Jump to content
Rainbow
Verberg

Te kiezen nieuwe domeinnamen en Google-ranking

vraag

10 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Een merknaam ontwikkelen zou op den duur wel eens sterker kunnen zijn dan gewone woorden in je domeinnaam. Iemand die op edelsteensieraden.net iets leuks gezien heeft en een week later terug wil of het aan iemand wil vertellen, weet echt niet meer of dat nou op edelsteen-sieraden.nl, edelsteensieraden.com of edelstenen.nu was.

 

Met een merk kun je bovendien een gevoel van betrouwbaarheid creëren. Je zoekt toch liever op google.com dan snelzoeken.nl, beter-zoeken.net of search.com?

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Zoiets als edelsteen-shop.nl had ik in eerste instantie ook aan gedacht(maar dan edelsteen-winkel.nl of edelstenen-winkel.nl) maar dat is weer niet specialistisch genoeg. Dan krijg je dus twee exact dezelfde webwinkels. Het was nu juist de bedoeling om me te gaan specialiseren in enkele van de best verkopende rubrieken van de huidige shop.    

en eigen merk? Zoiets als de bekende Miyu-stenen?

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Een eigen merk? Zoiets als de bekende Miyu-stenen?

 

Ik bedoel niet een stenenmerk, maar een webshopmerk.

 

Dat probleem speelt alleen bij mensen die nog een website-adres zelf intikken in de adresbalk. Verreweg de meeste bezoekers komen in mijn shop terecht door het aanklikken van een link elders.

 

Als je het vooral moet hebben van eenmalige bezoeken en impulsaankopen dan is een trefwoorddomein misschien inderdaad gunstiger. Iemand klikt ergens op een link, komt in jouw shop, koopt in 1% van de gevallen wat, klaar.

 

Maar als je vertrouwen in je winkel wilt opbouwen, herhalingsbezoek krijgen, terugkerende klanten, mond-tot-mondreclame etc. dan heeft je winkel een uniek plaatsje in het brein van de bezoekers nodig. Dan moeten ze hem onthouden en benoemen, om hem te kunnen aanbevelen en ernaar terug te kunnen keren. Daarvoor moet je shop een unieke naam en een bepaalde identiteit hebben.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Een merknaam ontwikkelen zou op den duur wel eens sterker kunnen zijn dan gewone woorden in je domeinnaam. Iemand die op edelsteensieraden.net iets leuks gezien heeft en een week later terug wil of het aan iemand wil vertellen, weet echt niet meer of dat nou op edelsteen-sieraden.nl, edelsteensieraden.com of edelstenen.nu was.

 

Met een merk kun je bovendien een gevoel van betrouwbaarheid creëren. Je zoekt toch liever op google.com dan snelzoeken.nl, beter-zoeken.net of search.com?

 

Het een sluit het ander niet uit natuurlijk.

 

Je zou de eigenlijke content onder een goed indexerend domein als edelsteen-therapie.xx kunnen plaatsen, en daar toch het merk Irida voeren. Uiteraard dien je dan ook te beschikken over Irida.nl en/of .com, die je vervolgens doorlinked aan de website.

 

Op die manier heb je zowel het voordeel van indexing van het domein als een toegang voor mensen die je bedrijfsnaam onthouden, maar de mooie url niet.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Dit heb ik allemaal al bereikt!

 

Dan snap ik geloof ik niet helemaal wat je met extra domeinen hoopt te bereiken. Gaat het je alleen om de Google-ranking op die paar trefwoorden? En is het opzetten van aparte webshops voor trefwoorden/productcategorieën daarvoor de aangewezen weg?

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Ik wil hèt adres voor edelsteensieraden en edelsteen-therapeutische artikelen van Nederland (en België) worden, en een manier om dat te bewerkstelligen is natuurlijk op de eerste pagina van de Google-zoekresultaten terecht te komen als er gezocht wordt met termen als edelsteensieraden en edelsteentherapie.

 

Prima, maar dat wil je dan toch met je hoofdwebsite Irida?

 

En daarop komt het woord "edelsteensieraden" nog niet eens voor. Je linkt naar de pagina over edelsteentherapie met een image zonder alt-tekst. Op de pagina over edelsteentherapie staat dat woord niet in de title. Ik kan het zelfs niet in de tekst vinden, zo te zien omdat het in een frame staat.

 

Het is beter eerst dat soort basisdingen te verbeteren en goede content te ontwikkelen, voordat je per trefwoord een aparte site gaat bouwen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Je hebt helemaal gelijk! Ik heb nog veel te weinig aandacht hieraan besteed, ik hoef het gelukkig ook niet alleen van Google te hebben. Het meeste verkeer tot nu toe komt van een stuk of 20 andere sites en startpagina's die ik beheer, en ook veel van vaste klanten die de shop gebookmarked hebben.    

   

   Veel werk aan de winkel dus nog!

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 36 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept