• 0

Het cijferwerk van verpak/afwerk/verzend DM-werk

Hallo forum leden.

Mijn naam is Jan en ik ben momenteel bezig met het ondernemers plan voor een eigen onderneming. Deze onderneming gaat zich bezig houden met Handmatig verpakken, Document afwerken en Verzenden van DM.

Nu ben ik eerlijk gezegd een pure praktijk man die alles goed kan verwoorden in het ondernemersplan. Alleen de cijfers daar kom ik echt niet uit. Het zal wel stom overkomen maar ik kom gewoon niet verder.

Bepaalde gegevens zoals de huur van een bedrijfsruimte kan ik zo invullen.

Maar vooral een inschatting maken van mijn omzet, energie verbruik,hoe verwerk ik mijn eigen salaris, enz enz, het is natte vinger werk, ook omdat ik me begeef in het Grafische gebied waar men veel te maken heeft met pieken en dalen. Wie heeft tips om mij op cijfer gebied op weg te helpen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Alvast gefeliciteerd met het zetten van de eerste stap naar het ondernemerschap.

 

Het opzetten van een ondernemersplan is inderdaad altijd lastig, want er moet iets over de toekomst worden gezegd en geschreven. Met andere woorden er moeten aannamens gemaakt worden.

 

Informeer bij een branche organisatie (ik weet eerlijk gezegd niet of er voor deze branche er wel een is) en bij de aanstaande collega's naar cijfermateriaal. Ook de Rabobank (Cijfers & Trends) en de andere banken hebben vergelijkingsmateriaal beschikbaar.

 

Je eigen vergoeding voor inspanning, is afhankelijk van de rechtsvorm. Wanneer je een BV gaat oprichten, zijn de salariskosten per jaar EUR 39.000.

Bij een eenmanszaak of VOF is de vergoeding voor inspanning het deel van de winst uit onderneming die aan jou is toe te rekenen. Gedurende het jaar boek je de opnamen als prive-opnamen of als voorschot op de winst. Dit is wel van belang bij het ondernemersplan om te bepalen of de onderneming genoeg liquiditeit behoudt en wat de financieringsbehoefte is.

 

Wanneer je alle kosten goed hebt ingeschat, weet je hoeveel omzet je moet halen wil je winst maken. Aan de hand hiervan kun je voor jezelf bepalen wat jouw target wordt om een goede vergoeding voor de inspanning te verkrijgen.

 

Een andere manier is om een inschatting te maken van het aantal opdrachten per jaar vermedigvuldigd met een gemiddeld orderbedrag. Maar dit laatste is veelal ook lastig te bepalen.

 

Veel succes met opstellen.

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 82 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.