Ondernemersdag voor studenten

Aanbevolen berichten

Ondernemersdag 2003

 

Na het grote succes van afgelopen jaren zal, op 22 januari in het World Trade Center van Rotterdam, voor de derde maal de Ondernemersdag plaatsvinden. Deze dag wordt georganiseerd door studievereniging le manageur i.s.m. Area010 Center for New Business.

 

Dit jaar zal tijdens de Ondernemersdag het thema: “Je eigen Onderneming: Durf jij het aan?” centraal staan. Het doel van deze dag is om de ondernemersgeest van geïnteresseerde studenten in de regio Rotterdam te stimuleren en de drempel te verlagen voor het starten van een eigen onderneming. Studenten krijgen een helder beeld geschetst van de risico´s die aanwezig zijn, de invloed op het verloop van hun verdere carrière en natuurlijke de invloed van het ondernemerschap in de persoonlijke ontwikkeling

 

Programma Ondernemersdag 2003

 

In het ochtendprogramma komen ervaren ondernemers aan het woord om te vertellen hoe en waarom zij hun eigen onderneming gestart zijn. Tevens zullen ze aangeven hoe ze omgaan met problemen op een aantal gebieden die in de middag terugkomen.

 

Na de koffiepauze gaat het middagprogramma van start. Dit gedeelte bestaat uit een vijftal workshops waaruit de deelnemers kunnen kiezen. De onderwerpen van de workshops komen overeen met de gebieden die de ondernemers in het ochtendprogramma hebben aangehaald.

 

Na de lunch zal het middagprogramma verder gaan met een drietal lezingen en een paneldiscussie.Drie ervaren sprekers op het gebied van ondernemerschap zullen hun licht laten schijnen over hoe je een product succesvol in de markt zet.

 

In de paneldiscussie zullen enkele aan ondernemerschap gerelateerde stellingen worden geponeerd waarover gediscussieerd zal worden. Het panel bestaat uit een jonge ondernemer, een bekende ervaren ondernemer, een business angel en een bankier. Het onderwerp is `Ondernemen, het spel van vandaag` Hoe ziet het huidige economische, politieke en maatschappelijke speelveld eruit voor de ondernemer van nu? Hoe creëert een ondernemer de winnende spelregels? En welke politieke partij regeert het spel van ondernemend Nederland?

 

In oktober is de ondernemingsplan-wedstrijd van New Venture 2003 van start gegaan. Area010 heeft hieraan haar eigen business concept competition gekoppeld. Op de ondernemersdag zullen de twee beste concepten uit de regio Rotterdam gepresenteerd worden. De winnaars kunnen gebruikmaken van alle faciliteiten van Area010. Dit houdt ondermeer in een volledig ingerichte werkplek in het WTC en toegang tot een uitgebreid netwerk in het Rotterdamse bedrijfsleven.Na de prijsuitreiking zal de ondernemersdag 2003 feestelijk worden afgesloten met een borrel.

 

Link naar reactie

Ik zit het zo door te kijken... wordt ik er iets wijzer van? De workshops van de kvk enzo gaan allemaal over de standaard dingen... die weet ik nu zo langzamerhand wel.

 

Er staat verder niet veel info over inhoudelijke punten... is dat ergens te vinden, waar bijv. de workshop van de ABN Amro, Syntens, enz. over gaat?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De workshop wordt verzorgd door Marion van der Heden en Dennis Hettema van Dreamstart.

 

Hi, hi ... lachen zeg ! Maar ik zou dit evenement eigenlijk toch moeten weten :o (holle bomen). Lang leven de communicatie op de boerderie! Wat er allemaal niet gebeurd als je met vakantie bent ???

 

Maar on the other hand ... behalve voor mij, is het voor andere bezoekers en geïnteresseerde deelnemers aan deze dag wel handig als ze weten waar ze terecht kunnen.

 

Thanks anniewees.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Ehm, gloep... ehhhhh... ja, dat ben ik en mijn collega Marion!

 

Was het door de examenstress even vergeten. Ik ga een workshop doen over de risico's van het ondernemen en hoe je met tegenslag om kan gaan... Ja, het klinkt erg negatief maar ik probeer er een positief verhaal van te maken.

 

Het is laat s'avonds en ik ben even kwijt waar Marion over gaat babbelen. Morgen meer....

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Het is jammer dat er gekozen moet worden tussen een aantal praatjes, het onderwerp van syntens - 'internet en marketing' - spreekt me namelijk ook wel aan. Ik wil daar trouwens best mn visitekaartjes van HL nuttig maken hoor ;)

 

En ik heb nog een vraagje van praktische aard: Is het bij die dag mogelijk om halverwege ergens binnen te vallen? Voor mij zitten de meest interessante dingen toch na 11 uur, en doordeweeks om 9.30 in rotterdam willen zijn is natuurlijk vragen om file en alsnog te laat binnenkomen...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 67 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.