Jump to content

FritsPaper

Senior
  • Content Count

    67
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

-2
  1. Omdat ik er nog steeds niet helemaal uit ben en verschillende dingen om mij heen hoor van andere bewoners wil ik graag schriftelijk om een standpunt van de Belastingdienst vragen. Waar kan ik hier meer informatie over vinden op de website van de Belastingdienst?
  2. Ik geef dit topic nog éénmaal een kick in de hoop dat iemand mij sluitend advies kan geven betreft de kwestie. Bedankt alvast!
  3. Dan voor jullie reacties! Nee, iedere huurder heeft in principe recht om gebruik te maken van de co-work space. Je kan er dus niet voor kiezen om hier niet voor te betalen. Het is onderdeel van de huur in dit complex. Het kan inderdaad zo zijn dat er bijvoorbeeld bewoners zijn die in het weekend vrienden ontvangen in de ruimte of bijvoorbeeld hun verjaardag vieren. Ja, dat weer wel. Externe mensen kunnen vanaf 75 euro een flex desk huren in de co-work space. Ik had dit topic inderdaad al gelezen. Dank voor de tip. Echter is die betre
  4. Mijn partner is geen ondernemer en werkt in loondienst. Zij wil en kan deze kosten dus niet aftrekken. Ik heb gisteren gebeld met de Belastingdienst maar zoals verwacht nemen zij geen standpunt en zijn ze er alleen om 'de regels van de wet uit te leggen'. Echter kreeg ik te horen dat de situatie rondom het aftrekken van kosten voor werkruimte zo complex is dat ik mij beter kon wenden tot een financieel dienstverlener.
  5. Ik ben vooralsnog benieuwd of er forumleden zijn die hier iets over kunnen vertellen. Mijn dank is groot!
  6. Hoi Branko, Bedankt voor je reactie. Goede vraag. Ik sta als medehuurder op het contract genoemd en heb dit ook ondertekend. Echter is mijn partner wel de hoofdhuurder. Wij betalen de huur maandelijks vanaf een gezamenlijke rekening waar wij 50/50 geld op inleggen. Voor de rest blijft mijn vraag staan. Er is namelijk geen specificatie op de factuur van de huur wat betreft de co-workspace. Er worden alleen de volgende kostenposten genoemd: Membership, huur, voorschot serviceplan en voorschot supplement 2e bewoner.
  7. Beste, Op de website van de Belastingdienst en de rest van het internet kan ik geen informatie vinden over mijn specifieke geval. Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden om een deel van dehuurkosten op te voeren in de IB aangifte. De situatie is als volgt: Ik huur een woning samen met mijn partner. Zij staat als hoofdhuurder op het contract en ik als medebewoner. Bij de gemeente staan wij beiden ingeschreven op hetzelfde adres. De woning omvat een appartement + gebruik van een co-work space in hetzelfde gebouw. Dit is een ruimte met aparte ingang en sanitaire voorzieninge
  8. Helemaal duidelijk (en achteraf natuurlijk heel logisch allemaal). In ieder geval super bedankt Rik!
  9. Hoi Rik, enorm bedankt voor jouw Excelsheet! Dit heeft me geholpen om uit te zoeken waar de fout zit. Er zat een fout in het totaalbedrag van de privé opnames en daarnaast ook in het nog te betalen btw over Q4. Zoals je kan zien in de Excel die ik mee terug stuur is er nu nog een verschil van 0,88 euro. Kan ik er vanuit gaan dat dit door afronding van de btw aangiftes van de eerdere kwartalen in dit jaar komt? Hoe kan ik dit het beste verwerken in de balans om hem exact gelijk te krijgen? Balans + winst&verlies.xlsx Edit: ik heb het nagerekend en
  10. Beste forumleden, ik probeer op dit moment iemand te helpen met het opstellen van een balans. Ze werkt als freelance kracht bij een bedrijf en heeft daardoor een hele eenvoudige boekhouding. Ze is begonnen op 01-01-2018 en heeft op dit moment een balans en V&W rekening nodig voor om in te kunnen schrijven voor een huurwoning. Bedragen die bekend zijn: omzet: € 22.342,50 Kosten: €132,56 + € 13,95 Privé opnames: €11.450 Huidig bank saldo: €8.026,08 Nog af te dragen btw Q4: €520,20 Wie kan mij helpen om onderstaande balans correct te make
  11. Hoi MrHTTP, Bedankt voor je reactie. De situatie zoals jij hem omschrijft is duidelijk. Echter wat gebeurt er als wij de data verkopen en zelf afstand doen van deze data? Met andere woorden dat wij de data daadwerkelijk vernietigen en de klant alleen nog zelf deze data bezit? Maakt dit het verhaal anders?
  12. Hallo, is er helemaal niemand die hier verstand van heeft? Of heb ik het bericht in een verkeerd subforum geplaatst?
  13. Beste forumleden, Graag vraag ik jullie om advies betreft de volgende kwestie: Als marketingbedrijf verzorgen wij (online) campagnes voor merken. Wij hebben in deze gevallen te maken met zowel de consument die deelneemt aan deze online campagnes als onze opdrachtgevers (grote merken/ bedrijven). Na afloop van een campagne leveren wij data aan bij onze klanten. Dit zijn oa naam + e-mailadressen welke door de consument middels een opt-in zijn gegeven (de consument geeft hierbij toestemming om gegevens te delen met het merk om op de hoogte te blijven van nieuwtjes en acties van het
  14. Fijn dan ben ik er eindelijk uit! Heel erg bedankt voor het meekijken Lex!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept