• 0

webdesign belgische klant

Ik heb de volgende tool gebruikt:

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/hulpmiddelen/plaats_van_dienst.html

 

Ik neem aan dat webdesign onder reclamediensten valt?

 

Mijn nederlands bedrijf (in nederland) gaat een website ontwerpen voor een belgisch bedrijf (in belgie). Wij hebben uiteraard een BTW nummer, evenals het belgische bedrijf.

 

Op de belastingdienst website vind ik het volgende terug:

 

-De plaats van dienst is waar de afnemer van de dienst woont, is gevestigd of een vaste inrichting heeft.

 

De toelichting hierop is:

-De diensten zijn belast met Nederlandse BTW als de plaats van dienst in Nederland is gelegen.

 

Moet ik gewoon BTW heffen en onderstaande factureren?

 

Prijs website excl 19% BTW: 2500 euro

19% BTW: 475

Prijs incl. 19% btw: 2975

 

Of moet ik op de factuur beide BTW nummers vermelden en de prijs excl. BTW factureren?

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

De diensten zijn belast met Nederlandse BTW als de plaats van dienst de afnemer van de dienst woont, is gevestigd of een vaste inrichting heeft in Nederland is gelegen.

 

Exclusief btw dus maar met de vermelding dat de btw in Belgie dient te worden afgedragen door de afnemer. Wel goed aangeven bij de btw aangifte, denk ik.

 

Succes!

 

 

edit: Over die aangifte, ik doe enkel goederen en dan moet dat zeker wel.

Link naar reactie
  • 0

De diensten zijn belast met Nederlandse BTW als de plaats van dienst de afnemer van de dienst woont, is gevestigd of een vaste inrichting heeft in Nederland is gelegen.

 

Exclusief btw dus maar met de vermelding dat de btw in Belgie dient te worden afgedragen door de afnemer. Wel goed aangeven bij de btw aangifte, denk ik.

 

Succes!

 

 

edit: Over die aangifte, ik doe enkel goederen en dan moet dat zeker wel.

 

Iemand die dit kan bevestigen of ontkennen?

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me helemaal te kloppen. Heb dezelfde situatie met adviesdiensten en bevestiging van de BD gekregen dat de BTW verlegd dient te worden naar de afnemer. Wel zowel je eigen als zijn BTW nummer vermelden (verifieren via de belastingtelefoon!) en op de factuur zetten "heffing van BTW verlegd naar afnemer", 0% tarief hanteren. Je afnemer moet in Belgie de BTW aangeven.

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me helemaal te kloppen. Heb dezelfde situatie met adviesdiensten en bevestiging van de BD gekregen dat de BTW verlegd dient te worden naar de afnemer. Wel zowel je eigen als zijn BTW nummer vermelden (verifieren via de belastingtelefoon!) en op de factuur zetten "heffing van BTW verlegd naar afnemer", 0% tarief hanteren. Je afnemer moet in Belgie de BTW aangeven.

 

 

Duidelijk.

 

Hoe zit het dan met mijn BTW aangifte?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.