Dit is geen omschrijving, maar een mening :P
Heb je trouwens gekeken of dit idee mag?
Er is altijd maar 1 arts de beste voor een bepaald probleem.
Jij belooft dat die arts beschikbaar is dmv een abonnement, maar dmv de zorgverzekering heeft iedereen eigenlijk al een abonnement op zorg. Je kunt de beschikbaarheid van de arts bijna alleen maar garanderen als je de arts uit het 'normale' circuit haalt, waardoor je een scheiding in de zorg veroorzaakt en mogelijk de beste zorg onbereikbaar maakt voor de rest die er geen geld voor (over) heeft.
Daarnaast is het zo dat als iedereen abonnee is, er dus enorme wachtlijsten ontstaan voor de beste artsen. Hoe ga je dan artsen verdelen over de zorgvraag? Met gold en platinum abonnementen? En wat moet je als patiënt, die een risicovolle operatie nodig heeft, denken als je te horen krijgt dat de beste arts niet beschikbaar is, maar 'deze' wel?
Ik denk dat er even goed en extreem geëxtrapoleerd moet worden om te kijken naar welke gevolgen een dergelijke dienst kan hebben en daar op ethisch niveau over te filosoferen om te bepalen of een extra verdienmodel in het zorgsysteem inderdaad een verbetering zal zijn van de zorg.
De vergelijking met de Michelin-gids geeft in mijn ogen al aan dat je schijnbaar denkt dat niet-meer-ziek willen zijn te vergelijken is met het uitkiezen van een restaurant of de smaak van een toetje. Het eerst is echter urgent en soms van levensbelang, het tweede hangt af van waar je trek in hebt en wat je er voor over hebt.
(Zelf vind ik, dat als je het zo bekijkt, marktwerking in de zorg een kunstmatige markt is, want iedereen wil gewoon gezond zijn.)
Het klinkt trouwens alsof je een manier hebt gevonden om mbv big-medische-data artsen te rangschikken. Daar kun je allicht ook problemen mee opsporen en verhelpen door er op te wijzen bij de ziekenhuizen/artsen? Dan kun je het gemiddelde niveau van de zorg allicht echt verhogen ipv de krenten uit de pap pikken...
BTW, houdt jouw systeem ook rekening met de rol van ziekenhuizen? In het Erasmus MC schijnen gemiddeld meer patiënten te overlijden, maar tegelijkertijd gaan daar, naar wat ik heb begrepen van een arts, ook meer 'moeilijke gevallen' naar toe.
Zie vorige antwoorden...
Abonnement is niet noodzakelijk is optie
Dit is eventueel een extra service ,waar geen verplichting aan vast zit
Leveren in principe de 3 " Beste dokters.medische specialisten " kijken o.a. naar woonplaats klant,wachtlijst ,urgentie etc...
Leveren alleen de direct contactgegevens.
Het systeem is opgebouwd als een punten kwaliteitssysteem belangrijkste ís de kwaliteit v.d. medische specialisten ,wat doet hij allemaal in zijn vak in Nederland,Europa (verenigingen,commissie's) etc..
Belangrijkste is KWALITEIT en voorkomen van wachtlijsten.
Eventueel behandeling in buitenland ( in ontwikkeling )
Er zijn andere die het doen maar niet transparant zijn
Alleen gebaseerd op de medische specialist,dokter niet op ziekenhuizen ,kan wel op advies maar die zijn er jaarlijks beste ziekenhuis etc. AD. Elsevier