Jump to content

Daniel_Nijmegen

Super Senior
  • Content Count

    159
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Daniel_Nijmegen last won the day on May 1

Daniel_Nijmegen had the most liked content!

Community Reputation

13

Personal info

  • How did you find us:
    anders
  • Gender
    Man
  • Country
    Nederland
  • First name
    Daniel
  • Company or organization name
    ChannelTrading
  • Website address

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    ondernemingsplannen
    juridische en fiscale zaken
    Financiën / administratie en credit management
    innovatief ondernemen
    internationaal ondernemen
    expert advies
    columns en algemene informatie

Company info

  • Location
    Nijmegen
  1. volgens mij is er geen rekeningnummer nodig om beslag te leggen. Voor zover ik weet gebeurd dat gewoon op naam bij een bank dus leggen ze beslag op alle tegoeden voor persoon x bij een bepaalde bank. De bank kijkt vervolgens of er van die persoon bankrekeningen zijn (zowel betaal als spaarrekeningen als eventuele andere zaken) en of daar positieve tegoeden op zijn. Zo ja voeren ze beslag uit en zo nee dan laten ze weten dat er geen rekeningen of geen positieve tegoeden zijn waarop beslag gelegd kan worden. Dan helpt het uiteraard nog wel als je weet bij welke bank hij zit, andere moet je die actie dus bij meerdere banken laten uitvoeren.
  2. dat is het meest zorgelijke in je bericht. Het forum staat hier vol met mensen die zo een VOF of ander soortig bedrijf ingestapt zijn en uiteindelijk dat het toch tegen viel met grote problemen zitten omdat er niks geregeld is. Zelf ook ooit op die manier een VOF gestart, dat bleek al na 2 maanden helemaal niks te worden en heb dat toen gelukkig snel kunnen ontbinden maar gaat veel mis omdat de ene meer doet als de ander, er verschil in inzicht ontstaat, er 1 uit wil, 1 er meer geld uit bedrijf haalt enz. enz. Samenwerking aangaan met andere is heel lastig, zeker als je elkaar niet goed kent (en als je dat wel zo is nog steeds lastig en kans op conflicten). Het is net een huwelijk waarbij je plots met andere (vreemden) opgezadeld zit en maar moet zorgen dat je met elkaars goede en slechte eigenschappen overweg kan. Beter misschien kijken naar een samenwerking waarbij jullie aparte bedrijven houden maar voor grotere opdrachten elkaar aanvullen en samenwerken en de opdracht verdelen.
  3. Ik denk dat je eens moet zoeken op fulfilment Dat is in feite wat je wil doen. Je ontvangt goederen van een extern bedrijf die zijn goederen naar jouw magazijn stuurt. Jij slaat het (tijdelijk) op in jouw magazijn en op afroep van het bedrijf in Thailand verstuur je de producten uit zijn naam naar zijn klanten. Jij brengt vervolgens de kosten die je maakt (met een winstmarge) weer in rekening aan dat bedrijf, Dat kunnen dus de verzendkosten zijn, de opslagkosten en het inklaren doordat het van buiten Europa komt. Laatste kosten kunnen vooraf lijkt me aardig berekend worden en kan je afspreken dat hij bij verzending die kosten vooruit aan jou betaald (op nacalculatie). In feite is het echter dus niks meer als het leveren van een fulfilment dienst, enige wat wat gecompliceerder is is dat de zendingen van producten van buiten Europa komen.
  4. wat je gaat krijgen bij die constructie is dat als er problemen in de samenwerking komen je niet zelf uit het bedrijf kan stappen en je geld krijgen. Blijft dus enkel over dat je alles aan gaat doen om de ander weg te pesten zodat je zijn aandelen voor 1 euro kan overnemen. Lijkt me dat dan geen gezonde situaties gaat opleveren.
  5. dat is gewoon een tekortkoming in hun systeem. is iets waar aan gewerkt wordt geven ze aan (maar ze hebben bij bol een chronisch tekort aan programmeer uren dus is niet bekend hoe lang dat duurt.)
  6. dat kan komen doordat er 1 in het ene magazijn van Bol.com ligt en de andere 3 in een ander magazijn. Dat heb ik laatst ook eens gehad met een product.
  7. dat klopt, maar het gaat erom dat veel producten die van die platformen buiten europa komen simpelweg niet aan de Nederlandse wetgeving voldoen. weekmakers, onveilig (voor kinderen), geen terugroepacties bij gevaarlijke spullen enz. enz. laatst nog ergens heel stuk over gelezen ergens (kan niet zo snel terugvinden). En als je niet aan de wetgeving (hoeft) te voldoen kan je ook goedkoper leveren/produceren en is het ook oneerlijke concurrentie
  8. Maar het voordeel is dat er dan beter gehandhaafd kan worden op dat ze de Europese regels ook naleven zoals recht op retourneren, kwaliteit van producten enz. De concurrentiepositie van europese bedrijven moet duidelijk beter verdedigd worden en van buitenlandse (niet Europese) leveranciers/platformen moet beter gehandhaafd worden op nakomen van onze wetten (die lang niet allemaal gunstig zijn voor de e-commerce).
