Jump to content

Daniel_Nijmegen

Super Senior
  • Content Count

    113
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Daniel_Nijmegen last won the day on May 1

Daniel_Nijmegen had the most liked content!

Community Reputation

9

Personal info

  • How did you find us:
    anders
  • Gender
    Man
  • Country
    Nederland
  • First name
    Daniel
  • Company or organization name
    ChannelTrading
  • Website address

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    ondernemingsplannen
    juridische en fiscale zaken
    Financiën / administratie en credit management
    innovatief ondernemen
    internationaal ondernemen
    expert advies
    columns en algemene informatie

Company info

  • Location
    Nijmegen
  1. Heb ooit ook van iemand uitleg gekregen over de THT datum. Betrof toen een glijmiddel THT datum was niet heel erg lang, belangrijkste reden hiervoor was dat als hij een veel langere tht datum erop wilde plaatsen dat hij dan zeer dure testen moest laten uitvoeren (denk aan vele tienduizenden euro's) om die langere tht datum te mogen plaatsen. Dus plaatste hij maar een veel kortere THT datum die wel zonder die dure tests geplaatst mocht worden. Voedselbanken doen ook wel eens andere producten als voedsel verdelen. Champoo zal inderdaad minder snel een probleem zijn als make-up welke bij over datum ooginfecties en dergelijke zou kunnen veroorzaken (dan moet volgens mij wel behoorlijk lang over datum zijn). Meeste doen dergelijke producten (geld ook voor voedsel van veel supermarkten) niet doneren omdat mocht er eens wat mis mee zijn/gaan ze daar direct op aangekeken worden en dat veel reputatieschade kan veroorzaken. Doneren is dus nobel maar wel riskant.
  2. @Ron van der Kolk Wunderlist ga ik eens bekijken. zag ook Google Task ergens voorbij komen. @Cosara veel van de zaken die ik direct afhandel en dus waar ik mee bezig was voor laat liggen doe ik niet direct afhandelen omdat het perse direct moet, maar omdat als ik niet direct doe het blijft liggen en ik het uiteindelijk vergeet. daarom dus een makkelijk registratie/todo iets hebben zodat ik zo iets kan plannen voor later en dan niet vergeet. Dat zou waarschijnlijk al hoop schelen.
  3. @Cosara in dit geval gebruik ik Huawei gebruik de agenda die daarop staat voor afspraken. deze wordt geupdate naar Google. Hoe ik die ook weer op mijn computer kan uitlezen en bijwerken heb ik nog niet ontdekt (nog geen tijd gehad om uit te zoeken) ToDo list apps zijn er vele van, staat dus al lang op mijn todo lijst om te kijken wat een goede is. @Hans van den Bergh dat is inderdaad het probleem. Ik heb ook wat vaste zaken ingebouwd: smorgens na aankleden eerst bestellingen administratief verwerken en bestellen bij groothandels en eerste mail. Dan meestal de kinderen naar school (nu vakantie) dan staan er paar alarmen in mijn telefoon voor andere momenten dat ik moet bestellen bij groothandels en paar dagelijkse zaken doen. Maar andere zaken waar ik aan begin worden inderdaad vaak onderbroken door een telefoontje waarvoor je wat moet uitzoeken en doen, een mailtje enz.. en voor je het weet wordt hetgeen waarvoor je onderbrak waarmee je bezig was zelf weer onderbroken door iets anders. Vrije tijd probeer ik ook wel goed te nemen. Laatste taak van de dag is nu de pakjes naar PostNL brengen. daarna sluit ik in principe af. Ik zeg in principe omdat ik vaak en regelmatig toch nog even naar boven storm om op de pc even een mail te sturen (merendeels vanwege retourmeldingen waarvoor ik de klanten snel nog even op de retour voorwaarden wil wijzen). Maar zaken als bijwerken van prijzen van neuwe producten, aanvullende productinfo enz. blijft snel liggen. Mijn gevoel daarbij is dat er minder uit mijn handen komt dan mogelijk doordat niet goed genoeg georganiseerd ben.
