Dennis1710

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Dennis1710's trofeeën

  1. Joost, bedankt voor je antwoord, maar moet ik 5 jaar met een laptop doen? Ik gebruik hem meer dan dagelijks eigenlijk en 575eu is nou niet echt high end. Ik verwacht hem met een jaar tot 1.5 te moeten vervangen (langer gaan ze vaak niet mee door gebruik. Toetsenborden zijn versleten en accu's niet meer fris). Met het terugboeken negatief op de tegenrekening blijft er toch nog steeds een bankverschil?
  2. Allen, ik zit met het volgende issue waarvan ik niet weet hoe ik dit moet boeken in de administratie van mijn BV. Ik heb vorige week bij Coolblue een laptop aangeschaft van 575 eu en betaald van mijn zakelijke rekening en geboekt onder "Overige kantoorkosten". Nu wil het zo zijn dat er iets mis was met de laptop en dat Coolblue een andere heeft gestuurd en deze was 8eu voordeliger. Coolblue heeft 8eu terug gestort op mijn zakelijke rekening. Er is nu een verschil van 8eu op mijn 1010 BANK grootboeknummer en het daadwerkelijke BANK saldo. Ik kan het mijn inziens niet doorboeken naar "Omzet algemeen, want mijn banksaldo is dan nog steeds niet correct. Hoe moet ik dit nu goed terug / doorboeken? Alvast dank voor de hulp.
  3. Allen, Wie heeft er een (model) overeenkomst waarin ik e.e.a. kan regelen aangaande de lening die ik aan mijn holding heb "geleend" om aandelen in de werkmij aan te kopen? Ik heb privé 30K geleend aan mijn BV. Ik kreeg de tip om met mijn BV een geldleningsovereenkomst aan te gaan waarin ik aangeef over hoeveel maanden en tegen welke rente (is dat 1%?) de 30K moet worden terug betaald. Ik lees het graag. Dennis
  4. Je moet het belastingkantoor schriftelijk vragen toch een nummer toe te kennen. Hierbij een voorbeeldbrief voor een ieder die het nodig heeft..... Aanvraag_BTW_nummer.docx
  5. Allen, ik heb afgelopen week mijn holding opgericht. Ik ben voor 30% aandeelhouder geworden bij het bedrijf waar ik in diens was. Per 31 december neem ik daar ontslag en ga met mijn holding met een management fee. Na alle zaken geregeld te hebben bij de notaris had ik verwacht een broef te krijgen van de Belastingdienst met een BTW nummer, maar vandaag kreeg ik een broef en daar stond in: "U wordt niet geregistreerd als ondernemer voor omzetbelasting en u ontvangt geen BTW indentificatienummer omdat er geen sprake is van ondernemerschap voor de omzetbelasting" Hoe kom ik nu aan een BTW nummer?
  6. wsc, allereerst bedankt voor je reactie! Ik zal proberen e.e.a. te verduidelijken..... "Is er hier sprake geweest van het Omzetten VOF naar BV?" - De VOF is na 15 jaar uitgeschreven in de KvK (in september 2015) en de BV is "Nieuw" opgericht. Mijn inziens is het dus niet een op een omgezet, maar personeel, huurcontract e.d. is wel allemaal meegegaan. De BV bestaat nu dus 1 jaar. "Het nieuwe bedrijf wordt dus niet echt in drie-en gedeeld, is het zo dat de oude V.O.F. deelnemer het grootste aandeel behoud?" - Na het eerste gesprek is het idd zo dat de oude VOF deelnemer 40% behoud, maar staat ook open voor de 33,33333333333333% "Dit is mijn €0,02" - Wat bedoel je hiermee? Is er een voorbeeld voor de huwelijkse voorwaarden? Thks!
  7. Allen, Ik sta op het punt aandeelhouder te kunnen worden in het bedrijf waar ik nu bijna 3 jaar werk. Tot september 2015 was het gedurende 15 jaren een VOF, maar door uitdiensttreding van de laatste vennoot heeft de huidige directeur een BV opgericht. Het plan is om de BV te verdelen over 3 personen, de huidige directeur, een commercieel collega en mijn persoon. Dit moet bij de notaris worden vastgelegd (wat zijn daarvoor normale afspraken?) en statutair wordt ik dan ook directeur. Er wordt geadviseerd (ook hier op het forum) om een eigen BV op te zetten (Holding) en te gaan werken met een management fee. De management fee die is opgenomen in de begroting voor 2017 is € 6000,- p.m. Ik ga dan af van de huidige payrol van de BV. Ik verdien nu als werknemer op de payrol € 3751,- bruto en krijg € 670,- als mobiliteitsvergoeding. Kan ik ergens al snel een rekensom maken of die € 6000,- management fee voldoende is, na afdracht belasting, auto, pensioen verzekering etc. etc.? Ik dien voor 30% van de aandelen € 30000,- te betalen. Ik wil hiervan € 10000,- uit eigen geld halen en de resterende € 20000,- financieren. Kan ik dit "gewoon" doen met een Persoonlijke lening? De begroting laat zien dat er volgend jaar een potentiële "winst" behalen van € 90000,- Er wordt mij de worst voorgehouden dat hiermee wordt aangetoond dat de investering al in 1 jaar terugverdiend kan zijn, maar zo werk het toch niet? Moet er niet gezamelijk gekeken worden naar divident uitkeringen, of sla ik hier de plank volledig mis? Overigens is de BV dus net een jaar oud en sluiten we dit jaar af met een prognose van € 21000,- verlies.... De begroting van € 90000,- winst wordt gerealiseerd door een betere verkoop van onze producten en het afscheid nemen van 2 collega's. De omzet is nu € 780000,- per jaar en staat in de begroting voor 2017 op € 800000,- Alvast heel erg bedankt voor de reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.