ChantalBH

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    adviseur

ChantalBH's trofeeën

  1. Wij waren in de veronderstelling dat de bewaarplicht altijd bij de klant bleef. Vooral voor de oudere documenten. Wij hebben onze werkzaamheden namelijk afgerond. Is dit gewijzigd met nieuwe Privacywetgeving?
  2. Ja dat doen we ook bij huidige klanten. Het zijn veelal de oude klanten die een probleem opleveren. volgens cosara blijft de bewaarplicht bestaan (ook voor papieren dossiers) op het moment dat ze niet reageren op onze e-mails. Erg lastig dit.
  3. Omdat het veelal om oude klanten gaat die wij niet kunnen bereiken. Per mail of telefonisch. Sommige zijn al verhuisd, dus dat maakt het lastig
  4. Beste HL, wij merken dat sommige klanten vrij laks zijn in het ophalen van hun administratie. De meeste klanten werken tegenwoordig digitaal, maar er staan nog veel mappen van voorgaande jaren. In principe rekenen wij hier opslagkosten voor, klanten gaan hiermee akkoord wanneer ze onze ovk ondertekenen. Echter zien wij dat dit niet genoeg motiveert om alle stukken op te halen en dat ze deze facturen vaak niet betalen. Inmiddels komen we kastruimte te kort, hoewel we eigenlijk willen inkrimpen. Hoe pakken jullie dit op? Kunnen we deze papieren items na diverse verzoeken tot ophalen vernietigen? Zijn wij verplicht om stukken te bewaren als men zijn deel van de ovk niet nakomt en de opslagkosten niet betaald? Voor de duidelijkheid de bewaarplicht van 7 jaar zijn nog niet voorbij. Het gaat om mappen/administraties uit 2018/2019 enzv. Hopelijk kunnen jullie hier advies over geven.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.