Dank wederom voor al t meedenken..
Inmiddels ook met de boekhouder gesproken. Die inderdaad vertelde dat voor dit soort gezamenlijke uitgaven als huisvesting vaak een stichting in t leven wordt geroepen
ivm met de door jullie aangedragen argumenten maar dat een vof ook kan.
Dan is het een kwestie van geld overboeken vanuit de eenmanszaak rekening naar de Vof rekening
(hoeft niet met factuur, wat ook logisch is, want waarom zou je aan jezelf facturen gaan schrijven...)
En dat je dus voor de IB, de Vof en de eenmanszaak samen opgeeft.
Afijn misschien voor jullie gesneden koek maar hier moest t nog even helder worden.
De aansprakelijkheid is inderdaad wel een ding om opnieuw goed over na te denken.
Al is die niet anders dan voorheen en weten we van elkaar hoe de vlaggetjes er bij hangen.
Voorlopig lijkt dit nu nog even de simpelste oplossing.
Ieder voor zich en toch nog wat samen. Uiteindelijk kunnen we nog kiezen om de Vof te veranderen in een stichting op enig moment.
Voor nu een gezond, fijn en hopelijk werkzaam 2022!