Jump to content

Daniel_Nijmegen

Super Senior
  • Content Count

    218
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Daniel_Nijmegen last won the day on May 1 2019

Daniel_Nijmegen had the most liked content!

Community Reputation

14

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Man
  • Country
    Nederland
  • First name
    Daniel
  • Company or organization name
    ChannelTrading
  • Website address
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    ondernemingsplannen
    juridische en fiscale zaken
    Financiën / administratie en credit management
    innovatief ondernemen
    internationaal ondernemen
    expert advies
    columns en algemene informatie

Company info

  • Location
    Nijmegen
  1. uitschakelen van hosting bij wanbetaling is bij veel bedrijven vrij gangbaar. Ik weet dat bij b.v. transip x tijd na vervaldatum de site niet meer bereikbaar is en er dan een tekst komt te staan in de trant van: vanwege administratieve reden niet bereikbaar. Of de mail dan ook niet werkt weet ik niet. maar wel dat dit bij veel hosters gangbaar is. de website wordt dan niet gedelete maar gewoon onbereikbaar gemaakt. Bij directadmin of vergelijkbare systemen is dat 1 druk op de knop en de website is onbereikbaar, en ook met 1 druk op de knop weer zichtbaar als er betaald is. 725 euro per jaar voor hosting is echt niet gek veel, betaal zelf nu rond de 300 euro per maand daarvoor, kon dat maar voor slechts 725 euro...
  2. overigen worden die offerte sites ook op zeer grote schaal via Spam onder de aandacht gebracht. Ik kreeg er net weer een voor offertes voor kozijnen. Ook daarbij loop je dus risico op reputatieschade
  3. dit model bestaat al vele jaren. En het is zeker een risico dat je een slechte naam krijgt. In het begin had ik ook niet direct door hoe het werkte. Ik was als opdrachtgever opzoek naar bedrijven om iets voor mij te doen . Bij zoeken op google kwam ik eigenlijk voornamelijk dit soort websites tegen (ze zijn zeer goed in zoekmachine marketing waardoor hun pagina met jouw naam boven je eigen site in google komt). Ik heb dus via een 2 tal van dit soort sites offertes aangevraagd bij bedrijven. Mijn offerte aanvraag werd naar 8 bedrijven gestuurd waarbij ook de namen gegeven werden van de bedrijven waarheen gestuurd werd. Op geen van die offerte aanvragen kwam een reactie. dan volgde er bij 1 van die sites nog een mail naar mij dat nog niemand geantwoord had en dat ze nog een herinnering gestuurd hadden. Ondertussen hadden betreffende bedrijven bij mij al slechte naam met als achterliggende gedachte: wat een waardeloze bedrijven, nemen niet eens de moeite om even op offerte aanvraag te antwoorden, kennelijk hebben ze werk/geld zat en zitten ze niet op mijn werk te wachten. Maar geen reactie via die offerte sites dus verder zoeken op google. dan kwam ik die bedrijven dus weer tegen maar nu met hun eigen site. Maar die sloeg ik dus over aangezien die niet op offerte aanvraag gereageerd hadden en dus blijkbaar niet geïnteresseerd waren. Pas later werd mij dus duidelijk hoe dit werkt. Maar is dus wel degelijk een zeer groot risico op mislopen van klanten en omzet omdat jij via die offerte site misschien enkel tegen betaling kan reageren en dat niet wil en de klant dus een negatief beeld over je bedrijf krijgt en je in de toekomst helemaal niet meer benaderd daarom.
  4. er staat bij aanvullende info "Alleen afleveren bij ontvanger" dat betekend voor PostNL over het algemeen gewoon iedereen op het betreffende adres maar in dit specifieke geval dus iemand die via legitimatie kan aantonen 18+ te zijn. Maar wil je zeker weten hoe mee omgegaan wordt (lees: zou moeten worden) gewoon even PostNL bellen en navragen.
  5. https://www.gelderlander.nl/binnenland/alcohol-bestellen-als-minderjarige-is-nog-altijd-makkelijk~ab1d3bae/ ik zou eens overwegen even naar de webwinkelvakdagen te gaan eind deze maand.
