Beste mede-ondernemers, Ik zit met een groot probleem en hoop dat jullie mij advies of ervaringen kunnen delen. Mijn taxi staat inmiddels al 7 weken bij de dealer vanwege een defect onderdeel, de zogenaamde drive gear. De dealer geeft aan dat dit onderdeel in backorder staat en maar niet geleverd wordt vanuit Korea of Duitsland. Ondertussen lopen de kosten voor mij als ondernemer alleen maar op, omdat mijn auto stil staat en ik geen inkomsten kan draaien. Ik heb gevraagd naar compensatie of een regeling voor de kosten, maar de dealer zegt dat zij daar niets aan kunnen doen. Volgens hen is dit “ondernemersrisico” en had ik mij hiervoor moeten verzekeren. Mijn vragen aan jullie: Herkennen jullie dit probleem (lange wachttijden op onderdelen)? Is dit inderdaad puur ondernemersrisico, of kan ik hier juridisch iets mee? Zijn er mogelijkheden om toch een compensatie te eisen of een tijdelijke oplossing te krijgen? Hoe zouden jullie dit aanpakken? Alle tips en ervaringen zijn meer dan welkom, want ik voel mij nu behoorlijk machteloos. Alvast bedankt voor jullie reacties! Groet, F. Asiloglu