hele zaak weg na diefstal

Aanbevolen berichten

Bericht van inmidddels een ex markkoopman. Had een zaak op de nieuwmarkt in Amsterdam (dierenbenodigheden). De vrachtwagen met alles er op en erin is gestolen. !!

M.a.w. einde oefening voor de zaak Erg veel verdriet en woede.....

Maar de vraag is nu dat de vrachtwagen op lening is gekocht, en daar betaal ik dus nog elke maand een dik bedrag voor (voor lucht dus) . Kan iemand me helpen en of vertellen wat de beste manier is om dit af te handellen of zit ik nog jaren vast aan dit contract,

Alvast bedankt : ) Muis

Link naar reactie

Hé da's k*t.

 

Paar vragen komen op.

 

1. Hoe zouden we die handel kunnen identificeren?

Zonder grote beloftes te doen, wil Ik wil wel eens zien of die we dat niet boven water kunnen krijgen.Maaar verwacht er weinig van. Is het lang geleden gebeurd? Geef eens wat feiten!

 

2. Financiële deals, van wie je ook geld hebt geleend, je moet het afhandelen of .. je had het goed moeten verzekeren. Aaan hadden maar, heb je niks, , dus de lening zul je moeten dokken. Of degene van wie je het geld hebt geleend zal misschien zijn hand over zijn hart kunnen strijken en je nieuwe kansen geven...weet ik niet..

 

3.Hoe verder?

Wat kun je nog? Wat heb je nog? Wat zou je willen gaan doen?

Een ding weet ik wel. Er is een gierend tekort aan goede markt koopmannen, ga dus niet bij de pakken neer zetten.

 

Kom op. Beantwoord deze post en laten we zien wat we kunnen doen.

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie

Dag.. Dank voor de reactie.

Er zijn nogal wat vragen en dat snap ik wel. De vrachtwagen met alles erop en erin is al een jaar geleden gestolen. Natuurlijk is er aangifte van gedaan...

maar het antwoord was dat het waarschijnlijk al de volgende

dag in onderdelen over de grens is verscheepd. De wens heeft lang geleefd om weer te starten maar dat was onmogelijk. He was een startende zaak en net en vers (2 jaartjes) op poten...

Het is ook begrijpelijk dat het onderwerp verzekeren ter spraken komt . Maar ja voor een kleine ondernemer (Twas een handel in dierenbenodigheden) is een volledige verzekering niet op te brengen. Zo simpel is het gewoon. Het was een tijd niet bespreekbaar om een faillissement aan te vragen, in verband met evt. doorstart.

Maar finacieel is het niet mogelijk om nu weer van voor aan te beginnen. Bij de pakken neerzitten is er zeker niet bij. Een vaste baan is er al een tijdje... niet waar het hart ligt maar anyway... Liggen niet op de bank : ) het punt is die vrachtwagen waar een boel geld per maand voor betaald word. Maar ik heb al begrepen dat een we toch wel het alles op moeten geven bij de k.v.k. en een faillissement moeten aanvragen ?

In ieder geval thanks !!

Link naar reactie

 

Oké, mooi en goed dat je in ieder geval niet bij de pakken neer gaat zitten.

 

Aan wie ben je nou precies geld verschuldigd? Die lening bij wie loopt die?

 

Heb je het probleem bij de schuldeisers al eens neer gelegd? Wat zeggen die?

 

Hoe liep de zaak? Stel dat je alle spullen nog had, wat waren de verwachtte cijfers dan? Kun je die cijfers misschien niet gebruiken om wat respijt te krijgen?

 

Misschien anderen hier nog suggesties?

 

 

Perry

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Failliet laten verklaren en de schuldsanering in.

 

Nou niet de suggestie waar muis/Perry op zit te wachten. ;)

 

 

 

Was er überhaupt iets verzekerd?

 

Betalen voor lucht was niet nodig geweest als ie verzekerd was natuurlijk. Nu begrijp ik dat dit pijnlijk is, maar wellicht is dit op te brengen met je huidige baan en is een faillisement niet nodig.

Waarschijnlijk is dit niet de enige schuld die er nog loopt en zullen er ook nog open posten bij leveranciers zijn die voldaan moeten worden. Dit is echter niet helemaal duidelijk uit je verhaal.

 

Wellicht kun je het geheel op pakken in een kleinere vorm. Mits je met leveranciers e.d. uit de voeten komt. Pak een (boedel)bak, opslag in de woonkamer en weer in de weekenden aan de gang naast je huidige baan.

 

Succes

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.