  6. nee, op het moment dat je leeftijdscheck 18+ selecteerd komt daar het volgende bij (copy en paste van aanvullende info bij deze optie): De leeftijdscheck 18+ is bedoeld voor pakketzendingen waarvoor de ontvanger middels een legitimatiebewijs aan moet tonen 18+ te zijn. Bij deze verzendoptie zijn "Handtekening voor ontvangst" en "Alleen afleveren bij ontvanger" inbegrepen. De leeftijdscheck 18+ is verder uitgesloten van de bezorgopties ochtend- en avondlevering. Nu weten we echter ook allemaal hoe zorgvuldig bepaalde bezorgers van PostNL werken dus het bied zeker geen 100% zekerheid. maar ja je hebt als verzender wel zorgvuldig gehandeld op dit punt.
  7. dat is wel mogelijk. Ik heb in myparcel (onderdeel van PostNL) de mogelijkheid de optie "leeftijdscheck 18+" aan te vinken. de ontvanger moet zich dan middels paspoort/id legitimeren bij ontvangst. Dit kost (mij) 1,53 euro extra.
  8. bepaalde gevulde en dus betaalde displays bied ik zelf ook aan aan klanten en verkoop ik heel soms. Verder koop ik wel eens een gevulde display als het losse product tijdelijk uitverkocht is. Verder doe ik daar uiteraard niet veel mee in webshop en was dit vooral ter informatie voor de TS aangezien ik wel kan zien hoe mijn leveranciers hier mee omgaan
  9. Bij mijn leveranciers verschilt het per leverancier en per merk wat de regels zijn voor verkrijgen displays. Gevulde displays zijn overal gewoon tegen betaling verkrijgbaar. Dan heb je ook leveranciers die bepaalde displays tegen een kleine betaling aanbieden. Dan heb ik leveranciers die displays gratis weggeven, soms van ene merk gratis en van andere betaald. Ook heb ik 1 leverancier die van 1 merk een display met volledig werkend product gratis verstrekt en ik heb leveranciers die displays gratis verstrekken maar enkel aan afnemers waarvan ze zeker weten dat ze een stenen winkel hebben (voor mij zijn die producten dan dus geblokkeerd. en dan heb ik leverancier die display en demo producten tegen gereduceerd tarief beschikbaar stelt maar enkel na een persoonlijk bezoek aan winkel. het verschilt dus heel erg per merk en leverancier hoe hiermee omgegaan wordt.
  10. Worden vaak betalingsregelingen geweigerd omdat te laag is. Mijn advies is start er gewoon mee zonder dat daar een afspraak over is. Weet niet wat de reden is dat er maar 1000 euro per maand geboden wordt, zijn de prive kosten (huis enz.) zo hoog? of blijft er vanwege andere reden niet meer over om af te lossen? In elkgeval gewoon beginnen, al is het met die 1000 euro per maand (en als kan meer). In veel gevallen zal er dan uiteindelijk alsnog wel wat mogelijk zijn aangezien ze in elkgeval zien dat je van goede wil bent en uit jezelf al aan het aflossen bent. Bij belastingdienst is misschien iets moeilijker om op die manier goodwil te kweken maar heel vaak werkt dat wel en wordt een bedrijf/instantie een stuk milder als ze zien dat er geld binnenkomt.
  11. dat kan 2 tot 3 maanden duren voordat je dat nummer hebt. Ik heb dit zelf aangevraagd via een tussenpartij. daarbij betaal ik voor de aanvraag en zorgt die partij ook gelijk voor het doen van de aangifte in Duitsland.
  12. Akeneo stond eerst in de planning als PIM. wordt nu een totaal ander systeem welke niet als PIm gebouwd is maar dat functioneel wel is en alles perfect naar platformen kan koppelen. grappig dat je zo noemt, dat is het namelijk juist niet. het is een eenvoudige afvanger om klanten die wat verder opzoek zijn naar nog eens de retour regels of via een directere manier in contact willen komen op te vangen. de website zal niet gepromoot worden, hij hoeft dus ook niet goed vindbaar te zijn. het is enkel dat we in e-mails en op briefjes bij bestellingen voor aanvullende informatie daarheen kunnen verwijzen. maar ik verkoop daar verder niks en promoot daar ook niks. puur voor wie even wil nakijken wie we zijn, wat de voorwaarden zijn of ons een berichtje wil sturen. het uiteindelijke systeem welke ik wil realiseren is zodanig dat daar zonder grote problemen alle aanhangende systemen in gewisseld kunnen worden voor andere systemen. dus dan wordt er gewoon een ander ERP systeem