  4. Ik ben nu iets meer als een maand bezig met mijn nieuwe bedrijf (daarvoor langere tijd met voorbereiding daarvoor vanuit ander bedrijf). Nu zijn er steeds meer zaken die ik moet gaan bijhouden, uitvoeren, uitzoeken, organiseren of b.v. later op moet terugkomen. B.V. : - bepaalde taken die ik dagelijks of wekelijks moet uitvoeren - uitzoekwerk voor nieuwe zaken voor de technische systemen. - klantcontacten waar ik paar dagen of weken later op moet terugkomen - zaken in assortiment die ik moet aanpassen - enz. - enz. Tot nu doe schreef ik dat allemaal op notitieblaadjes die dus overal hangen en liggen, niet erg ideaal. Je raakt overzicht kwijt, vergeet zaken en komt telaat op dingen terug. Wel eens een TODO list systeem op mijn pc geprobeerd maar dat was ook niet ideaal. Nu ook eens kijken voor zoiets op mijn telefoon maar is dat de beste oplossing vroeg ik me af. hoe gaan jullie met dit soort zaken om, werken jullie met briefjes, todo list systemen (en welke dan?) of nog andere (technische) oplossingen? Wil mezelf hierin graag verbeteren en meer structuur aanbrengen zodat ik alles beter georganiseerd en op tijd af krijg en niet steeds met 10 zaken tegelijk bezig ben. Benieuwd naar jullie ervaringen en oplossingen
  5. ik heb zelf ook een jaar of 5 terug een vrij slechte ervaring met IMK gehad. Kwamen iets onderzoeken wat niet aangevraagd was en het rapport stond vol met onjuistheden en was volstrekt niet onderbouwd. kwamen met uitspraken dat een bedrijf als wat ik destijds had nooit meer als 100K omzet per jaar zou kunnen halen. dat zou blijken uit hun interne informatie. Waar dat op gebaseerd was wilde en konden ze verder niet onderbouwen.. Aangeleverde informatie met jaarstukken enz. van andere vergelijkbare bedrijven die tot wel 6 miljoen omzet per jaar hadden (mijn prognose ging slechts tot een paar ton omzet) werden volledig genegeerd en werd helemaal niet op ingegaan. Ook bij mij werden veel heel belangrijke zaken volstrekt weggelaten en genegeerd terwijl heel kleine minpunten zeer sterk uitvergroot werden. Mara uiteindelijk als zowel IMK als Gemeente weigert om naar je aangedragen punten te kijken en weigert antwoord en onderbouwing op vragen te geven is het zeer lastig om daar wat aan te veranderen ben ik achter gekomen.
  6. lijkt me in dit geval een heel goed advies. zeker aangezien ik me kan voorstellen dat reparaties aan dergelijke vloeren nog al snel onduidelijkheid over het te verwachten resultaat en discussies daarover kunnen opleveren. en als je 1 probleem kan voorkomen met nieuwe betere voorwaarden en procedures heb je dat waarschijnlijk al terugverdiend.
  7. dan blijft dus enkel garantie over en klachten over de kwaliteit/uitvoering. Ik denk dat erg belangrijk is dat jij heel duidelijk vooraf aangeeft en vastlegt wat de klant mag verwachten. Is het b.v. mogelijk dat je een reparatie uitvoerd zodat dat volledig onzichtbaar voor de klant is dat ooit beschadigd geweest is of zal je altijd iets zien van dat het een gerepareerde plek is? In dat laatste geval dat duidelijk vastleggen zodat de klant geen valse verwachting heeft en niet later kan zeggen: maar ik zie nog steeds dat dat een gerepareerde plek is en ik had verwacht/er is beloofd dat er niks meer van te zien was. Anders kan je dus heel snel in situaties komen dat de klant claimed dat hij niet tevreden is over de kwaliteit van het werk en niet is wat hij mocht verwachten en dus niet of minder wil betalen.
  8. Herroepingsrecht is enkel iets voor consumenten die bij een bedrijf iets kopen op/via internet. Transacties buiten internet vallen niet onder herroepingsrecht en maatwerkt (dit wordt op maat gerepareerd) valt daar ook al niet onder. Er valt dus niks te herroepen, hooguit kan iemand niet tevreden zijn over het door jou verrichte werk en/of kan later blijken dat iets toch niet goed uitgevoerd is en kan dat reden zijn voor herstel/garantie. Met herroeping heeft dat niks te maken, is dus niet mogelijk dat de klant reparaties laat uitvoeren en daarna dus herroept (dus zegt ik wil het toch niet dus ik stuur het terug). Gaat er nu dus enkel nog maar om waarom de klant niet tevreden is en of het resultaat van jou werkzaamheden inderdaad niet voldoet aan wat de klant beloofd is danwel wat hij er van had mogen verwachten.
