Apart dat er op de andere dingen niet gereageerd wordt.
A) Rondom de administratiesoftware zou ik me afvragen wat ik beter zou kunnen dan bijvoorbeeld de benoemde pakketten. Misschien is het dan zinnig om even te kijken wat er naast Exact Online en Twinfield nog meer is.
Overigens weet ik van Exact Online dat het vrij eenvoudig is te koppelen en bijvoorbeeld je verkoopboekingen in combinatie met een factuurnummer uit Woocommerce door te zetten.
Er zijn zelfs partijen die dit soort koppelingen al aanbieden.
B) Ik zou zoiets aanpakken met een LMS, waarbinnen je kunt kijken of je misschien een traject als dit blended kunt aanbieden, dan hebben mensen ook werkelijk wat aan het gebruik van het LMS.
Denk hierbij aan systemen als Chamilo / Ilias of Moodle.
Rondom de automatische herinnering van de certificering is mijn vraag eigenlijk vrij simpel;
Wil je dit zelf aan de eindgebruikers communiceren (dan kan dit namelijk vanuit het LMS), of wil je dit aan een manager, of de persoon die in eerste instantie de certificering of cursus gekocht heeft voor de mensen die het gevolgd hebben rapporteren?
In dat geval kun je misschien beter kijken naar een andere methode of systeem. Of je geeft die mensen ook toegang in het LMS, en toont dan bijvoorbeeld de voortgangsrapportages van de medewerkers.
Boekhoudkundig kan ik er, voor in ieder geval Moodle, wel een aardig verhaal over schrijven. Maar het komt erop neer dat je eerst zeker moet weten naar welk administratiepakket je het een en ander wilt wegschrijven.
Daarnaast moet je bijvoorbeeld ook weten of je, in mijn voorbeeld, de managers in je administratie wilt hebben, of de eindgebruikers. Al kan ik me voorstellen dat dit volledig afhankelijk is van alles wat er nog aan vast zit naast de cursus zelf.
C) Dit klinkt administratief gezien gewoon als het samenstellen van de koppeling richting je administratie op het moment dat er een sale gedaan wordt. Eerder lijkt me niet nodig, omdat dit erg veel relaties kan veroorzaken in de administratie, terwijl dit helemaal niet nodig is. Dit omdat de meeste geen omzet doen.
Al kan dit voor een CRM mogelijk weer wel interessant zijn, omdat je kan gaan onderzoeken of je de mensen aan wie je nog nooit een sale hebt gedaan, alsnog kan overtuigen om iets te gaan kopen. Maar dan moet je wel weten dat ze bestaan ;-).