Laurens_Nederland

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Man

Laurens_Nederland's trofeeën

  1. Hi, heel waardevol dit. Ontzettend bedankt. Herkenbaar wat je zegt. Gedeelde agenda hebben we al, maar we moeten misschien even kijken of we inderdaad onderscheid in tools moeten gaan maken. We gebruiken nu dezelfde software voor het CRM en procesmanagement, misschien kunnen we daarvoor beter iets van Jira gebruiken
  2. Misschien moeten we dit inderdaad maar eens gaan doen. Dankje voor het meedenken, waardeer je hulp :) !
  3. Niet echt eigenlijk... we werken met Sprints, maar die hebben geen vaste lengte of vast doel. We werkten hier vooral mee omdat dat een voorwaarde was tijdens een subsidietraject waaraan we deelnamen. We hebben dat niet onderdeel van de bedrijfscultuur gemaakt.
  4. Graag zou ik wat advies willen vragen aan mensen die mijn situatie (of een soortgelijke situatie) herkennen. Ik zal de inleiding niet al te uitgebreid maken: ik ben een 21-jarige ondernemer die samenwerkt met iemand van in de 40. Ons leeftijdsverschil zorgt eigenlijk niet voor problemen, omdat we elkaar kunnen vinden in ons werk. Met ons bedrijf verkopen we software aan semi-overheid en overheid. Ik ben binnen het bedrijf verantwoordelijk voor de bedrijfsprocessen en commercie, hij is verantwoordelijk voor de techniek. We hebben d.m.v. subsidies al veel ontwikkeld, samen met veel ZZP'ers, en huren nu twee dagen per week een ZZP-er in om ons te helpen. Het wordt steeds drukker, omdat we tijdens implementaties bij klanten bepaalde dingen tegenkomen die beter moeten. Vooral op product gebied: development werk. Maar omdat we onze taken zo duidelijk scheiden (hij techniek, ik de zakelijke kant) leven we soms een beetje langs elkaar heen. We werken 4 dagen thuis en 1 dag op kantoor, omdat we erg ver uit elkaar wonen. En we hebben nog niet echt een goede manier gevonden om de interne projecten die we doen goed te managen. Er is, zeker voor mij, zelfs zo weinig overzicht dat ik eigenlijk steeds slechter weet welke dingen ik wel en niet kan beloven aan potentiële klanten, omdat bepaalde taken blijven liggen en andere taken worden opgepakt zonder duidelijke deadline. Natuurlijk bespreken we dit met elkaar. Ik heb het e.e.a. uitgewerkt en we hebben dat vandaag alvast bekeken samen. Volgende week praten we er een middag face-to-face over door. Maar ik ben ook benieuwd wat jullie zouden aanraden in deze situatie. We gebruiken de software monday.com om onze taken bij te houden, maar taken zijn geen projecten. Het biedt geen inzicht in werkdruk en wanneer we wat af hebben. Ik zoek naar meer overzicht, 'de neuzen dezelfde kant op' en wat beter weten waar ik aan toe ben. Zijn er ondernemers in vergelijkbare situaties? En wat zouden jullie mij aanraden? Dan neem ik dit mee in het overleg met hem. Als toevoeging: dit is vooral belangrijk omdat we dus willen groeien. We spreken steeds meer organisaties en willen meer projecten oppakken. Dat betekent ook meer mensen inhuren. Dat willen we allebei erg graag, maar kan met deze basis niet goed.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.