-
Annuleringskosten factureren
Allen bedankt voor uw input. Blijft een lastig dingetje waarbij vertrouwen in elkaar wel een belangrijk punt is. Ik ben nog aan het nadenken hoe ik dit ga invullen. Een optie waaraan ik zit te denken is, om in de prijsopgave en de agenda bevestiging (krijgt elke opdrachtgever toegestuurd en dient bevestigd te worden) een vermelding neer te zetten die aangeeft dat bij afzeggen binnen 24 uur voor de afgesproken datum van uitvoering van het werk, 50% van de geschatte werkelijke personele kosten en 100% eventuele huur van machines gefactureerd zullen worden. (een mooie voorzet is altijd van harte welkom ;-) )
-
Annuleringskosten factureren
Hallo Jaap, 24 uur na het reserveren is een gevalletje van jammer. 24 uur voor het uitvoeren van de opdracht is vervelend. Ik moet mijn collega betalen die ik al gevraagd heb (oproep), eventuele machine betalen die ik al ingehuurd heb en ik mis op dat moment mijn eigen inkomen. Dat kan op een dag al oplopen tot €750
-
Annuleringskosten factureren
Binnen 24 uur kan ik geen klussen meer schuiven of opvullen. Ik heb te maken met particulieren die hiervoor soms een dag vrij nemen om erbij te zijn. Buiten die 24 uur is de kans dat nog wat kan regelen reëler.
-
Annuleringskosten factureren
Hallo Pieter, je noemt een aantal dilemma's die inderdaad spelen. Een uitgebreide AV geeft mij het gevoel van overal onderuit kunnen komen en niet vertrouwen wekkend. Daarnaast is het een lastige branche. Veel particulieren die een klusje voor een appel en een ei willen doen en zich voordoen als professional. Collegae die te lage prijzen rekenen tov de markt verdient. Ik ben idd bang dat als je een aanbetaling gaat vragen (zeker bij kleinere bedragen) dit gaat afschrikken.
-
Annuleringskosten factureren
Hallo Hans, Ik maak geen gebruik van AV. Dit is niet te doen. Ik geef vooraf aan wat de mogelijkheden zijn en wat de globale kosten zijn. Ik ben bezig geweest met het opstellen van een AV maar loop dan tegen een hele lijst punten aan die moeilijk invulbaar zijn. Via de Google agenda geef ik een bevestiging aan over waar we het hebben gehad. Dat werkt op zich al tijden goed. In overleg met de opdrachtgever kom je een heel eind. Alleen heb ik nu een paar keer gehad dat klanten om een vage reden zich op het laatste moment terugtrekken waardoor ik kosten maak.
-
Annuleringskosten factureren
Daar val ik denk allemaal niet onder. Ik lever een dienst waarbij de opdrachtgever mij benadert. Hij/zij krijgt een specificatie van wat de kosten kunnen zijn. (geen boom is hetzelfde) We maken hierna in overeenstemming een afspraak via Google agenda welke door de opdrachtgever bevestigt moet worden. Dit gaat verschillend van een paar weken vooraf tot een paar dagen vooraf.
-
Annuleringskosten factureren
Mis ik meer dan?
-
Pjerke startte met het volgen van Annuleringskosten factureren
-
Annuleringskosten factureren
Beste lezer, Heel af en toe komt het voor dat een opdrachtgever binnen 24 uur zijn opdracht intrekt. De reden hiervoor is voor mij niet zo relevant. Ik ga uit van het principe afspraak is afspraak. Ik loop hierdoor werk (diensten) mis en maak wel kosten. In het tijdsvak dat ik mijn dienst zou verlenen, verhuur ik mijzelf, mijn collega en mis de omzet die ik maak van het gebruik van mijn grote machines. Feitelijk maak ik verlies bij zo'n annulering omdat ik die die termijn meestal niet meer kan inplannen met een andere klus. Bij kosten die ik niet maak bij annulering zoals inkoop brandstof, voorrijkosten en storten van afval lijkt mij het logisch/redelijk dat deze niet gefactureerd worden. Als voorbeeld om het inzichtelijk te maken (consumenten prijzen dus incl. BTW): 4 uur klimmer €180,00 (uurtarief €59,00) - inkomen die ik misloop 4 uur assistent €160,00 (uurtarief €40,00) - een collega die ik wel moet betalen inhuur machine €200,00 (bv hoogwerker) - huur die ik aan de verhuurder moet betalen stobbefrezen €150,00 (gebaseerd op formaat) - omzet die ik misloop en een deel voor een collega die ik moet betalen voor het werk gebruik mach. € 45,00 d/d - omzet die ik misloop brandstof mach. € 12,50 - kosten die ik niet maak voorrijden € 65,00 - kosten die ik niet maak storten €75,00 - kosten die ik niet maak (vermelde items zijn indicatief!) Bij de planning wordt gebruik gemaakt van Google agenda waarin de naw gegevens en gereserveerde tijd staan en wat de afgesproken kosten zijn. Zonder bevestiging van de opdrachtgever wordt der opdracht niet geaccepteerd. Ik wil hier eigenlijk een stuk aan toevoegen wat de consequenties zijn bij annulering binnen 24 uur. Wat is redelijk en is toegestaan om toch een percentage van deze kosten te factureren? En hoe verwoord ik dit het beste? Alvast bedankt voor het meedenken. Pjerke Pot
Pjerke
Junior
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht