Ga naar inhoud

Thom99

Junior
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. Dank beide voor de feedback. Zijn inderdaad goede actiepunten, ga ik zeker verwerken op de website!
  2. Dank voor je reactie en mening. Herkenbaar wat je zegt, juist dat stukje ontzorging en ritmebehoud is precies waar Vera Virtueel voor bedoeld is. Wat betreft de naam “virtueel”: die verwijst naar het feit dat onze receptionisten op afstand (virtueel) werken en naast het opnemen van telefoontjes ook afspraken inplannen en gesprekken doorschakelen. Als ik mag vragen: Hoe borgde het callcenter waar jij mee werkte de kennis van jouw organisatie precies? En wat werkte daarin goed of juist minder goed?
  3. Hans en Jasper, dank voor jullie feedback. Ik begrijp goed wat je bedoelt: professionaliteit en het waarmaken van wat je belooft zijn altijd het belangrijkst. Mijn opmerking ging specifiek over het proberen van koude acquisitie via de telefoon, dat is nieuw voor ons. Onze dienstverlening zelf staat stevig en draait om duidelijke, sterke communicatie. Daar hebben we ervaring mee en daar staan we volledig achter. Ik herken het risico dat je schetst, onze receptionisten blijven inderdaad tussenpersonen en kunnen niet elke specialistische vraag beantwoorden. Toch wordt ongeveer 75% van de gesprekken direct afgehandeld zonder dat onze klant eraan te pas hoeft te komen en proberen we zeker geen tijd te rekken tijdens het gesprek. Dank voor de tip, klinkt allemaal erg logisch. Ik ga kijken of we dit kunnen verwerken in ons draaiboek!
  4. Getraind in acquisitie zijn we niet, maar we gaan het proberen. Een professionaal gesprek kan inderdaad wel een goede indruk maken. Verder iemand nog algemene tips of resources over b2b aquisitie/marketingstrategie voor een dienstverlenend bedrijf zoals wij?
  5. Nogmaals dank voor alle reacties! Richten op één branche zou inderdaad helpen om binnen die doelgroep meer bekendheid op te bouwen binnen één vakgebied. Tegelijkertijd ben ik momenteel al actief in meerdere branches en vergoot dit wel mijn pool van mogelijke klanten, lastig dillema. De AI die we gebruiken is vooral een hulpmiddel om gesprekken samen te vatten en te structureren; echt inhoudelijk specialistisch is die nog niet, helaas. Wat betreft kennis en betrokkenheid: we proberen dat zo goed mogelijk te borgen via een FAQ en een draaiboek per klant. Maar je hebt gelijk dat echte specialistische kennis lastig is om op te doen. Over conversie: veel van mijn klanten geven juist aan dat ze méér conversie halen omdat ze geen oproepen meer missen. Als de bedrijfseigenaar zelf de telefoon altijd aan zou nemen zou uiteraard een betere conversie opleveren dan een algemene telefoondienst, maar daartoe zijn ze dus niet altijd in staat. Weet jij hoe die ondernemers die je kent de diensten hebben gevonden(website, koude aquisitie etc.)? Voor B2B mag ik voor zover ik weet wel contact opnemen via algemene contactgegevens van bedrijven, mits ik me aan de regels houd en transparant ben over mijn intenties. Ik ga zeker verder onderzoeken waar de aanknopingspunten liggen bij klanten die al enthousiast zijn over onze dienst. Mijn huidige klanten zijn vooral via gesprekken in mijn netwerk gekomen, maar ik ben juist op zoek naar manieren om ook via andere funnels acquisitie te doen. Ik merk alleen dat ik nog geen goede methodiek heb gevonden die echt werkt voor B2B-dienstverlening. Mocht iemand tips hebben over effectieve aquisitiemethodes voor deze dienst, dan hoor ik dat heel graag!
