• 0

scheiding echtpaar, scheiding vof?

Ik en mijn man runnen een restaurant en hebben een VOF. Nu is de relatie zeer slecht en mijn man wil dat ik me terugtrek uit de zaak. Ik wil dat niet en wil in de zaak blijven. Het bedrijfskapitaal staat op zijn rekening waarvan ik ook geld opneem. Nu heeft mijn man eigenhandig zonder mijn toestemming mijn opnamelimiet verlaagd. kan hij dat doen binnen een vof? Wat gebeurt er met de vof als het tot een scheiding komt tussen ons. We wonen ook met de kinderen in de zaak. Dus het is best complex allemaal. Er is ook een mogelijkheid dat mijn man zich terugtrekt uit de zaak. Kan hij dan de helft van het bedrijfskapitaal opeisen? En als het bedrijf schulden heeft hoe gaat het dan als een van de vennoten eruitstapt. Is het ook zo dat mijn man als hij zich terugtrekt uit het restaurant hij bij scheidng geen alimentatie hoeft te betalen omdat hij dan geen inkomen heeft en ik nog wel omdat ik in de zaak blijf? Veel vragen dus. ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Zijn er ook speciale rechtswinkels/advocaten hiervoor?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dan lijkt het me dat de antwoorden op deze vragen vrij standaard zijn:

 

Nu heeft mijn man eigenhandig zonder mijn toestemming mijn opnamelimiet verlaagd. kan hij dat doen binnen een vof? Dat lijkt me niet.

 

Kan hij dan de helft van het bedrijfskapitaal opeisen? Ja.

 

En als het bedrijf schulden heeft hoe gaat het dan als een van de vennoten eruitstapt. Dan moet deze de helft van de schuld voldoen.

 

Het beste wat je kunt doen is professioneel advies zoeken. Dit soort materie, zeker in combinatie met jullie huwelijk, huisvestiging en kinderen, is te complex om even via een forum op te lossen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.