• 0

Uitgeven van obligaties ter financiering

Momenteel ben ik bezig met de overname van een camping aan de Middellandse Zee. Voor een gedeelte van de financiering (+/- EUR 100.000,-) overweeg ik nu obligaties uit te geven die in natura worden uitbetaald. Deze natura uitbetaling geschied dan in een vorm van "gratis" overnachtingen op de camping. Dit heeft dan voor de onderneming als voordeel dat het kapitaal binnen het bedrijf blijft in plaats van het aangaan van een lening welke natuurlijk dient te worden terug betaald. En voor degene die de obligaties heeft gekocht is het voordeel een veel voordeliger vakantie. Heeft iemand al eens eerder ervaring gehad met het uitgeven van obligaties in deze vorm en hoe werd daar op gereageerd? En heeft het uberhaupt zin om dit te gaan doen of toch te gaan kijken naar een andere vorm van financiering.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je een obligatie verkoopt, verkoop je een effect en dan val je onder de wet toezicht effectenverkeer van 1995.

 

Je mag alleen effecten aanbieden als:

- de minimale coupure de 50.000 euro oversteigt of

- niet meer dan 15 personen kennis nemen van het voorstel of

- je een bankvergunning hebt of

- je een door de AFM goedgekeurt prospectus uitbrengt

 

Verkoop liever abonnementen of zo.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Niels,

 

Bedankt voor je reactie.

Je hebt gelijk, ik heb een verkeerde benaming gebruikt voor de constuctie die ik wil gebruiken (obligatie klinkt zo lekker). Het is echter wel zo dat het idee het zelfde blijft alleen de naam wordt dan anders. Zal dit echter een kans van slagen maken of is het zonde van de energie die daar dan in gestoken gaat worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of het wat zal worden. Dat ligt aan de deal en de prijs en aan je verkoopskill's natuurlijk. Wat krijgen ze en wat moeten ze betalen. Willen ze jouw product wel echt hebben en kunnen ze voor dat geld niet iets beters krijgen.

 

In het "vrienden en familie" cirquit werkt het verkopen van abbonnementen nog wel denk ik. Dat soort abonnementen verkopen aan vreemden die het product ook niet kennen is lastig.

 

Je zou wel een soort hotelbon achtige dingen kunnen uitgeven die heel weinig kosten (7,50) en recht geven op 1 overnachting voor 1 persoon als er plaats is.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad de bedoeling dat de aankoop van zo'n certificaat (van bijv. EUR 1000,-) het recht geeft om bijv. 2 weken in een stacaravan te verblijven, indien er plaats is, op de camping in het Middellandse Zee gebied.

Dit is dan stukken goedkoper dan wanneer je zelf een vakantie boekt voor je gezin aan het water in het warme zuiden.

 

Maar hoe breng je zoiets aan de man (nationaal en internationaal) aangezien vrijwel niemand die camping kent en er geen contracten zijn met touroperators.

 

Het kapitaal van EUR 100.000,- (honderd vakantie gangers die een certificaat kopen van EUR 1000) is wel binnen 3 maanden (voor start seizoen) nodig. Of is een andere vorm van financiering beter geschikt cq sneller.

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik al schreef. Dat is je probleem. Je bent echt aangewezen p het vrienden en familie en eventueel hun vrienden. Maak het zeer aantrekkelijk en ga iedereen langs.

 

Je kan ook werken met een bonus systeen. Verkoopt iemand 5 van je checques, dan krijgen ze er zelf een gratis.

 

Ik vind 1000 euro wel heel veel voor 2 weken in een stacaravan. Maak in ieder geval de coupures kleiner en maak de prijs een heel stuk aantrekkelijker. De mensen die je checques kopen doen dat om je te "helpen". Ze zullen waarscheinlijk nooit uit zichzelf twee weken in een stacaravan boeken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.