  9. er valt zeer veel aan te pakken. Ik plaats ook zeer regelmatig testbestellingen bij conculega's om hun werkwijze te bestuderen. daar zijn soms interessante zaken aan af te leiden. Verder ben ik niet bij veel zaken eens met trump maar is er zeker vanuit China een groot stuk oneerlijke concurrentie met gesubsidieerde verkopen en het extreem goedkoop verzenden naar Europa doordat China en bepaalde regels als ontwikkelingsland gezien wordt. Als daar met 2 jaar verandering aan komt zal er naar wat ik verwacht/hoop al veel veranderen voor europese verkopers (in hun voordeel). verder lastige materie over hoe je hier mee moet omgaan. Het idee is dat het probleem zichzelf zou oplossen doordat slechte verkopers vanzelf verdwijnen, en dat klopt vaak ook maar er blijven steeds nieuwe bijkomen waardoor het probleem in stand blijft.
  10. Ik heb nog nooit gechat (als ik op chat klik ga ik naar mijn account en krijg geen chat optie) en ik bel zeer regelmatig met bol partnerservice maar dan krijg je echt absoluut geen AI aan de lijn maar ALTIJD gewoon een normale medewerker hoor. Enige kan zijn is dat als zeer druk is dat je doorverbonden wordt naar de Belgische partnerservice.
  11. er vallen me een paar zaken op: - je manier van communiceren. medewerkers van Bol.com zijn ook maar gewoon mensen die voor een niet al te hoog salaris proberen jou zo goed mogelijk te helpen en helemaal geen behoefte hebben om zo onvriendelijk/schreeuwerig/bot/onbeschoft benaderd te worden. - je hebt maar heel beperkt assortiment - je hebt voor behoorlijk wat producten het koopblok van dat assortiment - je verkoopt heel specifieke producten voor een beperkte doelgroep - je concurrent op bol levert soms sneller of is soms goedkoper en heeft iets hogere beoordeling (prestatienorm is niet te zien) dus niet gek dat die ook voor deel koopblok pakt. - weet je zeker dat je met de partner service chat (ik kan daar zover ik kan zien geen chat mee starten) en niet met de klantenservice? dat zijn 2 totale andere afdelingen met totaal tegenovergestelde belangen verder lijkt me het advies van TwaBla een erg goed advies. frustratie is er nu uit en nu constructief aan oplossing werken.
  12. bij mij is ook wel eens wat LVB voorraad kwijtgeraakt, hebben ze keurig vergoed (75% van verkoopwaarde volgens mij zelfs) ohh zie dat dat antwoord er al staat... dat lijkt jouw grootste probleem te zijn. de manier waarop je naar Bol medewerkers communiceert, daar bereik je helemaal niks mee, het tegenovergestelde juist zoals je al merkt. Hoef je echt niet van op te kijken als straks je account inderdaad gesloten wordt. als jij vriendelijk bent doen ze veel meer voor je.
  13. het zijn overigens niet enkel de kleine amateurtjes die zich er schuldig aan maken. Ben op Bol.com ook paar grote partijen tegengekomen (2000 + orders per dag) die prijzen onnodig laag (en soms verliesgevend) verkopen. Die kunnen dat door de zeer grote omvang, maar dan nog erg stom omdat ze ook veel meer winst zouden kunnen maken.
  14. Ik ben het er niet perse mee oneens, maar uiteindelijk ga je als verkoper toch naar daar waar de klanten zich bevinden. Mara het is uiteindelijk net als op de beurs, als elke handelaar elke dag een valiumpje zou slikken zouden ze niet bij elke gebeurtenis in paniek raken en wat rationeler handelen en zou de hele wereld economie er een stuk beter voorstaan. Is bij verkopen op platformen niet anders, je moet blijven nadenken en geen stomme besluiten nemen door onnodig goedkoop te gaan verkopen, daar help je niemand mee.
  15. het wordt inderdaad steeds lastiger. Ik merk ook dat voor de echt interessante producten (verkoop 1.000 tot 10.000 per maand op bol) ik het zeker niet red met inkoop via groothandel, dan moet er echt rechtstreeks bij fabrikant in grote aantallen gekocht gaan worden. Daar heb ik zelf in elkgeval nog grote slagen te maken. sterker nog, ook de gemiddelde medewerker van platform heeft geen idee hoe weinig je overhoud. Ook van bol.com klantenservice krijg ik regelmatig verzoek om iets toch terug te nemen en die schrikken ook als ze horen hoe weinig je overhoud. voordeel van een bol.com is dat ze het daarna regelmatig op hun kosten alsnog met klant oplossen, dan mag klant het terugsturen en krijgt geld terug en krijg ik evengoed betaald. de meeste zal het niks interesseren of je veel of weinig overhoud zolang zij het maar goedkoop hebben. het interesseert ze pas als ze wat van je nodig hebben maar erachter komen dat je door die lage marge ook vrijwel geen service kan leveren (ik zeg altijd tegen klant: service kost geld en aangezien we niks kunnen/mogen verdienen zit dat helaas op een platform niet bij de prijs in (uiteraard geef ik wel gewoon garantie) En ik ben van overtuigd dat de tijd dat mensen rechtstreeks bij kleine webshops kochten steeds verder achter ons gaat liggen en niet meer terug zal keren (voor mij ook de reden dat platformen mijn core business is)

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept