Jump to content

Daniel_Nijmegen

Legend
  • Content Count

    447
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Daniel_Nijmegen last won the day on May 1 2019

Daniel_Nijmegen had the most liked content!

Community Reputation

34

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Man
  • Country
    Nederland
  • First name
    Daniel
  • Company or organization name
    ChannelTrading
  • Website address
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    ondernemingsplannen
    juridische en fiscale zaken
    Financiën / administratie en credit management
    innovatief ondernemen
    internationaal ondernemen
    expert advies
    columns en algemene informatie

Company info

  • Location
    Nijmegen
  1. RubenT heeft het al helemaal verteld zie ik. Ook daar waar bol of amazon dus voorwaarden hebben die gunstiger voor de klant zijn als wettelijk noodzakelijk is moet je als verkoper daar dus aan voldoen. Bij Amazon kan je nog wel wat aanvullende zaken opgeven, maar verwacht niet dat je wat aan hebt aangezien de klant bij amazon altijd gelijk krijgt en alles op jouw kosten terugbetaald wordt (zelfs als ze weigeren het retour te sturen).
  2. het is wettelijk verboden prijsafspraken te maken en je bent dus vrij om zelf je verkooprijs te bepalen. Tot zover de theorie. In de praktijk kan het zijn dat leveranciers je verplichten om een bepaalde verkoopprijs te hanteren. doe je dat niet kunnen ze weigeren aan je te leveren of je slechtere inkoop condities te geven ( hogere inkoopprijs, langere levertijd enz.) Heb ik zelf veelvuldig mee te maken. Overigens ben ik daar regelmatig juist blij mee omdat dat prijsdumpers stopt en er een fatsoenlijke marge op een product te maken is. Voor mij pakt dat dus regelmatig gunst
  3. dat is bij dat soort bedrijven het beste. Heb zelf ook wel een dergelijk probleem met paypal gehad vele jaren terug. sindsdien gebruik ik paypal daarom ook niet meer om betalingen te ontvangen voor verkopen van producten. (wel nog voor bepaalde andere zaken). zelf overigens nu ook een dergelijk geintje met Amazon waarbij uitbetalingen bevroren zijn en ze niet kunnen/willen zeggen hoe lang dat gaat duren (gaat om ruim 30K euro). Heeft o.a. te maken met valse claims van leveranciers dat ik nep producten zou verkopen/inbreuk op hun merk zou maken (niet het geval) en valse claims v
  4. het koppelen van platformen kan een zeer intensieve klus zijn is ook mijn ervaring. juist doordat elk platform eigen velden heeft en de info op andere manieren over verschillende velden verdeeld wil hebben. Waarbij ook de verplichte en optionele velden nog wel eens veranderen of toegestane waardes veranderen waardoor eerder ingevoerde waardes niet meer gebruikt kunnen/mogen worden. zelf ook iets waar ik veel tegenaan loop en al tijden bezig ben met oplossing daarvoor. Nu staan veel van mijn producten wel op bepaalde platformen maar met slechte, incomplete of zelfs onjuiste (eerd
  5. ik laat momenteel een dergelijk systeem bouwen. niet voor dropshipping overigens maar deels lijkt het erop. Is deels op basis van ODOO, deels op basis van andere software wat gekoppeld en uitgebreid wordt met maatwerk functionaliteit. Leveranciers keuze is nog redelijk complex iets wat ik nu nog redelijk eenvoudig laat bouwen maar later wil laten uitbreiden. juiste aanbod kan namelijk op verschillende momenten van de dag anders zijn. Niet enkel inkoopprijs hoort daarbij maar ook voorraad, levertijd, leverbetrouwbaarheid en diverse andere zaken. afhankelijk
  6. Overigens wel nieuwsgierig hoe dat met 2de deel van mijn reactie zit. dat als een webshop niet specifiek ondernemers noemt maar zijn voorwaarden en site verder helemaal richt op particulieren en op de website en in voorwaarden gewoon enkel consumentenrecht vermeld en de 14/30 dagen (gratis) retourtermijn. Mag zo een webshop dan achteraf dus wel ineens roepen dat je ondernemer bent en die wet koop op afstand niet voor jou geld en dus de info op website en in algemene voorwaarden dus niet voor jou gelden? Even benieuwd naar aangezien bij mij nu ook alles op consumenten gericht is maar ik oo
  7. het is volgens mij eerder dat ik het hier genoemd heb ja. dit is niet de plek waar ik het vandaan heb. Soms blijven er flarden ergens van hangen van wat je gelezen hebt. soort van klok en klepel. maar kan toch nuttig zijn er op te wijzen zodat iemand zelf verder naar kan kijken (soms ook niet nuttig dus). Maar interessante verdere verduidelijking, hopelijk blijft dit nu ook grotendeels hangen ;-)
  8. en is verder ook voor groot deel een platform waar externe partijen verkopen. vraag is dus of het aanbod van kijkshop zelf was of van een externe verkoper. Overigens staat me bij dat ook eenmanszaken zich op consumentenbescherming kunnen beroepen. Verder maakt kijkshop wat ik van TS begrijp in zijn algemene voorwaarden geen onderscheid tussen particulieren en zakelijke klanten. als daarin dus is opgenomen het recht van ontbinden en dergelijke dan geld dat dus ook als je op zakelijke naam gekocht hebt aangezien die voorwaarden van toepassing verklaard zijn. v
  9. ik verkoop via diverse platformen als bol en amazon. Ik verkoop daarbij ook voedingssupplementen. daarbij zitten veel producten die gewoon aan alle voorwaarden in nederland voldoen. Maar op bol.com moet ik me voor de verkoop in Belgie eerst registreren bij een Belgische instelling. Voor Amazon krijg ik voor elk land te maken met andere regels. het ene product mag wel in Nederland, Italie, en Frankrijk maar weer niet in Duitsland en Spanje. en bij ander product ligt dat weer totaal anders. is echt onnavolgbaar waardoor ik continue waarschuwingen krijg dat ik producten verkoo
  10. dat is jouw mening dat ik iets niet goed doe, dat roepen wel meer mensen tegen me. maar voorlopig kan ik de groei amper bijhouden. wat voor marge je kan maken hangt toch echt af van de producten, de concurrentie en de prijzen die andere dus vragen en de marktconforme prijs die bol en andere platformen aan aan hangen. Overigens geen dropshipping wat ik doe maar verkoop bekende bestaande merken waarop veelvuldig veel concurrentie is.
  11. bedankt voor plaatsen. Voor mij een actueel onderwerp. Ik ben het afgelopen jaar behoorlijk snel gegroeid en heb voor komend jaar doelstelling omzet te verdubbelen tot verviervoudigen. Maar daarvoor kom je op gegeven moment op een punt dat dat niet meer zonder externe financiering kan. Daar had ik vorig jaar al last van. Bij de bank kwam ik niet verder, eerst was de liquiditeitsratio niet goed, toen tijd later die wel goed was bestond mijn bedrijf nog niet lang genoeg en waren er nog tal van redenen dat ze niet konden/wilde helpen. Bij Qredits ben ik ook niet we
  12. ik heb het niet helemaal goed gelezen en gevolgd omdat ik toch van plan was het stil te leggen maar wat ik zo voorbij zag komen is het ook bij Amazon zo dat zij de btw inhouden en afdragen in VK als je via hun platform wat in het VK verkoopt. wel zag ik nog iets voorbijkomen over een noodzakelijke registratie daarvoor maar dat heb ik niet verder gelezen(ook al omdat ik daar de afgelopen 2 maanden wel 40 mails over gehad heb en dat allemaal in 6 talen op amazon.)
  13. Ik heb ook alles stil gelegd naar het VK. Planning was na de kerst te stoppen met VK maar ben iets eerder gestopt doordat vanwege die nieuwe corona variant alles op slot ging. laatste orders van klanten uit VK daarom toen ook allemaal geannuleerd. Wacht nu eerst paar weken/maanden af hoe het gaat lopen en kijk dan weer eens verder of ik weer daarheen ga leveren. Nu verkocht ik eigenlijk enkel via Amazon naar het VK en hadden ze de markt daar altijd al heel erg afgeschermd waarbij je voor 80% van mijn assortiment toestemming moest hebben om dat in de VK te mogen verkopen waarbij
  14. hier in de buurt is ruim een jaar terug een bussinesspoint (in een drukkerijtje) dichtgegaan omdat het hem meer koste als opleverde. simpelweg door er mee te stoppen maakte hij meer winst. de vergoedingen voor pakjes is echt volstrekt nihiel. postzegels zijn echt een service artikel. het verhaal van PostNl is dat al die extra mensen die komen ook voor meer omzet in de rest van je winkel zorgen, maar meeste punten zijn daar wel achter dat dat vrijwel niet opgaat. We hebben hier nu een pakketpunt van PostNL zelf (oud sorteercentrum) waar mensen uit de wijde omgeving na
  15. voor mij toch even een Yes momentje. jaren terug (2013) bij een vorig bedrijf van mij bij een IMK onderzoek te horen gekregen dat een bedrijf als dat van mij nooit meer als XXXXX omzet per jaar zou kunnen draaien (geweigerd werd dit te onderbouwen, dat zou namelijk blijken uit hun interne systemen). waardoor (onder andere) ik uiteindelijk moest stoppen. Juni 2019 dat ik vanuit de bijstand wilde starten ook weer bij een onderzoek te horen gekregen dat het allemaal mooi bedacht was en dat ik wist waar ik over had maar dat een dergelijk bedrijf niet levensvatbaar kon zijn. Toch ges
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept