• 0

prive-ontrekkingen in balans

Beste Mensen,

 

Ik ben sinds augustus begonnen met mijn ondernemer en jammer genoeg hoort hier ook bij belasting aangifte.

 

Nu heb ik een probleem, ik heb mijn winst en verlies rekening ingevuld en dit ging goed totdat ik de activa en passiva ga invullen dan gaat het mis en krijg ik te horen dat het niet in balans is.

Op mijn balans, (zie bijlage) komt uit een boekhoud programma en volgens mij moet dat goed zijn, staan ook de prive opname. alleen kan ik die niet in de passiva of activa kwijt maar moet ze onder het kopje prive ontrekkingen kwijt in Box 1

 

Nu is mijn vraag welke gegeven moet ik onder activa en welke onder passiva zetten ??

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

 

Met vriendelijke groet

 

Gregor

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Allereerst wil ik je er toch op wijzen dat het raadzaam is om een boekhouder/adviseur/accountant in de arm te nemen om dit soort zaken voor jou te regelen. Natuurlijk willen wij allemaal geld besparen (dit blijft helaas altijd gezien worden als een kostenpost), maar iedereen heeft zo zijn eigen vaardigheden.

Ondernemers hebben nu helaas wisselende inkomens en er bestaat een mogelijkheid die middeling heeft. Veel ondernemers vergeten dit en het komt helaas niet voor bij de gratis aangifte software van de belastingdienst. En zo zijn er natuurlijk nog wel een aantal punten te noemen. Maar dit terzijde.

 

Het eigen vermogen van een onderneming wordt gevormd door het kapitaal per 1 januari vervolgens verhoogt met het resultaat uit onderneming minus de prive opnamen en verhoogd met de prive stortingen. Al deze zaken zou je aan de passivazijde van de balans moeten aantreffen en aangeven in de winstaangifte.

 

Heel veel succes toegewenst met het invullen.

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.