AllardW

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Woerden

AllardW's trofeeën

  1. Hallo HigherLevel! Enkele jaren geleden hebben wij, vanuit een klein hobbyclubje, een relatief grote community gevormd. Om onder meer de financiën beter te beheren, hebben we onlangs een stichting opgericht die als 'kantoor' voor de community fungeert. Ik ben bestuurslid en penningmeester van deze stichting. Hoewel ik het financiële aspect tot nu toe goed heb kunnen beheren, realiseer ik me dat ik mogelijk snel tegen de grenzen van mijn kennis aanloop naarmate we groeien. Een actueel vraagstuk betreft onze deelname aan evenementen (waarvoor we uitgenodigd waren door de organisatoren) en de afspraak dat we, nu we een stichting zijn, met terugwerkende kracht een vergoeding ontvangen om onze kosten te dekken. Mijn vraag is of het verstandiger is om een factuur te versturen, OF de organisaties te vragen dit bedrag te doneren. Mijn vermoeden is dat het ontvangen van donaties fiscaal voordeliger is, aangezien er dan geen belasting over geheven zou worden. Er valt natuurlijk iets te zeggen voor het feit dat er sprake is van een tegenprestatie, omdat onze community actief deelnam aan deze evenementen met georganiseerde activiteiten onder onze naam. Ik ben erg benieuwd naar wat de slimste aanpak zou zijn: het vragen om een donatie ondanks de mogelijke tegenprestatie, of het versturen van een factuur. Daarnaast wil ik, zoals de titel aangeeft, mijn kennis over bedrijfsfinanciën vergroten. Tips voor websites, YouTube-kanalen of boeken hierover worden zeer op prijs gesteld.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.