  9. nog een update voor wie interesant vind: kreeg zojuist een telefoontje van ebay met meer uitleg. Ik kan een Nl abonnement nemen dan worden de producten allemaal gratis op ebay Nederland getoond. Een topwinkel is dan voldoende. In het NL account kan je dan aangeven dat je ook verzend naar Duitsland, Frankrijk, Italie enz. enz. In die landen verschijnen de producten dan ook in zoekresultaten, maar wel lager dan als je ze rechtstreeks in die landen plaatst. Kan met NL account ook in overige landen rechtstreeks plaatsen en dan kan je een beperkt aantal producten gratis in die landen plaatsen. Met een topwinkel plus kan je dan dus echter meer producten in die overige landen plaatsen. Ebay adviseerde echter om te beginnen niet meer als topwinkel te nemen en dan te verzenden naar de landen van voorkeur en dan zo de eerste maanden eerst wat reputatie op te bouwen en dan als het goed loopt kan het interessant zijn dat uit te breiden naar topwinkel plus en/of het rechtstreeks op landen van keus te plaatsen. dus ik ga het op die manier maar eens proberen.
  10. daar hebben we dan een andere mening over. Wat ik nu allemaal aan het doen ben is volgens het vooraf opgestelde ondernemingsplan. En internationale verzending is binnen mijn "concept" juist zeer goed realiseerbaar. Anders zou dat zijn als ik vanaf het begin voor elk land een eigen webshop zou willen gaan inrichten, dan zou ik jouw opmerking goed kunnen plaatsen.
  11. ik kijk nu naar de landen waar de markt groot is maar ook waar ik nu onder de juiste omstandigheden (snelheid, kosten, te bieden klantenservice en de taal van land) kan leveren. Anders landen staan zeker op mijn lijstje maar zijn heel bewust iets lager daarop gezet omdat het iets lastiger is om de juiste omstandigheden te creëren. maar achter de schermen werk ik daar zeker wel aan (zijn bepaalde platform accounts al in aanvraag)
  12. mijn bestaansrecht hangt van wel iets meer af als toegang tot een lokale groothandel. Maar als ik van iedereen die roept dat wat ik doe niet kan, niet interessant is of dat iedereen dat kan een euro zou krijgen zou ik er een lucratieve handel bij hebben 😉 Ooit dacht ik zelf ook dat iedereen dit kon en dat ik dit wel even snel en makkelijk kon opzetten, maar ondertussen weet ik dat er heel wat meer bij komt kijken als de meeste mensen denken. In elkgeval wel als je voor meer als paar orders per week gaat, dan moet gewoon alles kloppen.
  13. dat zijn de andere puzzelstukjes die nog uitgezocht moeten worden. Verzendkosten zou niet heel lastig moeten zijn, Retourneren is voor alle platformen nog een punt van aandacht, heb daarvoor al verschillende gesprekken gevoerd voor oplossingen daarvoor vanuit verschillende Europese landen.
  14. 100 producten is niet interessant vanwege de bijkomende kosten. Ik moet abonnement(en) bij Ebay nemen, ik moet orderkoppeling huren, ik moet betalen voor de koppeling, moet een repricer inzetten en zo zijn er nog wat kosten. Die zijn met het online brengen van 100 producten niet terug te verdienen (hoewel op ebay iets hogere marges als elders gehaald lijken te kunnen worden). ondertussen is redelijk duidelijk dat het verkopen in Nederland en belgie de duurste opties zijn terwijl Ebay daar het minst gebruikt wordt. Het nemen van een aansluiting in Frankrijk lijkt de beste optie, dan kan ik voor een 50 euro het volgende plaatsen: 10K producten in Frankrijk 10K producten in Italie 10K producten in Spanje 1,5K producten in de UK 2,5K producten in Duitsland voor Duitsland is dat vrij weinig, UK vind ik minder interessant (heeft met de markt, concurrentie en de brexit te maken) wordt dus hoe dan ook 5K producten uitsluiten en voor UK en Duitsland slechts heel beperkt doorsturen. Als dat dan goed loopt kan ik uitbreiden naar onbeperkt producten voor een bedrag van 150 euro. Nederland en Belgie laat ik dan voorlopig gewoon even helemaal achterwege en ga ik dan niet aan leveren via Ebay. Hoe en wat ik doe: ik doe dit al redelijk succesvol (moet en kan zeker nog veel verbeterd worden) via andere kanalen als bol en heb al goede testen gedaan op andere platformen. Ging me nu echt om de kosten van Ebay en die worden stukje bij beetje duidelijk. Nu de rest van de puzzelstukjes voor Ebay nog oplossen.
  15. Mijn webshop is gekoppeld aan partij die dit zo naar Ebay kan doorschieten dus dat is niet het probleem. heb het mer 1 a 2 uurtjes werk allemaal in alle landen online staan. Maar begrijp nu wel waarom ebay zegt: zet het maar gewoon online, dan zie je direct wat het kost. Ja ik schiet dus 15K producten in in al die landen en vervolgens gaan zijn 18.000 euro van de creditcard proberen af te schrijven (en daravoor staan de producten dus enkel nog maar online)

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept