Roy_84

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Roy_84's trofeeën

  1. Oke, helemaal bedankt! Ik weet (voorlopig) genoeg, tnx!
  2. en ziet de belasting/douane hierin nog verschil tussen particulier en zakelijk? ik heb een eenmanszaak, dus eigenlijk is er geen écht verschil tussen zakelijk en prive
  3. Ik betaal inderdaad via credit card, via een 3v, dus pre-paid. Daar kan ik wel een screenshot maken van een afboeking, maar daar staat dan niet de naam van de verkoper bij maar van de website waar het vandaan komt, maar daar kan ik dan wel de screenshot van de bestelling bij doen natuurlijk, dus dat is wel rond te maken. Maar het gaat mij erom dat ik niet achteraf een boete/naheffing krijg, want dat is het me niet waard, het gaat niet om bedragen van honderden euro's die ik wil bestellen, maar tientjeswerk. De vraag is dus ook een betje wat "te verwaarlozen bedragen zijn"
  4. En geldt dat voor zowel particulieren als voor zakelijke orders? En is een printscreen van de bestelling inclusief de prijs voldoende aangezien ze facuur en/of invoice niet lijken te snappen? Zo doe ik het ook via marktplaats als ik bijvoorbeeld iets zakelijk koop van een particulier, dan heb ik een printscreen en de mail conversatie als soort van factuur/bewijs van betaling.
  5. Bedankt voor jullie reacties, beide antwoorden zijn een beetje tegenstrijdig, tenzij Trizor het over particuliere invoer doet, ik wil het graag zakelijk doen en zoals het hoort, alleen als ik iets van, laat zeggen, 15 euro koop, géén verzendkosten hoef te betalen, en achteraf een soort naheffing van een paar tientjes krijg, dan worden we daar niet vrolijk van natuurlijk. Maar als ik dan kijk wat er zoal door webwinkels en bijvoorbeeld op marktplaats wordt aangeboden, dan lijkt het me dat er een "simpele" manier moet zijn om dit te doen, óf er zijn een heleboel verkopers die leuk verdienen en wachten tot ze controle krijgen, en accepteren dat ze moeten bij betalen, óf het is echt toegestaan en makkelijk te doen
  6. Hallo allemaal, Ik ben nu een jaar of 7 zelfstandig ondernemer, en sinds een jaar of 2 ook een webwinkel met producten die we maken, nu loop ik er nog wel eens tegen aan dat ik een kleinigheidje uit china bestel via een van de bekende websites. Nu doe ik dat altijd privé en dus boek ik niks in, maar nu willen we wat meer producten gaan gebruiken en verkopen dus het lijkt me handig om dit even goed aan te pakken. Mijn vraag is eigenlijk heel simpel (ik hoop het antwoord) als ik kleinmateriaal bestel, hoe boek ik dit in en waar moet ik dit evt melden? Zelf heb ik dit tot nu toe gedaan: diverse websites bekeken en gelezen, de meeste geven aan dat je het beter via hen kan doen, dat zou het makkelijkste zijn, oftewel veel reclame. Ik heb de belasting gebeld, maar krijg eigenlijk alleen te horen dat een accountant me dit perfect kan uitleggen, daar heb ik dus niet zo heel erg veel aan. De douane gaf aan dat er sites te vinden zijn met invoerkosten en rechten, hier kom ik zo even op terug. Ik heb bekeken hoe het zit met verantwoordelijkheid en verzekeren van de goederen. Ik weet dat ik over de verkoop btw moet betalen, over de inkoop is het eigenlijk alleen fictief, maar dan komen we op de invoercalculator: http://www.invoercalculator.nl/ Hierop, wordt aangegeven dat er tot € 22,- geen btw en invoerrechten hoeven te worden betaald, en van € 22,- tot € 150,- wel btw maar geen invoerrechten. Nu ziet dat er natuurlijk heel gunstig uit, zeker omdat ik vrijwel nooit boven de 15 euro bestel per bestelling. Kan iemand me vertellen of dit allemaal inderdaad zo klopt? Dan nog even het inboeken van de producten, aangezien er doorgaans geen factuur bij zit, en om deze te krijgen er meestal eerst een cursus chinees moet zijn gevolgd is dit geen echte optie. Nu dat ik net als bijvoorbeeld op marktplaats, een screenshot van het product en de correspondentie met de verkoper als soort van "bewijs" van aankoop bij te voegen. Nu betaal ik alles met een pre-paid credit card, die ik dus opwaardeer indien nodig, wanneer ik wat wil bestellen, kan ik bij de inkoopfactuur van het inboeken nu een lijstje met aangekochte artikelen bijvoegen aangezien het opwaardeer bedrag al die producten omvat? Ik hoop het een beetje duidelijk te hebben geformuleerd, anders hoor ik het ook heel graag! Alvast bedankt voor de reacties! Groeten Roy.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.