• 0

Advies vooor een beginnend ondernemer

Dames en heren! Ten eerste wil ik een voorspoedig, maar vooral een commercieel 2003 wensen.

 

Mijn voornemens voor 2003 is dat ik een soort van bedrijfje wil beginnen! Dan zit ik voornamelijk te denken aan E-commerce, het verkopen via internet en leveren met de post.

 

Het probleem is ik weet niet wat goed verkoopt en wat niet! Hoe kan ik de behoefte van de klant meten? Is het ook noodzakelijk dat ik bij de KVK moet registreren of kan dat ook op een latere stadium, aangezien ik geen kapitaal heb en deze nog moet opbouwen.

 

Voor mij is het niet belangrijk dat ik de maximale winst wil bereiken, maar dat ik de eerste stap zet!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Allereerst welkom op het forum!

 

Het probleem is ik weet niet wat goed verkoopt en wat niet! Hoe kan ik de behoefte van de klant meten?
op dit gebied zijn de afgelopen jaren veel onderzoeken gedaan. Probeer maar eens te zoeken op google. Indien dit niet genoeg is, kan je mij even mailen. Dan kijk ik of ik nog iets voor je heb.

 

Is het ook noodzakelijk dat ik bij de KVK moet registreren of kan dat ook op een latere stadium, aangezien ik geen kapitaal heb en deze nog moet opbouwen.
Als ondernemer ben je verplicht je in te schrijven bij het Kvk. De kosten die hieraan verbonden zijn, zijn minimaal.

 

Je geeft aan je willen toeleggen op de e-commerce. Waar ga je je op toeleggen / waarin wil je je onderscheiden. Zoals je weet is het een moeilijke markt. Er zijn ook een aantal mensen op dit forum bezig op dit gebied, dus als je verder nog vragen hebt kan je die hier altijd kwijt.

 

Link naar reactie
  • 0

Rick,

 

Bedankt voor je snelle reactie!

 

Welke citeria moet ik vermelden bij google?

 

Ik wil via internet producten gaan verkopen! Mogelijk import uit landen van de oostblok zoals turkije of uit azie! Waar goedkope prodcuten voor een uitstekende prijs! Maar ik moet eerst uitzoeken wat mensen willen, voor welke prijs ze dit willen, dus het hele marketing gebeuren!

 

Plus natuurlijk de kostprijsplaatje uitrekenen!

 

Link naar reactie
  • 0

[glow=red,2,300]TEXT[/glow]Heb je al een DOELZonder doel geen weg voor een bedrijf.

Maar waar een wil is is een weg. ;)

Ik weet wel wat voor u en vele anderen.

Als je visie hebt en durft verder te kijken zijn er mogenlijkeheden te over.

Maar vergeet niet dat internet een hulp middel blijft.

De meeste succes haal je als andere jou het gunnen en dan is e-commerce ideaal.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Serdar, maak je al vorderingen? Ik heb nog iets actuelere info voor je:

 

Nederlandse online retailers hebben tijdens de feestdagen forse

omzetstijgingen geboekt. De omzet steeg met tussen de 30 en 70

procent ten opzichte van dezelfde periode in 2001, Free Record Shop

spreekt zelfs van 400 procent. Grote hits: DVD's, digitale camera's

en games.

 

>> Lees het artikel

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij zit de sleutel van het succes bij e-commerce meestal in het product dat je verkoopt, en zelden in andere zaken.

 

Ik ben erg benieuwd welke producten je voor welke prijs in de markt wilt zetten, want ik geloof er 100% in dat e-commerce een prima biz is, zolang het product centraal staat.

 

Dit lijken natuurlijk open deuren, maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik het volgende gesprek heb:

 

"ik wil met e-commerce beginnen!"

"wat ga je verkopen dan?"

"euh.... geen idee"

 

De grote kracht zit hem natuurlijk in de lagere kosten t.o.v. een winkel of zelfs telefonisch postorder bedrijf. In plaats van de huurprijs van een winkelpand en personeel, zullen je kosten grotendeels gaan zitten in het (eenmalige) ontwerp van een goede website, en de terugkomende kosten voor adverteren en hosting.

 

Link naar reactie
  • 0

E-Commerce gaat verder dan de website. Denk maar aan de promotie. Waarom moeten de bezoekers bij jou komen? Prijs? Advies?

 

De mensen bestellen iets, heb je het op voorraad? Hoe snel kan je leveren? Maak je gebruik van de geschiedenis van de klant om persoonlijke aanbiedingen te doen?

 

De meeste e-commerce sites draaien als kostenleider, komt daar iemand bij die het goedkoper/sneller kan, dan heb je een probleem. Breng de markt goed in kaart, onderzoek waar de behoeftes liggen!

 

Er komt meer bij kijken dan alleen een website...

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Beste Mede Ondernemers,

 

de Kracht van E-Commerce zit hem in het Online/Offline. Deze combinatie maakt je bedrijf winstgevend. En lees ook boeken zoals:

Succes door groot denken en Zo maakt u goede vrienden en relaties.

Ik zelf gebruik verbruiks artikelen, dat zijn producten met een hoge omloop snel heid wat dus tot herhalings aankopen leidt. Bijvoorbeeld: Tandpasta, Wasmiddelen, enz... Alles in en om het huis dus.

E-Commerce is de Toekomst...

 

Groeten, Tom Wolters

ToMa Life

Tom &amp Mariëlle Wolters

www.webolution.nl (toma/15004712)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.