• 0

Fase A contract

Hallo levellers, mijn client heeft een probleem ik hoop dat iemand mij hierover kan helpen en mij niet gaat doorverwijzen naar UWV (want dat heb ik al geprobeerd maar helaas geen duidelijkheid).

 

Het is namelijk zo dat mijn client een Uitzendbureau heeft waarvan de personeel ziek langdurig heeft ziek gemeld. De werknemer heeft echter een Fase A contract. Naar mijn weten was het zo dat als een werknemer die een Fase A contract heeft zichzelf ziekmeldt, dat hij wordt afgemeld en in de Ziekte wet gaat. Dus dan hoeft de uitzendbureau zijn loon niet door te betalen. Een soort van no cure no pay.

 

Voor de duidelijkheid:

 

Fase A

Een uitzendkracht die tot deze fase behoort, werkt op basis van een overeenkomst met uitzendbeding. Bij ziekte vergoedt UWV gedurende maximaal 2 jaar 70% van het laatst verdiende loon.

 

Is de uzb verplicht om deze uitkereing het eerste jaar aan te vullen tot 91%????

 

Want ik heb ook ooit via uitzendbureau gewerkt en als ik ziek werd, was het pech geen doorbetaling..

 

 

Ik wacht jullie reactie met spanning af...

 

BVD

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Bij uitzending

De eerste twee ziektedagen zijn wachtdagen. Je krijgt dan geen uitkering. De tweede wachtdag is al in je wekelijkse loon gecompenseerd en krijg je dus wel vergoed.

 

Vanaf de derde ziektedag ontvang je een uitkering van de Ziektewet (ZW) plus een aanvulling van Randstad (uitgekeerd door Achmea). In totaal krijg je 91 % van je gemiddelde dagloon van de laatste dertien weken vóór ziekmelding.

 

Werkte je tot voor kort in dienst van een andere werkgever of ander uitzendbureau? Meld dit dan direct aan het UWV.

 

Ziekte bij detachering

In fase B en C krijg je de eerste ziektedag geen loon. Vanaf de tweede dag krijg je gedurende maximaal twee jaar loon doorbetaald. Het eerste jaar krijg je 91%, daarna 70% van het loon dat je verdiende toen je ziek werd.

 

Als de looptijd van je contract is afgelopen, dan eindigt ook het recht op loon. Je kunt na afloop van het contract een ziektewet-uitkering aanvragen.

 

Bron: Randstad

 

Ik zou zeggen, even het contract/cao doorspitten :P!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.