robberttk

Legend
  • Aantal berichten

    920
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

robberttk won de laatste dag op 9 maart 2019

robberttk had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Pro-actief, concreet en duidelijk durven te zijn
  • Mijn mening over innovatie
    Over innoveren moet je niet praten, dat moet je doen. Ieder op zijn eigen gebied, ieder op zijn eigen manier, hoe klein of hoe groots ook. Innoveren zit hem in kleine dingen
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Perseverance is the way to succes

robberttk's trofeeën

  1. Zoek een paar kaasboeren uit die een BV hebben en vraag de jaarcijfers op via de kvk. Dat geeft ongetwijfeld wat inzicht.
  2. @gelre - dat is inderdaad zo voor wat betreft de dbc regeling, dus de ticketschade vergoeden ze in principe. Probleem is dat je in normale jaren nog wel een alternatief kunt bieden, maar nu heel lastig ivm hoge prijzen en weinig beschikbaarheid. Als mensen dan een pakket afnemen is dat lastig, omdat de vervangende vlucht je marge opeet (want duurder) als deze al beschikbaar is.
  3. Dat is ondernemersrisico. Dat is normaliter incidenteel en wordt dus gedekt met de reguliere bedrijfsvoering. In normale tijden kun je ook met relatief veel gemak de schade beperken door een andere vlucht te boeken, omdat er voldoende aanbod is. Zeker naar Stockholm of Oslo is normaliter voldoende aanbod en kun je dus wel wat schuiven. Nu hebben zowel KLM als SAS er vluchten uitgehaald elke dag, dus is er veel minder mogelijk. Sterkte!
  4. Dat is een interessante vraag! Zelf heb ik als ondernemer in de reisbranche zowel van TVL als NOW gebruik moeten maken. Wat mij betreft was die in de eerste vier tot zes maanden cruciaal en noodzakelijk, omdat een omzetverlies van 100% in combinatie met een grote kostenpost een hoop reserve opgesnoept. Door tvl en now is er nu ruimte om weer snel bij te trekken en heel veel sneller weer op te krabbelen, met als concreet resultaat een stuk hogere belastingafdrachten. Er zullen nog de nodige boeken over geschreven worden. In essentie behoor je als ondernemer voldoende reserves op te bouwen en/of aan te kunnen spreken om klappen op te vangen. De vier tot zes maanden die ik noem zijn praktisch handig omdat het je gelegenheid geeft om in te grijpen, financiering aan te trekken etc. Maar dat is dan weer geld dat je eigenlijk ook gewoon moet hebben staan. Ik ben er dus nog niet uit, 50/50
  5. Na 10 jaar in dienst zo behandeld worden door je werkgever. Inmiddels is het al een moordenaar in spé. Rennen bij deze "werkgever" lijkt me het enige logische.
  6. Als het niet klopt is er geen probleem toch? Als het wel klopt, dus als het bewijsstuk er wel eens echt zou kunnen zijn, is het een ander verhaal.
  7. Lijkt me niet onmogelijk, maar een beroepsaansprakelijkheidsverzekering is stukken praktischer :-)
  8. De statuten van de oprichting zouden toch ook wel enig houvast moeten bieden, ondanks het gebrek aan eventuele andere afspraken worden daar toch echt wel een paar dingen standaard in benoemd die bij de oprichting langs zijn gekomen. Ik zou zelf eerst teruggrijpen naar de statuten en ze wellicht even doornemen met iemand die er verstand van heeft en jou de bepalingen beter kan uitleggen. Aan de hand daarvan kun je dan een plan maken. Vooralsnog zou ik geen mondelingen of schriftelijke toezeggingen doen als "opzich heb ik daar geen probleem mee". Eerst het plan, dan pas gaan communiceren.
  9. Je hoeft niet nederig overal ja en amen op te zeggen, maar nu stuur je ze met een kluitje in het riet ‘stuur maar een e-mail’. Dat is kleuterschool-afschuif-techniek. Als je in je recht staat ga je de confrontatie gewoon aan. Als je pasteitjes hebt geleverd die conform opdracht zijn is het een korte discussie en kun je klant vriendelijk de deur wijzen. In het andere geval schep je ook zelf de onduidelijkheid. Waarom niet gewoon terplaatse iban noteren en waar klant bij staat afhandelen. Nu handel je niks af, maar maak je van simpele problemen ingewikkelde discussies. En klanten die zich afgescheept voelen geven niet op. Dus koe bij de hoorns vatten en proactief afhandelen voorkomt ontzettend veel.
  10. "k geef toe dat de website boodschap te generiek is. De boodschap kan daar wel helderder, maar ik moet uitkijken dat ik niet te specifiek word waarbij bijvoorbeeld een ander doelgroep zich niet welkom voelt" Nee, nee, nee. Ik kan je garanderen dat het proberen "iedereen" te benaderen en "iedereen" aan te willen spreken terwijl je een specifiek product hebt gericht op bepaalde doelgroepen, ervoor gaat zorgen dat het nooit wat wordt. Focus is het meest essentiële stukje dat je moet doen. Wie is je doelgroep met de meeste potentie. Die spreek je aan. Als je daarbinnen succesvol bent kun je altijd uitbreiden naar andere groepen. Door iedereen aan te spreken spreek je niemand aan. Ik werk al jaren in een niche, maar wij zijn van binnenuit de niche aan het vergroten en vergroten, maar pas nadat we succesvol waren met de basis.
  11. Iets met billen en blaren. Dat wijzen naar “de belastingdienst die niet wil meewerken” irriteert.
  12. Eens met MarinDupuis. Beginnen aan outdoor-avonturen zonder goed zicht te hebben op welke risico's je kunt en moet verzekeren is echt gevaarlijk. Zelfs de meest eenvoudige buitensporten leveren risico's op als ze beoefend worden door mensen die er geen ervaring mee hebben. Het risico op aansprakelijkheid is groot. Er zijn legio voorbeelden te vinden van de ellende die het kan veroorzaken. Denk bv. aan het relatief eenvoudige personeelsuitje vande Kruidvat in 2007, maar er zijn talloze voorbeelden van opzich onschuldige activiteiten die als je het juridisch én procesmatig niet goed dichttimmert grote risico's opleveren. De VEBON heeft overigens ook veel informatie te bieden over het opstellen van risico-inventarisaties en processen die ongevallen moeten voorkomen.
  13. Gelukkig is er ook de fiscale coronareserve die interessant kan zijn (voor BV's in ieder geval): https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/winst/vennootschapsbelasting/veranderingen-vennootschapsbelasting-2020/coronacrisis-fiscale-coronareserve
  14. Lijkt me niet. Is toch echt gewoon ondernemersrisico.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.