• 0

welk percentage voor verkoper?

beste lezer,

 

In 2002 heb ik een bevestigingssysteem ontwikkeld.

Dit systeem sloeg direct wereldwijd aan. Probleem toen was dat het systeem te duur was.

 

Nu heb ik het systeem universeel gemaakt waardoor de productiekosten erg omlaag zijn gegaan. Mijn toekomstige afnemers willen kopen en het liefst vandaag.

 

Ik wil nu gaan verkopen, maar mijn kwaliteit ligt directer bij innovatie. Ik voel mij er prettiger bij als ik een juridisch persoon en een handels persoon in laat kopen. Hiervoor heb ik de juiste mensen gevonden welke mij goed aan zouden kunnen vullen.

 

Nu mijn vraag!

Welke percentage bereken ik per persoon? En waar moet ik rekening mee houden?

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Ik wil nu gaan verkopen, maar mijn kwaliteit ligt directer bij innovatie. Ik voel mij er prettiger bij als ik een juridisch persoon en een handels persoon in laat kopen. Hiervoor heb ik de juiste mensen gevonden welke mij goed aan zouden kunnen vullen.

 

Nu mijn vraag!

Welke percentage bereken ik per persoon? En waar moet ik rekening mee houden?

 

 

 

Hallo Bol,

 

Afgezien van het feit dat ik niet inzie waarom je twee mensen erbij hebt gehaald i.p.v. één persoon met allround commerciële kennis en ervaring, is het niet helemaal duidelijk of je die mensen voor jou laat verkopen (daar ligt zoals je suggereert niet jouw kracht) of laat inkopen.

Gaan zij optreden als tussenhandelaar of worden zij belanghebbende in jouw bedrijf?

 

Mvg

idBroker

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat je zo 1, 2, 3 een percentage kan noemen. Dat hangt van veel factoren af. Je moet rekening houden met de ontwikkelingskosten die zijn gemaakt, omzet (per product), marges, ondernemingsplan. Allemaal onderdelen die je gebruikt bij het bepalen van een percentage.

 

Als basis zou ik uitgaan van een normaal salaris in jouw branche voor deze persoon (mits deze alleen voor jou werkt). Vanuit daar kan je kijken of het haalbaar is voor jou en of het eerlijk is tegenover de verkoper (dat je niet op 0,5% uitkomt ;))

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

De bedoeling is om deze twee personen belanghebbend te maken. Natuurlijk kan ik hier ook mensen voor aannemen, maar dit is een product wat naast mijn andere bedrijf komt. Mijn andere bedrijf is al een fulltime job. Als belanghebbende mee gaan met het product ben ik ervan overtuigd dat er meer aandacht vanaf die kant komt. Dus ook een goede taakverdeling.

 

Het systeem kan twee kanten verkocht worden. Handel/commercie en via het patent. Deze personen zijn goed op hun eigen vakgebied. Ik denk ook niet dat je iemand die handel verricht, juridische zaken moet af laten handelen.

 

Handel en commercie:    - verkoop aan distributiekanalen

         - kennisgeving voor de grotere eindgebruikers

 

Juridisch:          - onderhouden van de patentrechten

         - onderhandeling met patent geïnteresseerde

 

Link naar reactie
  • 0

Het 'onderhouden van patentrechten' komt in de praktijk normaliter neer op het netjes jaarlijks betalen van de instandhoudingstaksen. Dit gaat trouwens pas in het vijfde jaar een rol spelen.

Niet echt een taak waarvoor je iemand een belang in je bedrijf hoeft te geven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.