  6. Bedankt voor de snelle reacties allen! Ik heb getest met AI beantwoording van de telefoon, maar die technologie is echter nog niet toereikend. We werken dus inderdaad met mensen die thuis de telefoon aannemen, wel gebruiken we AI om gesprekssamenvattingen te maken. Tot nu toe weten de meeste klanten wel ongeveer in welke richting ze moeten denken. Als daarna blijkt dat we ernaast zitten kunnen we maandelijks het pakket gewoon wissellen. Ik ga nog nadenken over eventuele tooling om ze naar een indicatie te kunnen begeleiden. Voor zover ik heb gemerkt, zitten kleine ondernemers zeker op dit soort oplossingen te wachten. Uit gesprekken met onze huidige klanten bleek dat ze vaak niet eens wisten dat virtuele telefonistes überhaupt bestonden. De aanwezigheid van meerdere concurrenten in deze markt zie ik ook als een teken dat er voldoende vraag is. Wat klanten belangrijk vinden, is vooral dat (basis) vragen over hun bedrijf goed worden afgehandeld. Daarom stellen we voor elk bedrijf een FAQ op, samen met een belscript en draaiboek. Onze receptionisten gebruiken die als leidraad, zodat ze professioneel en passend kunnen reageren ook zonder specialistische vakkennis. Voor inhoudelijke of complexe vragen verbinden we door of maken we een terugbelverzoek. Juist doordat we op deze manier werken, hoeven we ons niet te beperken tot één specifieke branche. We richten ons op zzp’ers en kleine mkb’ers die altijd professioneel bereikbaar willen zijn, maar geen fulltime receptionist kunnen of willen aannemen. Ik ben vooral opzoek naar een effectieve manier om meer bedrijven te kunnen bereiken en onze dienst aan te bieden. Mijn huidige klanten heb ik verworven via gesprekken binnen mijn eigen netwerk, maar ik zoek een manier om verder op te schalen. Voor nu heb ik koude emails geprobeerd (werkt niet) en werk ik aan SEO (hier zal echter veel tijd overheen gaan voordat het gaat renderen). Hebben jullie hiervoor nog goede suggesties? Ik zit erover na te denken om zelf of met mijn recepetionisten koud te gaan bellen naar prospects met de vraag hoe ze momenteel de telefoon aannemen en vervolgens onze diensten aan te bieden Alle feedback op onze aanpak of positionering is welkom!
  7. Hallo allemaal, Ik ben bezig met het opzetten van Vera Virtueel, een dienst waarbij professionele virtuele receptionisten inkomende telefoontjes beantwoorden voor zzp’ers en kleine bedrijven. Veel ondernemers zijn overdag lastig bereikbaar, bijvoorbeeld omdat ze bij klanten zijn of geconcentreerd aan het werk. Daardoor lopen ze het risico om nieuwe klanten mis te lopen. Vera Virtueel zorgt ervoor dat de telefoon altijd wordt opgenomen en afgehandeld volgens het belscript van de klant. Na elk gesprek sturen we direct een samenvatting met eventuele vervolgacties. We kunnen ook afspraken inplannen of gesprekken doorverbinden. Het idee is dat bedrijven altijd bereikbaar zijn voor (potentiële) klanten, zonder dat ze de kosten hoeven te maken voor een fulltime receptionist. Onze dienst werkt op abonnementsbasis en is flexibel inzetbaar, voor een fractie van de kosten van intern personeel. We hebben inmiddels een aantal klanten in verschillende sectoren, maar ik merk dat het vinden van nieuwe klanten nog best lastig is. Daarom ben ik op zoek naar feedback en ideeën. Wat vinden jullie van de website: www.veravirtueel.nl? Hebben jullie tips voor een goede marketingstrategie richting zzp’ers en mkb’ers? Zou zo’n dienst voor jullie relevant zijn, of voor ondernemers in jullie netwerk? Alle input is welkom, positief, kritisch, strategisch. Ik wil vooral toetsen of het concept goed overkomt en hoe ik het beter kan positioneren/in de markt kan brengen. Alvast bedankt! Groet, Thom

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.