• 0

octrooi gezocht

Ik ben op zoek naar een octrooi van een bepaalde "uitvinding". Maar tot nu toe zonder succes. Ik heb oio.bie.nl geraadpleegd maar kom daar niet verder. Heeft iemand zoektips?

 

Het gaat om de volgende constructie:

 

Containerland

 

Gaat alles naar wens dan wil het Gemeentelijk Havenbedrijf Rotterdam ‘Containerland’ in de loop van volgend jaar in een grotere omvang gaan testen op een locatie waar het terrein dagelijks gebruikt wordt. Het concept is door het consortium gepatenteerd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kwestie van even bellen: Sjaak Poppe, persvoorlichter Gemeentelijk Havenbedrijf Rotterdam, 010-2521427. Hij heeft vast wel de adresgegevens van het bedrijf of de persoon die het persbericht heeft verstuurd. Vraag je aan de eigenaar even het patentnummer (is tenslotte openbaar) en zoek je hem op op het internet. (zie threat: link maar door!).

 

Ik kan hem zo snel ook niet vinden op het internet!

 

Groet,

 

Evert

 

Ps. Als je het nummer hebt achterhaald, mag je hem hier posten!

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Evert,

 

We hebben inderdaad gelijk de deelnemers aan het project gebeld, maandag hoop ik het nummer te achterhalen. Alleen zou ik het toch in de octrooibank ook moeten kunnen vinden? Ik heb echt alles geprobeerd maar geen resultaat. Niet echt gebruiksvriendelijk.

 

Volgende week zal ik het octrooi nummer plaatsen.

Link naar reactie
  • 0

Toch vreemd dat het zo moeilijk te vinden is. We zullen aan de hand van het nummer volgende week eens even kijken op welke trefwoorden en in welke categorien de vinding is ingedeeld!

 

Evert

Link naar reactie
  • 0

Heb een vriend van me een mail gestuurd. Hij werkt bij het Rotterdams Havenbedrijf. Wellicht dat hij er meer van weet! Even afwachten dus.

 

Groet

 

Evert

Link naar reactie
  • 0

Zoals beloofd! Informatie toegestuurd gekregen (Met dank aan Wouter Lokker Trainee; Rotterdams Havenbedrijf)!

 

Het concept is ontwikkeld door een consortium van HBG Civiel(0182590600), Ballast Ham Nederland(0183504247) en Royal Haskoning(0104433688).

 

Platforms zijn opgebouwd uit pakketten gestapelde 20-40-voets containers die zijn verbonder door hijsstaven. Aan de boven en onderkant bevindinden zich betonplaten om de belasting naar de hoekpunten van de containers te leiden. Je kunt daarvoor oude afgekeurde zeecontainers prima gebruiken. Voorwaarde is wel dat het frame recht en sterk is. Ze moeten namelijk een nuttige belasting van vier ton per vierkante meter opnemen!

 

Dus, wederom een kwestie van bellen Rick! Succes.....en plaats het octrooinummer op het forum, ben benieuwd!

containers2.thumb.jpg.600f294ff08c1e927a1991a2013d5fee.jpg

Link naar reactie
  • 0

Ha Evert,

 

Ja we hebben deze partijen al gebeld maar die konden nix meer bieden dan (allemaal dezelfde!) folder op te sturen.. De verantwoordelijke was steeds niet te vinden.. Dus ik laat het er bij.. Mooi plaatje trouwens.. Recycle innovatie. Toch bedankt, Rick

Link naar reactie
  • 0

Het concept is ontwikkeld door een consortium van HBG Civiel(0182590600), Ballast Ham Nederland(0183504247) en Royal Haskoning(0104433688).

Er zijn geen octrooien of gepubliceerde aanvragen op naam van een van deze drie die ook maar in de buurt komen van dit containerverhaal. Dus ik denk dat we nog een maandje of 18 moeten wachten.

 

Arnoud

 

--

Speaking only for myself.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.