hoeke04

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

hoeke04's trofeeën

  1. Er lijkt nu ook eindelijk maatschappelijk aandacht te komen voor de misleiding van ZZP’ers door telemarketeers n.a.v. de uitzending van Radar van 22 oktober j.l. MKB Nederland pleit voor uitbreiding bevoegdheden ACM (Autoriteit Consument en Markt) en de De Kamer van Koophandel kondigt in Radar maatregelen aan die zij in onderzoek hebben om de overlast van telefonische verkoop terug te dringen. Het artikel in onderstaande link is zeker interessant voor gedupeerden van Streya Nederland/Mijn Dienstverlener. Het artikel begint met de tekst: “ZZP Nederland ziet dat vooral veel zelfstandigen zonder personeel benaderd worden voor telemarketing doeleinden en dat dit ook vaak op malafide wijze gebeurt.” Vervolgens wordt uitgelegd dat: “Ondernemers in Nederland minder goed beschermd zijn dan consumenten, wat in de praktijk betekent dat zij bijvoorbeeld minder snel een contract kunnen laten ontbinden. Er zijn echter situaties waarin een kleine ondernemer, zoals een zzp’er gelijk gesteld kan worden en dus dezelfde bescherming kan genieten. Dat kan wanneer er sprake is van acquisitiefraude. Bijvoorbeeld wanneer er een verkeerde voorstelling van zaken wordt gegeven aan een ondernemer of als essentiële informatie wordt achter gehouden op basis waarin jij misschien een andere keuze had gemaakt.” Oftewel zaken waar ook Streya zich schuldig aan maakt. Beloven dat je opdrachten gaat krijgen als je een bedrijfspresentatie plaatst, waar vervolgens helemaal niets van terechtkomt. Handig is ook de link naar een voorbeeldbrief ‘Overeenkomst vernietigen’. “Voel jij je ook verkeerd voorgelicht over een zakelijke overeenkomst en wil je de overeenkomst ontbinden? Gebruik dan de voorbeeldbrief 'Overeenkomst vernietigen'.” Een aantal bedrijven waaronder bijvoorbeeld Total trekt het boetekleed aan en plaatst deze reactie: “Total tolereert niet dat intermediairs klanten verkeerde of onvolledige verkoopinformatie zouden verstrekken tijdens het verkoopproces. Total betreurt het als er klanten verkeerde of onvolledige verkoopinformatie hebben gekregen. Total nodigt de betreffende klanten uit om via een speciaal, tijdelijk geopend, gratis telefoonnummer contact met ons hierover op te nemen om tot een oplossing te komen.” In plaats van dreigen met incassomaatregelen een houding die veel beter past bij dit soort praktijken. Wellicht een goed idee om alle klachten m.b.t. Streya op dit forum ook te melden bij het Avro/Tros Radar. Het lijkt er sterk op dat er daadwerkelijk iets mee gedaan wordt en bijdraagt aan de verbetering van de bescherming van ZZP’ers tegen kwaadwillende telemarketeers. https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/agressieve-verkoop-van-energiecontracten-aan-kleine-ondernemers/
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.