• 0

Interne analyse, huidige bestellers/kopers

Op dit moment ben ik bezig met het schrijven van een strategisch marketingplan om omzetdaling tegen te gaan.

 

Ik ben aangekomen bij de interne analyse waar ik mijn huidige verkoopkanalen ga beoordelen. Nu wilde ik graag meer te weten komen over mijn bestellers / kopers via het internet. Ik heb namelijk klanten door heel Nederland en ben vrij benieuwd of hier een bepaalde samenhang inzit.

De gegevens die ik heb zijn standaard (naam, straat, postcode, woonplaats, emailadres).

 

Bestaan er schema's waarbij je postcodes kunt onderverdelen in groepen (bijvoorbeeld inkomen etc.).

 

Heeft iemand hier tips / ideeën over voor mij?

 

Ter informatie: Ik heb een sieradenbedrijf waarmee ik zowel via internet, persoonlijke verkoop, sieradenparty's en kapsalons verkoop.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn verschillende mogelijkheden, natuurlijk via je statistieken van je website waarmee je de herkomst van je kopers vrij goed kunt terugvinden. Daarnaast zijn er bureaus die gegevens hebben over postcodes en de daarbij horende gezinssamenstellingen.

 

Maar je kunt ook eens op funda kijken, zoek eens een postcode op en zoek eens op uitgebreide buurtinformatie. De gegevens zijn niet heel erg up-to-date maar het is in elk geval iets.

 

succes

Ondernemer, adviseur, samensteller Prijzen & Tarievengids, ZZP Gids, Handboek Parttime ondernemen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.