Bosdeva

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Bosdeva's trofeeën

  1. Heb er erg veel moeite voor moeten doen maar ik heb zowel de schriftelijke bevestiging dat mijn abonnement is opgezegd binnen als de belofte dat het abonnementsgeld wordt teruggeboekt. Dat was niet gelukt als ik niet zoveel info uit dit forum had kunnen halen, bijvoorbeeld over hun zorgplicht om te waarschuwen als de kosten hoger worden. Waarvoor dank! Ik heb eerst een telefoongesprek gehad waarin werd gedreigd dat ik tweeenhalf duizend euro incassokosten zelf moest gaan betalen als ik het abonnement terug wilde draaien. Gelukkig was dit zo absurd dat ik er niet intrapte hoewel het een moment heel geloofwaardig klonk. Ik heb Trustpilot een mail gestuurd dat de site van Incassocenter misleiding bevat wat betreft de klachtenprocedure. (je kunt als opdrachtgever van een incasso niet bij incassoklacht.nl terecht bijvoorbeeld) Ook heb ik iemand van Incassocenter benaderd via LinkedIn met het verzoek om het abonnement terug te betalen. Antireclame op linkedIn is natuurlijk niet leuk. Mijn advies zou zijn aan iedereen die met dit bureau te maken heeft: Neem alle gesprekken op zodat je kunt aantonen hoe intimiderend ze zijn. Ik vraag me ook af hoe legaal een abonnement is waar je online voor tekent zonder dat je de tijd krijgt om de algemene voorwaarden goed te lezen maar gelukkig hoef ik daar nu niet meer achteraan. Voor mij liep het dus goed af. Ik ben veel tijd kwijt en een ervaring rijker.
  2. Ben vorige week ook in dit bedrijf getrapt. Na de vriendelijke intake zijn ze gelijk begonnen met fouten maken. De volgende dag heb ik ze gecorrigeerd en de kans gegeven hun fout te herstellen. Daarna begon hun vertragingstactiek en had ik door dat het geen zuivere koffie was. Ik heb de boel per email en aangetekend stopgezet en wil mijn 'abonnementsgeld' a 768,- euro terug omdat ze niet leveren wat ze beloven. Ik betwijfel of ze dat gaan doen. Kan ik me ergens bij aansluiten?
  3. Ik ben er vol voor gegaan, een tweede btw nummer met daarin het bedrijfje "zonnepanelen". Niet doen zou ik zeggen!!! Ik moet nu elk jaar een forfaitair bedrag aan de belastingdienst overmaken, berekend naar de grootte van je installatie. In mijn geval kreeg ik ongeveer zeshonderd euro btw terug bij de eerste aangifte maar moet ik elk kwartaal in de gaten houden dat ik een nulaangifte doe (al twee keer vergeten en dan dus boete) en aan het eind dat forfaitaire bedrag betalen tot in lengte van dagen. Als je vriendin geen zzp'er is kan de elektrarekening op haar naam en het panelenbedrijfje ook. Dan komt zij in aanmerking voor de KOR en is ze na een jaar van die aangiften af. Het is inderdaad een soort discriminatie dat een ondernemer niet gewoon een zonnepaneleninstallatie op een apart nummer kan zetten en daarvoor de zelfde regels kan volgen. Tegelijkertijd is het ook wel logisch. Je zou dan theoretisch een aantal takken van je bedrijf onder de KOR kunnen laten vallen als je ze opsplitst.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.