Ik heb een service opgericht voor consumenten die tegen problemen aanlopen bij online aankopen: te vertraagde of uitblijvende restituties, vouchers in plaats van geld, niet geleverde pakketten of reparaties die eindeloos duren. Via R3FUNDS verzorgen wij de communicatie en juridische afhandeling richting de webshop op basis van no cure no pay, voor €4,95 per claim; mocht het niet lukken, dan ontvangt de klant dat bedrag retour. Ik heb een jaar lang bij de klantenservice van een grote retailer gewerkt en daarbij ervaren hoe vaak klanten met standaardantwoorden werden afgewimpeld zonder dat hun problemen daadwerkelijk werden opgelost. Theoretisch gezien kunnen consumenten veel zelf regelen of bijvoorbeeld gebruikmaken van voorbeeldbrieven en juridische ondersteuning, maar in de praktijk laten veel mensen het lopen uit vermoeidheid of omdat het om “te kleine” bedragen gaat. Speciaal voor deze groep heb ik R3FUNDS opgericht als een laagdrempelige en snelle oplossing. Mijn vraag aan jullie: hoe zouden jullie mijn doelgroep het scherpst omschrijven en via welke kanalen of partners (bijvoorbeeld affiliates, influencers, blogs of klachtenwebsites) zou ik deze mensen het beste kunnen bereiken? En los daarvan: wat vinden jullie als ondernemers van dit idee? Alle tips en eerlijke meningen zijn welkom.