gekoppeld en draait de rest van de systemen gewoon door. in mijn geval niet belangrijk belangrijkste koppeling wordt gebouwd en onderhouden door de partij waar ik het zoals ik maar eevn noem PIm systeem afneem. PSP is niet van belang, enige andere dat ik zover ik nu inschat nodig heb is een koppeling aar myparcel of vergelijkbaar iets. Zou niet weten waarom een klant zou moeten klagen bij odoo aangezien de klant niks met odoo te maken heeft en daar niks van ziet (misschien klantcontact systeem). Maar niks waar een klant over kan klagen heeft wat met odoo te maken, orders zouden daar verwerkt worden maar wordt daar niks verkocht ofzo. En dat verhaal heb je dan uiteraard met elk ERP systeem welke je zou koppelen. al mijn domeinnamen zijn via derde partijen geregistreerd, hosting en domeinnamen zijn nu ook allemaal al gescheiden geregeld. boekhouding zal ik ook niet via hun doen, dat doe ik in exactonline. Het geheel is echt als orderverwerking later eventueel aan te vullen met inkoop, klantenservice en website. de daadwerkelijke verkoop zal weer in externe systemen gebeuren, odoo zou puur voor verwerking van bepaalde zaken zijn. maar mogelijk dat ander ERP beter is, dat probeer ik nu dus te ontdekken.
  13. Ik had wordpress eerder ook in gedachte, maar dat maakt het al snel weer nodeloos ingewikkeld voor het weinige/eenvoudige wat ik nodig heb. bedoeling momenteel was eigenlijk om gewoon paar eenvoudige pagina's in simpele html te maken zonder enige verder beheerssysteem. eenvoud is keywoord hier. zal zapier eens beter bekijken, maar vermoed lastig omdat echt over zeer specifieke info gaat die heen en terug moet (weet dus enkel nog niet waarheen, wel waarnaartoe terug) en dat via een specifieke api van het basis systeem moet vanwege benodigde snelheid van heen en weer sturen van info. Gaat om offer info van verschillende leveranciers en voorraad waarna in externe systeem bepaald moet worden wat wanneer het juiste aanbod voor welk platform is en dat direct weer terug moet suren. realtime de voorraad tussen de systemen geupdate moet worden en meer aanhangende informatie) Maar zal nog eens kijken of dat echt een meerwaarde is al rechtstreekse koppeling met de directe systemen.
  14. Hun module om website te maken is geen geweldige oplossing nee, maar ik heb ook maar wat heel eenvoudigs nodig, eenvoudig paar pagina's in paar talen met wie we zijn, wat info over garantie, retouren en een contact formulier (wat weer handig lijkt in combinatie met hun klantenservice module). meer heb ik niet nodig. De uiteindelijke webshops zullen met andere systeem als woocommerce of dergelijke gemaakt worden (waarvan enkel frontend gebruikt wordt en niet de backend). €130 euro per maand zou ik weer niet veel vinden als het goede systemen zijn, voor veel van de systemen die ik nu gebruik betaal ik een stuk meer per maand. Ik heb net ook bericht egstuurd naar een odoo specialist, maar stuur je ook een pm. Duidelijk betreft zapier, maar ben nu dus eerst opzoek naar de systemen waarmee ik zou moeten koppelen. 1 kant is duidelijk (Het pim systeem/ platform koppelaar) (en daarvoor is geen zapier koppeling en zal ook niet zo van de plan kunnen vanwege zeer specifieke product en order info.
  15. Bedankt voor je reactie. De vraag is inderdaad wat duur is. de verschillende modules kosten maar paar euro per maand. Maar heb gesprek met ze gehad en daar werd ik niet heel veel wijzer uit, klonk allemaal vooral erg ingewikkeld om bepaalde zaken mogelijk te maken. Waarvoor ik odoo als optie zag is voor order verwerking, inkoop, klantenservice en mogelijk voor bedrijfswebsite. zapier ziet er niet echt uit als iets voor orderverwerking en inkoop enzo. Maar helaas nog niet veel meer duidelijk dus. ga nog eens bespreken met externe partij die gespecialiseerd is in koppelen en inrichten van odoo. anders moet ik andere (tijdelijke) oplossing vinden voor orderverwerking welke aan specifiek ander systeem gekoppeld kan worden.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept