-Schrijver-

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

-Schrijver-'s trofeeën

  1. TwaBla is een journalist die zich al jaren verdiept in de praktijken van MKBclickservice. Met zijn hulp heb ik een aangetekende brief kunnen opsturen waarbij ik van het contract af kwam. Op dit forum staat zijn e-mailadres vermeld. Zelf heb ik hem mogen bellen. Hij is een aardige man die hier geen kosten voor in rekening brengt.
  2. Graag deel ik ook mijn ervaring om te laten weten dat er licht is aan het einde van de tunnel. Met behulp van TwaBla ben ik van MKBclickservice afgekomen. Hoe ik in contact kwam met MKBclickservice Begin December belde een vertegenwoordiger van Mkb clickservice mij op, met het aanbod om mijn naamsbekendheid te vergroten door gebruik te maken van hun service. Dit aanbod was overigens alleen voor ondernemers uit de regio Overijssel omdat ze in de buurt een nieuw kantoor zouden beginnen en via lokale startende ondernemers hun naamsbekendheid wouden uitbreiden. Dit aanbod was overigens alleen voor ondernemers uit de regio omdat ze in de buurt een nieuw kantoor zouden beginnen en via lokale startende ondernemers hun naamsbekendheid wouden uitbreiden. Aandringend vroeg ene Joël of ik hem kon ontvangen. Toen ik vertelde dat ik geen ruimte voor ontvangst had en hij naar andere opties voor ontvangst begon te vragen hebben we afgesproken in een werkcafé bij mij in het dorp. Meteen de volgende dag kwam meneer langs met een uitgebreid verhaal over de stappen die er betrokken waren bij het ontwikkelen van mijn website. Namelijk dat hun partner waren van google en zoekresultaten op mijn bedrijfsnaam konden verbeteren. Ook zouden ze vijf landingspagina’s voor mij maken en zou er een fysiek interview met mij worden ingepland voor de gegevens op de website. Toen we de prijzen bespraken heeft meneer verteld dat ik alleen maar de dossierkosten hoefde te betalen. Vervolgens werd er een ander papier tevoorschijn gehaald waarop Joël de normale prijzen opschreef en doorstreepte en vertelde dat ik alleen de eenmalige dossierkosten zou betalen. Omdat ik er zeker van wou zijn dat ik het goed begreep heb ik zijn omschreven stappen herhaald en als laats de vraag gesteld of ik daadwerkelijk alleen de dossierkosten zou betalen. Hij zei dat dit klopte. Ook zei hij dat ze alleen zouden samenwerken als er onderling goede communicatie zou zijn en ik tien namen van eventuele andere mensen met belangstelling kon opschrijven. Vervolgens werd de vraag gesteld of ik in zee ging of dat het aanbod naar iemand anders kon gaan. Dan moest ik nu een antwoord geven en ondertekenen. Er werd mij een ander papier en een blauwdruk overhandigd die ik eerst wou doorlezen voordat ik tekende. Ondertussen ging Joël nog iemand bellen en probeerde hij mij soms vragen te stellen over bijvoorbeeld mijn leeftijd en of ik uit de buurt kwam. Na het globaal doornemen heb ik dan toch mijn handtekening gezet. Overigens niet hard genoeg om zichtbaar te zijn op de blauwdruk. Joël moest na het tekenen snel weg naar de volgende afspraak. Het gevoel dat er iets niet klopte De volgende dag ben ik door een medewerker benaderd voor het doornemen van de stappen en het inplannen van het interview. Dit zou telefonisch gebeuren en niet fysiek, anders dan was besproken. Ook hoorde ik dat de maandelijkse bijdrage en het SEA maandbudget wel in rekening werden gebracht. Toen ik de medewerker vertelde dat dit niet juist was en ik hier even voor wou zitten om dit uit te zoeken bood ze aan een andere keer terug te bellen voor het inplannen van het interview. Toen ik het bedrijf op internet opzocht kwam ik erachter dat ik er was ingeluisd en dat ik vast zat aan een wurgcontract. Vervolgens heb ik diezelfde avond stappen ondernomen en gebeld met de klantenservice om het contract te onderbreken en dat ik nog geen gebruik had gemaakt van hun service. Een medewerker vertelde mij dat dit niet mogelijk was. Vervolgens heb ik per mail bezwaar gemaakt en gevraagd om het contract per direct te ontbinden. Ik heb Joël benaderd over de gemaakte afspraken. Deze gaf te kennen dat er geen verandering mogelijk was en dat iemand contact met mij zou opnemen. Ook heb ik een mail gestuurd naar de op hun website aangegeven emailadres om het automatische incasso op mijn rekening stop te zetten. De volgende dag heb ik telefonisch reactie gekregen op de laatste mail. Aan de telefoon heb ik mijn situatie uitgelegd en verteld dat ik dit als klein ondernemer dit niet aankan en de samenwerking wil stopzetten. De medewerker wou mijn tegemoetkomen door het bedrag te verlagen. Als dat zo zou zijn wou ik dit zwart op wit hebben en ik zou er nog bericht van krijgen. Ondertussen heb ik het gesprek laten filmen. In het gesprek vertelde de werknemer mij gewoon dat hun vertegenwoordigers met een script werken! Een aantal dagen later is er contact met mij opgenomen voor het interview. Deze zou telefonisch worden gehouden en niet fysiek. De afspraak werd gepland op 3 januari 2024. Een paar dagen later heb ik het nummer teruggebeld om de afspraak te cancelen. Dit kon. De medewerker die mij heeft geholpen heet Marwa. Ik heb zelf besloten om hun geen werk aan mij te laten besteden zodat ze nergens aanspraak op kunnen maken. Ik zei dat ik vanwege persoonlijke omstandigheden hun zelf wel kon benaderen voor een eventuele andere datum. Ik ben niet door hun op de eerder afgesproken datum benaderd. Na enig onderzoek ben ik er ook achter gekomen wat de volledige naam van de vertegenwoordiger is. Ik ben een dossier gaan opbouwen met de namen, mails en datums van gesprekken. Ook heb ik besloten om elk gesprek met MKBclickservice op te nemen. Contact met TwaBla Op het platform van radar en HigherLevel ben ik in contact gekomen met TwaBla, een vriendelijke journalist die al meer dan 20 jaar ervaring heeft met de praktijken van Proximedia/MKBclickservice. Hij heeft mij geholpen door een brief voor mij op te stellen die ik aangetekend naar MKBclickservice kon versturen. Ook gaf hij mij de volgende tips. - Zeg zo snel mogelijk dat je geen behoefte hebt aan samenwerking en weiger dat MKBclickservice enig werk voor je verzet en stuur zo snel mogelijk een aangetekende brief. - Als MKBclickservice je opbelt, weiger dan dat ze enige vorm van werk voor je verzetten en ga nergens op in. Ook als ze je mailen met een ander aanbod of iets beweren of dreigen. Vermeld alles wat ze fout doen en doe beroep op de oude opzegtermijn. MKBclickservice heeft namelijk op verschillende fora laten weten dat ze deze termijn nog hanteren. - In mijn geval heb ik duidelijk gemaakt dat ik de gesprekken opnam en heb ik vervolgens niks meer van MKBclickservice gehoord. - Een kantonrechter kijkt naar wat er op papier staat maar zal ook weten dat MKBclickservice oneerlijk tewerk gaat, zeg daarom dat je een beroep doet op redelijkheid en billijkheid waardoor een rechter een eventuele boete naar een laag bedrag terug kan brengen. De kosten om iemand voor de rechter te dagen zijn voor MKBclickservice hoger dan de boete dus is het resultaat dat ze je niet zullen dagvaarden. - Ook heeft TwaBla mij erop gewezen dat de namen van de personen waarvan het contract is ontbonden bekend zijn en dat als het nodig is zij breidt zijn met een bus naar de rechtbank te komen om dit te bevestigen. - Ook kreeg ik de mededeling dat van TwaBla MKB Clickservice het boekjaar 2023 aan het afronden is en waarschijnlijk geen hoge BTW-rekening wil betalen over betwiste facturen. Dus deze week is HET MOMENT om je contract af te kopen voor een symbolisch bedrag. - Ook heb ik aangegeven aangifte te doen bij de ACM omdat MKBclickservice gebruik maakt van koude acquisitie. Dit zijn enkele punten waarvan ik gebruik heb gemaakt. Gelukkig ben ik van het contract af. Gevolg Na mijn eerste mail waarin ik bezwaar heb gemaakt heeft ben ik opgebeld door een freelancer die MKBclickservice had ingehuurd om een interview met mij te plannen. Ik heb duidelijk geweigerd dat zij enig werk voor mij zouden verzetten. Toen zij mij diezelfde dag mailden dat ik telefonisch een bevestiging had gegeven om toch eerder akkoord te zijn gegaan met een nieuw voorstel heb ik ook dit geweigerd en duidelijk gemaakt dat deze aanname per misverstand was en vervolgens alles benoemd welke misstappen MKBclickservice allemaal doet. Ook heb ik aangegeven de gesprekken op te nemen waarnaar ik niks meer heb gehoord van hun kant. Ook heb ik een kopie van de brief naar een medewerker gestuurd die de administratie doet. Van hem kwam uiteindelijk de bevestiging dat wij elkaar kwijtschelding van over en weer gegeven en het contract was ontbonden. Ik ben TwaBla ontzettend dankbaar voor zijn hulp en dat ik hem mocht mailen en bellen. Ik heb mijn lesje geleerd om nooit meer in te gaan op coldcalling.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.