Pjerke

Junior
  • Aantal berichten

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Vestigingsplaats
    Kollumersweach

Visie op

  • Ik ben geïnteresseerd in
    verstand hebben van het financiele deel van het ondernemen en marketing

Pjerke's trofeeën

  1. Allen bedankt voor uw input. Blijft een lastig dingetje waarbij vertrouwen in elkaar wel een belangrijk punt is. Ik ben nog aan het nadenken hoe ik dit ga invullen. Een optie waaraan ik zit te denken is, om in de prijsopgave en de agenda bevestiging (krijgt elke opdrachtgever toegestuurd en dient bevestigd te worden) een vermelding neer te zetten die aangeeft dat bij afzeggen binnen 24 uur voor de afgesproken datum van uitvoering van het werk, 50% van de geschatte werkelijke personele kosten en 100% eventuele huur van machines gefactureerd zullen worden. (een mooie voorzet is altijd van harte welkom ;-) )
  2. Hallo Jaap, 24 uur na het reserveren is een gevalletje van jammer. 24 uur voor het uitvoeren van de opdracht is vervelend. Ik moet mijn collega betalen die ik al gevraagd heb (oproep), eventuele machine betalen die ik al ingehuurd heb en ik mis op dat moment mijn eigen inkomen. Dat kan op een dag al oplopen tot €750
  3. Binnen 24 uur kan ik geen klussen meer schuiven of opvullen. Ik heb te maken met particulieren die hiervoor soms een dag vrij nemen om erbij te zijn. Buiten die 24 uur is de kans dat nog wat kan regelen reëler.
  4. Hallo Pieter, je noemt een aantal dilemma's die inderdaad spelen. Een uitgebreide AV geeft mij het gevoel van overal onderuit kunnen komen en niet vertrouwen wekkend. Daarnaast is het een lastige branche. Veel particulieren die een klusje voor een appel en een ei willen doen en zich voordoen als professional. Collegae die te lage prijzen rekenen tov de markt verdient. Ik ben idd bang dat als je een aanbetaling gaat vragen (zeker bij kleinere bedragen) dit gaat afschrikken.
  5. Hallo Hans, Ik maak geen gebruik van AV. Dit is niet te doen. Ik geef vooraf aan wat de mogelijkheden zijn en wat de globale kosten zijn. Ik ben bezig geweest met het opstellen van een AV maar loop dan tegen een hele lijst punten aan die moeilijk invulbaar zijn. Via de Google agenda geef ik een bevestiging aan over waar we het hebben gehad. Dat werkt op zich al tijden goed. In overleg met de opdrachtgever kom je een heel eind. Alleen heb ik nu een paar keer gehad dat klanten om een vage reden zich op het laatste moment terugtrekken waardoor ik kosten maak.
  6. Daar val ik denk allemaal niet onder. Ik lever een dienst waarbij de opdrachtgever mij benadert. Hij/zij krijgt een specificatie van wat de kosten kunnen zijn. (geen boom is hetzelfde) We maken hierna in overeenstemming een afspraak via Google agenda welke door de opdrachtgever bevestigt moet worden. Dit gaat verschillend van een paar weken vooraf tot een paar dagen vooraf.
  7. Beste lezer, Heel af en toe komt het voor dat een opdrachtgever binnen 24 uur zijn opdracht intrekt. De reden hiervoor is voor mij niet zo relevant. Ik ga uit van het principe afspraak is afspraak. Ik loop hierdoor werk (diensten) mis en maak wel kosten. In het tijdsvak dat ik mijn dienst zou verlenen, verhuur ik mijzelf, mijn collega en mis de omzet die ik maak van het gebruik van mijn grote machines. Feitelijk maak ik verlies bij zo'n annulering omdat ik die die termijn meestal niet meer kan inplannen met een andere klus. Bij kosten die ik niet maak bij annulering zoals inkoop brandstof, voorrijkosten en storten van afval lijkt mij het logisch/redelijk dat deze niet gefactureerd worden. Als voorbeeld om het inzichtelijk te maken (consumenten prijzen dus incl. BTW): 4 uur klimmer €180,00 (uurtarief €59,00) - inkomen die ik misloop 4 uur assistent €160,00 (uurtarief €40,00) - een collega die ik wel moet betalen inhuur machine €200,00 (bv hoogwerker) - huur die ik aan de verhuurder moet betalen stobbefrezen €150,00 (gebaseerd op formaat) - omzet die ik misloop en een deel voor een collega die ik moet betalen voor het werk gebruik mach. € 45,00 d/d - omzet die ik misloop brandstof mach. € 12,50 - kosten die ik niet maak voorrijden € 65,00 - kosten die ik niet maak storten €75,00 - kosten die ik niet maak (vermelde items zijn indicatief!) Bij de planning wordt gebruik gemaakt van Google agenda waarin de naw gegevens en gereserveerde tijd staan en wat de afgesproken kosten zijn. Zonder bevestiging van de opdrachtgever wordt der opdracht niet geaccepteerd. Ik wil hier eigenlijk een stuk aan toevoegen wat de consequenties zijn bij annulering binnen 24 uur. Wat is redelijk en is toegestaan om toch een percentage van deze kosten te factureren? En hoe verwoord ik dit het beste? Alvast bedankt voor het meedenken. Pjerke Pot
  8. Al mijn vragen in dit topic beantwoord. Waarvoor mijn dank. Groet, Pjerke
  9. Beste Joost, Dit is zeker een punt (onwetendheid). Omdat ik mij daar heel bewust van ben werk ik zodanig dat ik in control ben en constant aan het checken ben of iedereen doet wat hij moet doen en is waar hij zijn moet.
  10. Het betreft schade aan opstal(-len) van de opdrachtgever. Maar dat kan natuurlijk ook bij de buurman zijn.
  11. In het geval van de foto bleef de klant ver weg van de boom. Ik had die dag een collega mee. Maar een mooi voorbeeld van hoe het niet hoort is het zeker. Dit is tijdens het werk een constant punt van aandacht. Helper(opdrachtgever) is niet gewend aan PBM en zal hier gedurende de klus makkelijker mee omgaan.
  12. Ik ben als zelfstandig boomverzorger vaak afhankelijk van ondersteuning op de grond. Omdat er moeilijk aan personeel te komen is die inzicht heeft en inhuur van andere zelfstandigen niet altijd wil lukken en vaak duur is vraag ik geregeld aan de opdrachtgever om mij te ondersteunen. De ondersteuning bestaat uit: verslepen van takken en stukken hout, eventueel verkleinen van takken, versnipperen van de takken, laden van de aanhanger, opruimen en mij assisteren bij mijn werk. Hierbij zijn de regels dat de persoon(-en) die helpt een helm met gehoor en gezichtsbescherming op heeft en een oranjehesje voor de zichtbaarheid. Daarnaast krijgt de hulp geen toestemming om mijn motorkettingzagen of heggenscharen te gebruiken. Indien ze deze zelf hebben dan vindt ik dit prima mits ze de juiste PBM gebruiken. Klussen die over het algemeen iedereen met een beetje conditie kan doen. Het voornaamste risico bevindt zich in het gebied van assistentie van mij als klimmer. Ik kan veel dingen beheersbaar houden maar uiteraard niet alles. De hulp is hier onderdeel van. Ik heb een bedrijfsrisicoverzekering die door de werkzaamheden ontstane schade dekt. Hierbij heb ik een eigen risico van € 250,00 De vraag: Mag ik het het eigen risico verleggen naar de klant indien er schade ontstaat? Is het charmanter om het eigen risico te delen? Hoe kan ik dit het beste regelen?
  13. Dat is altijd de vraag wil je die? Regelmatig krijg ik de vraag of het buiten een factuur om kan. Ik ben daar geen voorstander van. 1. kan ik nooit reële omzet aantonen als dit nodig is 2. blijft een risico richting belastingdienst 3. is asociaal. (wie betaald dan de voorzieningen?) 4. je creëert een markt van prutsers. Daarnaast kan ik mij wel voorstellen dat als je als particulier een aanbod krijgt van een prof om de klus zonder belastingtoeslag te voldoen dit aantrekkelijk is. Dan is het wel degelijk(valse) concurrentie. (scheelt soms 50% op de totaal prijs) En dat steekt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.