Jump to content

Daniel_Nijmegen

Legend
  • Content Count

    412
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Daniel_Nijmegen last won the day on May 1 2019

Daniel_Nijmegen had the most liked content!

Community Reputation

24

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Man
  • Country
    Nederland
  • First name
    Daniel
  • Company or organization name
    ChannelTrading
  • Website address
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    ondernemingsplannen
    juridische en fiscale zaken
    Financiën / administratie en credit management
    innovatief ondernemen
    internationaal ondernemen
    expert advies
    columns en algemene informatie

Company info

  • Location
    Nijmegen
  1. bedankt, weet dat de stichting een doel moet hebben. maar dat is vrij ruim begrip. gaat om de juiste formulering van dat doel. daar wordt nog aan gewerkt. ken verder de voorwaarden van stichting en betreft de opbrengsten niet zomaar doorsluizen naar andere bedrijf. Stichting zal bepaalde zaken doen voor het huidige bedrijf en voor andere zaken het huidige bedrijf juist weer inhuren. zou allemaal moeten kunnen binnen stichting. Verder is het hele doel en dergelijke wat lastig hier te omschrijven. Maar in elkgeval in de omschrijving van doelstellingen dus belangrijk. m
  2. ik wil de 2 bedrijven echt volledig juridisch gescheiden hebben. en aangezien geen 2 eenmanszaken kan hebben en een BV niet interessant is nu kwamen we op een stichting. ik heb met boekhouder besproken wat ik wil en wat mijn doel is en daar kwam de stichting als meest geschikte keus uit naar voren.
  3. Ik ben aan het kijken naar het oprichten van een stichting naast mijn eenmanszaak. Bedoeling is dat de stichting commerciële activiteiten gaat doen (online verkopen) waarna de inkoop en verwerking weer uitbesteed wordt aan mijn huidige eenmanszaak. Ik had nog twijfels of ik als bestuurder zou optreden, of dat aan mijn partner zou overlaten of beide. Ook vroeg ik me af waarop ik moet opletten qua statuten en dergelijke. en betreft de oprichtingskosten: ik zie aanbieders variërend van 250 euro tot meer als 600 euro voor oprichten stichting. kan niet echt verschi
  4. ik heb in dezelfde situatie gezeten en bij mij werd restant na 5 jaar omniet gegeven. maar moest ze daar wel zelf op wijzen en om vragen. Als je in laatste 3 maanden een baan vind dan los je in die laatste 3 maanden nog naar draagkracht af dus en daarna kan alsnog die omniet gegeven worden. is niet zo dat dan die 5 jaar alsnog gaan lopen.
  5. helemaal mee eens maar heb ik geen invloed op, heb daar al vele tientallen keren op gewezen. en meeste personeel van bol is het helemaal met me eens en stuurt dan weer door naar verantwoordelijke afdeling die vervolgens niks mee doet. daar heb je als externe verkoper geen inzage in. heb wel een klant gehad die via een geschillenorganisatie geklaagd had. daar kreeg ik brief van dat ik niet aangesloten was en deden ze het verzoek om me (tegen betaling) daar aan te sluiten zodat ze klacht konden behandelen, niet gedaan uiteraard en dus niks meer van vernomen dat zal ik als ve
  6. ik heb zojuist ticket aangemaakt bij bol met verzoek hier nu duidelijkheid over te geven of een geweigerde retour op kosten van externe verkoper opnieuw naar de klant opgestuurd moet worden of dat de klant gevraagd mag worden de verzendkosten daarvoor te betalen. Ook verzocht om voor het antwoord een onderbouwing te geven op basis van de verkoopovereenkomst tussen bol en de externe verkopers en het vraagstuk bij voorkeur voor te leggen bij de juridische afdeling van bol.com zodat die een definitief en onderbouwd antwoord kunnen geven. Vooral aan die onderbouwing ontbreekt het nog wel
  7. bol denkt daar dus anders over. heb daar toch echt meerdere waarschuwingen en dreigementen met afpakken beleidspunten voor ontvangen. Helaas kan dit ook van medewerker tot medewerker verschillen en maakt iedere medewerker zijn eigen interpretatie en zijn eigen stappen richting externe verkoper. Is soms volstrekte willekeur. Maar ik ga dit dan nog eens aan bol.com voorleggen over hoe daarmee om te gaan ja klopt. maar onderaan staat een puntje "overig" en daar kunnen ze dus naar wens alles onder hangen wat ze willen en geloof me dat ze dat ook doen. heb genoeg voorbeelden
