Jump to content

robberttk

Legend
  • Content Count

    894
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

robberttk last won the day on March 9

robberttk had the most liked content!

Community Reputation

39

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    Pro-actief, concreet en duidelijk durven te zijn
  • My opinion about entrepeneurship
    Perseverance is the way to succes
  • My opinion about innovation
    Over innoveren moet je niet praten, dat moet je doen. Ieder op zijn eigen gebied, ieder op zijn eigen manier, hoe klein of hoe groots ook. Innoveren zit hem in kleine dingen
  1. Ja, dat ben je overeengekomen en heb je niet voorafgaand gewijzigd. Dan had je dat ofwel vooraf moeten bespreken, maar niet zodra er geld verdeeld moet gaan worden natuurlijk. Maar dat is alleen mijn mening hè, als je een mening zoekt die dichter bij je eigen mening ligt is dat ook prima :-)
  2. Een eerlijke winstverdeling is 50/50, want dat is afgesproken, zoals je zelf aangeeft. Achteraf de afspraken veranderen had je vooraf moeten doen.
  3. De sollicitant had er ook voor kunnen kiezen niks te laten weten over zijn persoonlijke omstandigheden. Als er dan loonbeslag wordt uitgevoerd moet je er ook aan meewerken. Ik zou zeggen: wees blij dat iemand dusdanig eerlijk communiceert dat je vooraf al op de hoogte bent. Het kost tijd en moeite, maar als iemand prima geschikt is, eerlijk is en mogelijkheden heeft is een loonbeslag nog te overzien toch.
  4. Bij een margeregeling is het rekensommetje anders. Je marge is gelijk, maar die marge is al inclusief 21% btw. Dus je BTWt is: 121/110 *21ipv de gebruikelijke rekensom. Als je het narekent zul je zien dat het dan exact overeen komt.
  5. Een beetje bizar is het wel. Ik ben met name in het hoogseizoen vrijwel dagelijks bezig met het mogen ontvangen van facturen. Dat is niet gangbaar en de verbazing van vele partners vaak ook groot. De reisbranche is vreemd in dat opzicht, het geld wordt voor vertrek geïncasseerd, maar er wordt pas achteraf betaald in de meeste gevallen. Bij dergelijke grote partijen misschien een rug tegen de muur verhaal, maar geen enkele ondernemer kan zich veroorloven afhankelijk te zijn van 1 grote klant. In dat opzicht mogen hoteliers ook wel eens kritisch naar spreiding kijken en onderling een steviger blok vormen ipv zich uit te laten spelen door grote machtige partijen.
  6. Buiten dat allemaal begrijp ik dat het vooral de felheid en manier waarop is die tegen staat. Wellicht is het zinvol het contact over te dragen aan een bekende/collega/vriend die neutraal contact opneemt en een afspraak maakt om eea te herstellen. Als je nogal persoonlijk wordt aangevallen kan een stukje afstand creeren helpen, of het nu om gelijk of ongelijk gaat. Omdat je aangeeft het wel op te lossen als meneer een andere houding had is het niet zo slecht om een neutraal iemand de verdere communicatie op te laten pakken en gewoon een afspraak te laten maken.
  7. Dan zul je wellicht via de API moeten werken https://www.abnamro.com/nl/newsroom/persberichten/2017/abn-amro-lanceert-haar-developer-portal.html
  8. Yes ik doe aan content marketing. Iedereen loopt content de deur uit.
  9. Ook met een stichting is het wel mogelijk salarissen te betalen. Dus voor je levensonderhoud moet dat stukje geen probleem zijn. Vraag is alleen of je uiteindelijk een winstgevend bedrijf eilt of een hulpverleningsbedrijf, of een beetje van beide.
  10. Even mijn kleine tips: - Het hebben van een garantiestelling is een verplichting, geen vrijblijvendheid, zodra je pakketten aanbiedt met meer dan twee componenten (vervoer + verblijf + activiteiten, maar ook transfers etc). Je bent al snel een reisorganisator voor de wet. Dat er niet gehandhaafd wordt is iets anders. - Kijk eens bij GGTO (stichting-goto.nl)voor een garantstelling die voldoet aan de wet en goedkoper is en VVKR voor goede hulpmiddelen om te starten, waaronder een relatief voordelige aansprakelijkheidsverzekering. - Servië bieden we zelf ook aan. Wat wij minimaal doen behalve bezoeken vd locatie is jaarlijkse controle op alle vergunningen, een kopie vd aansprakelijkheidsverzekering vd lokale partner (elk jaar), kopies vd diploma's van werknemers voor zover die outdoor activiteiten begeleiden. Niet 100% waterdicht, maar het helpt. Duidelijke afspraken over hoe je mensen vervoert (is met name in Oost-Europese landen in de praktijk wat "makkelijker" dan wij gewend zijn en wensen, enz enz. zijn belangrijk. En ja, "de" markt is weliswaar vol, maar zoals overal kun je groeien als je dingen beter doet dan de rest :-) En nog belangrijker dan alles: ga niet te goedkoop reizen verkopen. Calculeer je salaris (ook als je er niet direct van hoeft te leven) en marketingkosten in, anders wordt het een kort avontuur. Je marge moet zodanig zijn dat de klant waar voor zijn geld heeft en jij er van kan leven. Succes!
  11. Tja als het niet omschreven wordt maar voor jou een reden is om niet te kopen snap ik ook niet waarom je niet gebeld hebt. vind dat ze het netjes oplossen.
  12. Dit soort dingen voelen altijd enorm onterecht, omdat je in een positie gedwongen wordt waarin je wel "iets" moet. Een korte, zakelijke en vooral niet inhoudelijke reactie zou moeten volstaan. Dan is het voor de meeste mensen wel duidelijk dat er meer speelt. Iets van: bedankt voor je feedback. Ik heb telefonisch met u de achterliggende redenen doorgenomen. Mocht een en ander nog steeds onduidelijk zijn, dan kunt u altijd contact met me opnemen. Als u wilt kan ik u natuurlijk ook bellen op een tijdstip dat u uitkomt. Net als met pesten: erboven staan, vooral geen inhoudelijke reactie plaatsen. Over het algemeen hebben dit soort mensen een beperkte spanningsboog en hebben ze over een paar weken weer mot met iemand anders waar dan de aandacht naartoe gaat. Laat in ieder geval zien dat je zakelijk en professioneel bent, dan weten de lezers van de recensies wel wat voor vlees ze in de kuip hebben.
  13. Pick your battles zou ik zeggen. Een werkgever die 75% vergoedt, promotie in het vooruitzicht stelt en als tegenprestatie twee jaar geen salaris verhoogt lijkt me zo op het oog geen slechte deal. Maar, denk dat dit topic wel gesloten gaat worden gezien het een werknemersvraag is
  14. ... maar ook niet om een binnenvaartschip. 8) Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe Eigenlijk wel... voorkeur gaat uit naar een kleine klassieke binnenvaart schip waar mijn vrouw haar praktijk in de advocatuur kan uit oefenen en waar ik mijn naai atelier in kan vestigen. Wonen is niet de bedoeling maar als er ruimte voor is dan is het altijd handig om een latertje op de zaak comfortabel te maken.
  15. Leg het voor aan je lokale belastingkantoor per brief, dan weet je direct waar je aan toe bent?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept