de bd.
  2. Op pagina 1 wordt verteld dat de berekening goed was. Het voorbeeld ken ik, ik heb alleen te maken met het omgekeerde. Voorbeeld: Ik factureer op jaarbasis 1000 excl btw ( incl 1210) Voorbelasting is 0. Kor is dus 210. Totaal ontvangen 1210 ( 210 van bd) Nu is de totale omzet op jaarbasis 1000 euro btw verlegd Voorbelasting is 0 Kor ook 0 ( betwijfel ik) Totaal ontvangen 1000. Ik loop in voorbeeld 2 dan toch 210 mis omdat ik de btw verleg. Daarom moet ik in mijn ogen nog 210 ontvangen van de belastingdienst. Ik kan het ook mis hebben hoor, maar de een zegt dit en de ander weer dat.
  3. Bedankt. Is er ook iemand die op mijn vraag van vandaag kan kijken?
  4. Terugkomend op mijn vraag, ik heb deze vraag ook op een andere site neergelegd. http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=308289 Zoals jullie zien is dit een ander antwoord. Dus nu mijn twijfel, wat gaat er fout en wie heeft er gelijk? Het gaat toch om een best bedrag.
  5. Dus, stukadoren en schilderen is altijd 6% inclusief materiaal? En voegen dus niet?
  6. Nou, ik had vandaag de belasting aan de telefoon en deze zeiden me dat stuken altijd onder het 6% tarief valt net als voegen. Net als de schilder valt dit onder het 6% tarief. De tijdelijke regeling heeft hier niks mee te maken. Klopt mijn kor berekening verder wel trouwens?
  7. Hallo, Ik wil graag op dit onderwerp een vraag stellen. Ik ben in november 2014 begonnen met mijn bedrijf. Ik heb alleen gewerkt op basis van BTW verlegd. Ik twijfel of het goed is gegaan. Mijn aangifte over Q4 2014 was zo; 1 E 4850 ( 1019) 5B 98 5c -98 5d 921 Te ontvangen 1019 Vragen: 1) De grondslag bij 1E is 4850 euro. Ik twijfel alleen of ik hier nu 21 of 6 % als BTW bedrag moet nemen. Nu heb ik het percentage van 21% genomen. Ik werd ingehuurd door een aannemer en hebt gewerkt bij bedrijven en een particulier. Het gaat alleen om uren. De grondslag gaat om 3 klussen: Onder aanneming bij een kaasfabriek ( schoonmaak ) Onder aanneming op Schiphol ( schoonmaak) Onder aanneming bij een particulier ( stuken) Mag ik hier het percentage van 21% gebruiken? 2) Zo niet, dan wordt de KOR lager neem ik aan en dus ook mijn voordeel. 3) De bedragen zijn: Kaasfabriek: € 2100 Schiphol: € 870 Particulier: € 1880 4) In 2015 wil ik ook wel mensen meenemen naar klussen. Ik wordt dan voor hun de aannemer. Bij 2A moet ik dit dan invullen. De grondslag is wel makkelijk in te vullen, maar het btw bedrag is denk ik lastiger. Moet je precies invullen wat 21 en 6% is dan? Dat is toch haast niet te doen? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.