KeesC Geplaatst: 31 december 2006 KeesC 7 0 Geplaatst: 31 december 2006 Binnenkort ga ik een stamrecht bv opzetten met activiteiten. Ik wil mijn prive auto op de bv zetten. Kan ik volstaan door de auto op de balans te zetten? Of moet ik de auto over laten schrijven? Kan ik de BTW in dit geval verrekenen met de belasting? Link naar reactie
0 R.I.P. | Peter Bonjernoor Geplaatst: 31 december 2006 R.I.P. | Peter Bonjernoor 8,7k 582 Geplaatst: 31 december 2006 Je zult de auto dan moeten verkopen aan je BV. Als de auto nu volledig prive is, dus niet op naam van een eenmanszaak bijvoorbeeld, kun je er als particulier geen BTW over rekenen, en deze dus in je BV ook niet aftrekken. IN MEMORIAM Link naar reactie
0 KeesC Geplaatst: 31 december 2006 Auteur KeesC 7 0 Geplaatst: 31 december 2006 M.a.w. ik kan de auto beter verkopen (inruilen) bij de garage en een andere kopen zodat ik wel het btw voordeel heb. Klopt dat? Link naar reactie
0 R.I.P. | Peter Bonjernoor Geplaatst: 31 december 2006 R.I.P. | Peter Bonjernoor 8,7k 582 Geplaatst: 31 december 2006 Volgens mij wel. Alleen dan in twee stappen. Als particulier verkopen, en dan iets anders zakelijk kopen. Je kunt niet de inruil van je particuliere auto verrekenen met de aanschaf van een zakelijke. Scheelt ook weer BTW! ;) IN MEMORIAM Link naar reactie
KeesC
KeesC
Binnenkort ga ik een stamrecht bv opzetten met activiteiten.
Ik wil mijn prive auto op de bv zetten.
Kan ik volstaan door de auto op de balans te zetten?
Of moet ik de auto over laten schrijven?
Kan ik de BTW in dit geval verrekenen met de belasting?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag