• 0

Vraag m.b.t marktsegmentatie

Beste lezers,

 

Ik heb jullie advies nodig! Op dit moment ben ik bezig met het schrijven van een ondernemingsplan voor een uitzendbureau voor de kunstensector... Ik loop vast op het onderwerp marktsegmentatie. Welke van de twee groepen (inleners en uitzendkrachten) worden in de uitzendbranche worden aangeduid als ‘de klant’. Er is volgens mij voor beiden wat te zeggen; Zijn het alleen de inleners omdat die uiteindelijk voor de inkomstenstroom van je onderneming zorgen? De uitzendkrachten zijn dan eigenlijk alleen de producten die je levert, waar de klant geld voor over heeft en waar ik dan een provisie op maakt.

 

Ik hoor graag hoe jullie er over denken!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Kotler (1991) definieert marktsegmentatie als: ``...the subdividing of a market into homogeneous subsets of customers, where any subset may conceivably be selected as a market target to be reached with a distinct marketing mix''.

 

Naar mijn mening is het niet zo belangrijk hoe je ze precies indeeld als je ze beide maar noemt in je plan. Beide zijn min of meer "klant". Ik denk dat wanneer je het geheel visueel (dmv een plaatje in bv photoshop) weergeeft het totaal duidelijk is.

 

Mocht je verder nog vragen hebben, dan help ik je graag!

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.