Ik denk dat we nu inhoudelijk de koe bij de horens kunnen pakken. Maar het is een behoorlijk ingewikkeld geval zoals blijkt uit het onderstaande relaas.
1. Een offerte van A BV voor de installatie van een warmtepomp met grondboringen wordt geaccepteerd (kosten ruim 29.000 Euro). De uitvoering begint in november 2019 (bijna 5 jaar geleden dus).
2. Na een opeenstapeling van fouten wordt voor begin april 2020 een overleg met A BV gepland over de verder afhandeling en over een financiële compensatie. Dit overleg moet echter i.v.m. corona worden afgeblazen.
2. Als in september 2020 weer contact wordt opgenomen blijk uit een automatisch antwoord dat A BV is overgenomen door [directeur IN] en dat de oorspronkelijke eigenaar er niet meer werkt.
3. Contacten over een nieuwe afspraak worden daarna gelegd met mensen van IN Ter Apel.
4. Tijdens dit gesprek worden een aantal problemen opgelost en wordt een aanvullende compensatie afgesproken. Vlak daarna wordt de opgeschorte laatste 10% van de offerte betaald aan IN Ter Apel.
5. In de periode daarna beginnen de problemen zich weer op te stapelen. Het bekende kastje en de muur, geen inregeling van het systeem, geen oplevering volgens de voorschriften van de leverancier van de warmtepomp, storingen die op een onjuiste wijze worden afgehandeld, het (betaalde) onlinesysteem voor service op afstand blijkt steeds niet te werken.
6. IN Ter Apel wordt afgestoten en vervangen door IN Emmen. Het slechte contact blijft echter zodanig door etteren dat we ons in december 2021 beklagen bij de directeur van IN Groep BV.
7. Uiteindelijk, na veel getrek en geduw per e-mail en een aangetekende brief aan directeur IN Groep BV wordt begin 2024 de zaak door directeur IN Groep BV afgekapt met de tekst "Via deze mail delen wij u mede, zoals ook telefonisch gemeld, dat wij u niet verder kunnen helpen en adviseren een andere installateur te gaan zoeken."
8. Dit was de aanleiding om de zaak voor te leggen aan de Geschillencommissie.
9. In de voorbereiding van de behandeling van de zaak krijgt de tegenpartij, directeur IN Groep BV, de gelegenheid schriftelijk naar de commissie te reageren. Hiervan werd echter geen gebruik gemaakt.
10. Vlak na het einde van de reactietermijn kreeg ik een mail van directeur IN Groep BV met als kern de volgende inhoud:
11. Een kopie van deze mail heb ik zelf ingebracht bij de Geschillencommissie met als resultaat dat de commissie nu eerst wil onderzoeken of ze de klacht überhaupt wel inhoudelijk in behandeling kunnen nemen. De zitting hierover zal op 9 augustus a.s. plaatsvinden.
12. Hierop volgt een tweede mail van directeur IN Groep BV met als kern het volgende:
13. Uit de opgevraagde historie van het betreffende KvK nummer blijkt dat:
het nummer tot 28-07-2020 is gekoppeld aan A BV
in de periode 28-07-2020 t/m 25-08-2022 is het nummer gekoppeld aan IN-Ter Apel waar dus de eigenaar van A BV niet meer werkzaam was.
het nummer nu is gekoppeld aan CSDD BV.
14. Uit de KvK historie blijkt verder dat in de periode 15-04-2020 t/m 07-10-2022 de IN Groep BV enige aandeelhouder en enige bestuurde is geweest (eerst van A BV en later van IN Ter Apel). De begindatum van deze periode (15-04-2020) komt overeen met een publicatie in de lokale pers over de overname van A BV door IN Groep BV.
Tot slot, sorry voor dit lange verhaal. Ik hoop dat jullie hier koek van kunnen bakken.