kkappi

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

kkappi's trofeeën

  1. Situatie: Ik wil een kringloopwinkel starten en ga samenwerken met een partij die woningen ontruimt. Deze partij levert mij kosteloos goederen die anders naar de vuilstort zouden gaan. Ik ben verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie van de winkel (6 dagen per week open), terwijl mijn partner de initiële investering, financiële steun en de goederenlevering verzorgt. Hij heeft echter geen tijd om actief mee te werken in de winkel vanwege zijn eigen drukke onderneming. De goederen worden meerdere keren per maand aangeleverd met een kleine vrachtwagen. Tevens heeft de verhuurder van het pand twijfels als ik als eenmanszaak teken. Vragen: Wat is de meest geschikte rechtsvorm voor deze samenwerking, rekening houdend met de winstdeling en de inbreng van goederen die anders vernietigd zouden worden? Hoe kan ik deze samenwerking fiscaal optimaal structureren om problemen met de Belastingdienst te voorkomen? Ben ik verplicht een waarde toe te kennen aan de goederen, ondanks dat ze kosteloos verkregen zijn en geen marktwaarde meer hadden? Zo ja, hoe bepaal ik deze waarde en hoe verwerk ik dit in de administratie en belastingaangifte? Welke opties zijn het meest voordelig voor beide partijen, zonder risico op latere herberekeningen of boetes van de Belastingdienst? Extra informatie: De goederen zijn van legale herkomst. We streven naar een 50/50 winstdeling. Ik draag bij aan de circulaire economie door hergebruik van deze goederen. Ik wil graag alle regels en richtlijnen van de Belastingdienst correct naleven. Graag advies over de beste aanpak, inclusief tips voor een correcte administratie en communicatie met de Belastingdienst. Want ik kom er niet meer helemaal uit.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.