  8. retourpercentage bij mij ligt tussen de 2 en 5% soms uitschieters naar boven of beneden. maar marges zijn bij veel producten laag door grote concurrentie en prijsdumpers. hogere marge is bij meeste producten niet mogelijk (dan haalt bol het aanbod al snel offline) dat mag dus niet volgens de voorwaarden waarmee je als verkoper akkoord gegaan bent. je bent verplicht het op je eigen kosten opnieuw naar de klant te sturen. Het op jouw rekening opnieuw opsturen naar de klant staat niet nadrukkelijk vermeld in de voorwaarden maar wordt meegenomen onder artikel 3 punt 8: Bo
  9. het is wel een verstopte aanvulling op een zin die anders doet vermoeden. Ik begreep altijd dat verstoppen in algemene voorwaarden/kleine lettertjes niet duidelijk genoeg was. komt niet helemaal overeen maar daaruit komt wel een beeld naar voren dat iets enkel in de algemene voorwaarden vermelden niet als duidelijk gezien wordt. en buiten of het juridisch wel of niet mag blijft het onwenselijk omdat naar ik vermoed minder als 1% de algemene voorwaarden leest en het daarvoor (dat blijkt overduidelijk uit de reacties van klanten) dus totaal onduidelijk is. daarmee zorg je dus voor v
  10. die gedachtegang kan ik begrijpen klopt helemaal ze worden enkel boos op de verkeerde, namelijk op mij als externe verkoper terwijl ik daar geen enkele invloed op heb. Heb zelfs wel eens telefoontjes gehad van bol klantenservice die vond dat het onduidelijk vermeld stond en welke mij verzocht om dat duidelijker te gaan vermelden. Maar de login gegevens van hun servers zodat ik het zelf in broncode/database kon aanpassen kon ze me niet geven dat ik daarnaar vroeg. kon ook daarna na aanvullende uitleg niet begrijpen dat het probleem echt bij hun lag maar bleef volhoud
  11. daar verbaas ik me bij bol ook al langer over dat de manier waarop ze dit doen en hoe die uitsluitingen verstopt staan zo blijkbaar toegestaan is. Ik was in de veronderstelling dat dat soort zaken veel duidelijker weergegeven moeten zijn. Heb wel geprobeerd hier duidelijkheid over te krijgen bij consumenten organisaties maar niemand lijkt zijn vingers daaraan te willen branden en uitspraak over te doen.
  12. dat kunnen ze uiteraard wel maar ze hebben me al herhaaldelijk aangegeven dat ze dat niet willen. mogelijk bang dat klanten daardoor afhaken en niet kopen. ze hebben dus liever achteraf boze klanten en gedupeerde externe verkopers. is gewoon een duidelijke doelbewuste keuze om klanten onvolledig en onjuist te informeren.
  13. staat wel op de planning om dat ook nog in extra bevestigingsmails toe te voegen. momenteel echter bezig met nieuwe software, komt er dus begin volgens jaar in nieuwe software in. Ook nog duidelijkere vermelding op pakbon gaat er komen. Maar we sturen ook al na retourmeldingen (waarbij klant het ook nog tijdens retourmelding te zien kreeg) standaard mails om klanten er op te wijzen. maar ervaring leert dat ook die in 90% van gevallen genegeerd worden. Zelfs als we aan de retourmelding al kunnen zien dat het niet voldoet en we retour dus direct afkeuren krijgen we in veel gevall
  14. ehhh nee niet bepaald, ze maken het enkel nog onduidelijker voor klanten dat er uitzonderingen zijn op het retourrecht. Ik had hier gelijk al contact over opgenomen met bol en ze gaan dit nu eerst verwijderen, daarna gaan ze kijken of ze retourregels duidelijker kunnen maken. beetje de verkeerde volgorde naar mijn mening). Uiteraard mijn zorgen uitgesproken aangezien nu al 80% van de retouren bij mij niet aan retourvoorwaarden blijkt te voldoen. Bol geeft aan: mag je gewoon weigeren, en als klant boos wordt wijs je ze maar op artikel 4 van de algemene voorwaarden waarmee klant i
  15. altijd goed om te dromen. belangrijk zijn denk ik een paar dingen: - ga niet enkel ondernemen om het ondernemen zelf maar om iets waarvoor je passie hebt. - aansluitend op bovenstaande: doe iets waarvan je verstand hebt. zelf ooit met een handeltje begonnen waar ik helemaal niks vanaf wist maar wat volgens andere goed zou verkopen. dat werkte dus totaal niet. - ga desnoods (via uitzendbureau) eens tijdje in verschillende branches en bedrijven werken waarin je interesse hebt. gewoon beetje rondkijken en zien waar je interesse en passie ligt en zien hoe ze het daar doe
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept